
شرکت مازراتی اعلام کرده است که پس از تولید نسخه تروفئو از مدلهای لوانته، گیبلی و کواتروپورته در سال 2023، استفاده از پیشرانه هشت سیلندر ساخت فراری در محصولات خود را متوقف میکند. با این حال، تا زمانی که موجودی وجود داشته باشد، مدلهای مجهز به این پیشرانه در نمایندگیهای این برند عرضه خواهند شد.
مقاله مربوطه به وداع با نسخه V8 موتور مازراتی و معرفی مدلهای لوانته، گیبلی و کواتروپورته برای وداع با این نسخه میپردازد. این مدلها با روکش آبی/خاکستری و سفید بدنه تفاوت قابل مشاهدهای با دیگر نمونههای ماشینهای مازراتی دارند. با قطع تولید موتور V8، محصولات مازراتی تنها با استفاده از موتور شش سیلندر Nettuno عرضه میشوند. همچنین، مدلهای برقی نیز تحت نام و سری فولگوره عرضه میشوند.
از سال 1959 تاکنون، شرکت مازراتی بیش از صد هزار خودرو با موتور هشت سیلندر تولید کرده است. بدین ترتیب، انتقال به سیستم پیشرانش جدید برای برند ایتالیایی و طرفداران آن چالشی است.
موتور 3.8 لیتری Twin-Turbo V8، که از سال 2020 تاکنون در خودروهای سری تروفئو تولید شده است، توسط شرکت فراری تامین میشود. این موتور با قدرت 572 اسببخار و گشتاور 730 نیوتنمتر عمل میکند.

مازراتی قصد دارد در فستیوال گودوود 2023، نسخه اولتیما از مدلهای گیبلی و لوانته را به عموم معرفی کند، به علاوه یک نسخه ویژه به نام Zèda از مدلهای لوانته، گیبلی و کواتروپورته با پیشرانه 8 سیلندر هم معرفی شده است. این نسخه ویژه با روکش آبی/خاکستری و سفید بدنه از نمونههای دیگر آن خودروها متمایز میشود. این روکش سه رنگ با انتخاب رنگهای مشابه به مازراتی گرنتوریسمو Zèda، که در مسابقات سال 2019 حضور داشت، طراحی شده است.

به طبق آخرین اخبار، نسل آینده مدلهای کواتروپورته و لوانته در سالهای 2024 و 2025 به صورت کاملاً الکتریکی عرضه خواهد شد. تولید مدلهای گرنتوریسمو، گریکاله و MC20 همچنان با موتورهای داخلی ادامه خواهد داشت، همراه با نسخه الکتریکی این خودروها تا پایان سال 2025، اما از سال 2030، مازراتی تنها به تولید خودروهای الکتریکی میپردازد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.