
زاگاتو با دو مدل خودرو در نمایشگاه کنکورسو الگانزا به نمایش درآمده است. همچنین، به همکاری با شرکت بوونزیپن، یک خودروی خاص به نام دوپیا کودا (DoppiaCoda) به نمایندگی از این برند برجسته ایتالیایی در سواحل زیبای دریاچه کومو حاضر شده است.
این نخستین باری نیست که زاگاتو تغییراتی را بر روی آلفارومئو 8C کامپتیزیونه اعمال میکند. در سال 2010، زاگاتو TZ3 کورسا به عنوان یک مدل خاص برای یک مجموعهدار آلمانی به نام مارتین کاپ معرفی شد. جالب است بدانید که طراحی بخش انتهایی بدنه این خودرو نیز با الهام از فرم کام بک انجام شده بود.
طراحی دوپیا کودا
دوپیا کودا، بر اساس سفارش یک مشتری ثروتمند ایتالیایی و الهامگرفته از آلفارومئو 8C کامپتیزیونه طراحی شده است. در قسمت عقب این خودرو، ترکیبی از بالههای منحنی و فرم معروف کامبک مشاهده میشود. کامبک (Kammback)، که به نامهای دُم کام یا کی-تیل (K-tail) نیز شناخته میشود، یک ویژگی طراحی منحصر به فرد است که در آن، بخش شیبدار انتهای خودرو به یک سطح عمودی یا تقریباً عمودی متصل میگردد.
تجدید نظر در طراحی آلفارومئو 8C کامپتیزیونه نشاندهنده جسارت طراحان زاگاتو است، زیرا با وجود گذشت زمان طولانی از معرفی این کوپه زیبا، همچنان نمیتوان جذابیت طراحی آن را نادیده گرفت. این خودرو که به عنوان یک خودروی اسپرت با موتور وسط شناخته میشود، در دو نسخه کوپه و اسپایدر با تیراژ کمی بیش از 800 دستگاه در بازه زمانی 2007 تا 2010 به بازار عرضه شد.
مانند دیگر آثار برجسته این استودیو، برآمدگی دوتایی بر روی سقف دوپیا کودا نیز مشاهده میشود. در حالی که بسیاری از اجزای بدنه دستخوش تغییرات قرار گرفتهاند، تأکید بر طراحی قسمت انتهایی بدنه است که این نمونه را از مدل استاندارد متمایز میسازد.

مشخصات فنی دوپیا کودا
جزئیات فنی دوپیا کودا هنوز به طور رسمی منتشر نشده، اما ممکن است که مانند مدل استاندارد از پیشرانه V8 شرکت فراری استفاده کند. آلفارومئو 8C کامپتیزیونه با موتور 4.7 لیتری تنفس طبیعی خود، توانایی تولید 444 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدالهای تعویض دنده به محور عقب منتقل میشود. این خودروی اسپرت ایتالیایی قادر است در مدت زمان 4.2 ثانیه از صفر به صد برسد و حداکثر سرعتی معادل 292 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.