
رویکرد جدیدی در رقابت با سوزوکی جیمنی عنوان یک موتور جدید کوچک از دایهاتسو است که در بازار ظاهر شده است. دایهاتسو تفت، یک مدل کوچک ژاپنی است که شرکت با هدف تبدیل آن به یک خودروی جادهای نشده است. بلکه هدف اصلی آن تبدیل شدن به یک خودروی آفرود است.
پنجسال پیش، مفهوم دایهاتسو تفت معرفی شد و به عنوان یک خودروی عمومی تولید شد. این مدل شباهتهایی به خودروی سوزوکی جیمنی دارد، اما احتمالا در عملکرد خود کمتر است.

یک شاسی نردبانی جهت تقویت شده دارد و به طور کامل برای رانندگی در سطوح سخت و غیرمساعد طراحی شده است. با این حال، این خودرو به عنوان یک خودرو جادهای معرفی شده است و بدون شک به عنوان یک آفرودر نسبتاً ضعیف عمل خواهد کرد. از معماری جدید جهانی DNGA استفاده شده است که این خودرو را بهبود و با کیفیت بالا ساخته است.
به گزارش سایت BestCarWeb، طراحی جدید خودروی دایهاتسو، تفاوتهای قابل توجهی در مقایسه با نسخههای قبلی دارد. تغییرات این خودرو شامل افزایش ارتفاع و استفاده از سپرهای جلو و عقب با طرحی خشنتر و ساختاری حجیمتر است.
در حال حاضر، اطلاعات بسیار محدودی درباره این خودرو در دسترس است. با این حال، دایهاتسو تجربه کافی در طراحی و تولید آفرودرهای کوچک دارد. این خودرو در دو نسل قبلی خود، یعنی در سالهای ۱۹۷۴ و ۱۹۸۴، با نام تفت عرضه شد و برخی شباهتها با خودروی جیمنی داشت.

قبلاً مخفف Tough and Almighty Four-wheel Touring Vehicle برای آن استفاده میشد و به معنای خودروی چهار چرخ محرک سخت و توانا بود. اما در مدل جدید با عنوان Tough & Almighty Fun Tool بهبود یافته است. این آفرودر جدید قدرت کمتری دارد و قادر است از مسیرهای سادهتر و آبهای کم عمق عبور کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.