
شرکت بامو برنامهریزی کرده است که در سال ۲۰۲۴ پیشرانههای R12 nineT Roadster و R12 Cruiser را عرضه کند. این موتورها برمبنای مدل کلاسیک R12 ساخته شدهاند و پیشرانه دوقلوی باکسر دارند. این قطعات ادامهای بر کلاسیک R nineT است که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.
تازهترین یافتهها در زمینه تولید لولههای فولادی منجر به ابتکاری جدید در ساخت فریم موتورسیکلت شده است. در این ابتکار جدید، قالب اصلی بدنه به صورت ریختهگری در جلو و عقب ارائه شده است که برخلاف ساختار R nineT استفاده شده است. علاوه بر این، در قالب فرعی نیز تغییراتی اعمال شده است که منجر به کاهش وزن و افزایش امکان سفارشیسازی بدنه میشود.
با استناد به مشخصات فنی، موتور ماشینهای جدید بامو از نسل R nineT به طراحیهای قبلی با گنجایش ۱,۱۷۰ سیسی مانندا سابق تطبیق دارد. توان خروجی ۱۰۹ اسببخار در ۷,۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۱۵ نیوتنمتر در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه را در این موتور ثبت میکند. اگرچه در مدل R12 nineT توان خروجی ۹۵ اسببخار و گشتاور ۱۱۰ نیوتنمتر است.

در ارتباط با طراحی موتورسیکلتها، R12 nineT و نسخهی اصلی R nineT از یکدیگر متفاوت است. در R12 nineT، مشاهده میشود که از مخزن آلومینیومی با پنلهای برس خورده و روکش شفاف استفاده شده است، که تمرکزش بر روی قابلیتهای اسپرت موتورسیکلت است. همچنین در این نسخه، تغییراتی در ارگونومی راکب صورت گرفته است. باک سوخت آن کوتاهتر و باریکتر شده است، که در نتیجه باعث میشود راکب نزدیکتر به فرمان قرار بگیرد و توزیع وزن بهتری داشته باشد.
مشاهده میشود که مخزن سوخت فولادی R12 بهصورت استاندارد با تک صندلی انفرادی طراحی شده است. طراحی با ارتفاع پایین زین و دسته فرمان عریض آن، آن را به یک کروزر کلاسیک تبدیل کرده است. همچنین، تایرهای جلو و عقب آن به ترتیب 19 و 16 اینچ هستند. مدلهای R12 و R12 nineT بهصورت استاندارد با رنگ ویژه مشکی بلکاستورم عرضه میشوند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.