
با حضور دهها دستگاه پیکان کلاسیک و کلکسیونی، در یک گردهمایی و جشن بزرگ پیکان که توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، کمیته کلاسیک و کلوب پیکان در پیست آزادی برگزار شد، جشن گرفته شد. با حضور مدلهای جوانان، مدلهای کار، مدلهای تاکسی، مدلهای دولوکس، مدلهای اتوماتیک و مدلهای پیکانوانت، این رویداد به یک روز خاطرهانگیز تبدیل شد.
علاقمندان به خودروهای کلاسیک پیکان صبح روز جمعه، 22 اردیبهشت 1402، برای بازدید و نمایش خودروهای پیکان به پیست مجموعه ورزشی آزادی آمدند. این رویداد به همراه یک مسابقه درگ بین خودروهای داوطلب برگزار شد و پیکان برتر در پایان این مسابقه تشویق شد.
رویداد حاضر نمایشگاهی بود که به بهترین خودروهای تاریخ خودروسازی کشور میپرداخت. مدلهای برجستهای مانند دولوکسهای اواخر دهههای ۴۰ و ۵۰، پیکان جوانان ۱۳۵۰، پیکان تاکسی ۱۳۴۸، پیکان وانت ۱۳۶۶، پیکان اتوماتیک و مدلهای تولیدی در سالهای مختلف در این رویداد حضور داشتند. تولیدکننده پیکان، گروه صنعتی ایران خودرو، نیز از این رویداد حمایت کرد.

آقای مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، درباره هدف برگزاری این همایش و جشن بزرگ صحبت کرد. او اعلام کرد که فدراسیون سه هدف اصلی را در سال ۱۴۰۲ دنبال میکند. این اهداف شامل آموزش، افزایش امید و نشاط اجتماعی و همچنین توسعه ارتباطات بینالمللی میباشد.
متن که دریافت کردم: - "بیشترین گوناگونی را در شکلها و طرحهای معماری میبینیم. از ساختمانهای بتنی مدرن تا خانههای سنتی و بوی ایرانی، همه آنها دارای زیبایی و منحصر به فرد خودشان هستند. بعضی از این ساختمانها به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد، مورد توجه و تحسین بسیاری از افراد قرار میگیرند. در حالی که برخی دیگر به خاطر عدم کیفیت ساخت یا کارکرد نامناسب، مورد انتقاد قرار میگیرند. با این حال، باید دید که هر نوع ساختمانی خودش را به نحوهای قابل قبول و قابل چشمپوشی هستند.