
قیمت جدید کوییک جی ایکس در سال 1404
خرداد 1404: شرکت خودروسازی سایپا در ماه جاری، قیمت جدید کوییک GX تیپ L (کم آپشن) را اعلام کرده است که با افزایش مواجه شده است:
زمان قیمتگذاری | GXL با ESC | GXH با ESC |
---|---|---|
زمستان 1402 | 363,266,000 | - |
بهار 1403 | 368,290,000 | 383,807,000 |
مهر 1403 | 379,712,000 | - |
آبان 1403 | 439,188,000 | - |
خرداد 1404 | 445,695,000 | - |
*تمامی قیمتها به تومان نمایش داده شدهاند.
شروع تولید کوییک GXL با سیستم ESC
بهمن 1402: بالاخره تأیید شد که نسخه دوم کوییک GXL به سیستم کنترل پایداری (ESC) مجهز خواهد شد. اگر اخبار روز را دنبال کنید، حتماً مطلع هستید که شرکت سایپا از یک ماه پیش شروع به تحویل کوییک GXL کرده است. با این حال، مدلهای اولیهای که به مشتریان ارسال شده بودند، از این سیستم کنترل پایداری برخوردار نبودند. اما اکنون پس از گذشت یک ماه، اعلام شده است که نسل دوم کوییک GXL که در اواسط بهار 1403 به بازار عرضه میشود، به طور استاندارد با گزینه «کنترل پایداری» ارائه خواهد شد. برای مشاهده تفاوت قیمت کوییک GXL، به جدول زیر مراجعه کنید:
تیپ | قیمت مصوب |
---|---|
کوییک GXL بدون سیستم ESC | 359,974,000 |
کوییک GXL با سیستم ESC | 363,266,000 |
*تمامی قیمتها به تومان نمایش داده شدهاند.
عرضه کوییک GXL بدون سیستم کنترل پایداری
در سال 1402، برخی از مشتریان خودروی کوییک GXL گزارش کردند که این خودرو بدون سیستم کنترل پایداری و پوزیشن به آنها تحویل داده شده است. این موضوع در حالی اتفاق افتاده که بر اساس استانداردهای اجباری 85گانه، تمامی خودروها ملزم به ارائه با سیستمهای کنترل پایداری و پوزیشن لایت هستند.

سایپا اعلام کرده است که خودرو جدیدش با رعایت استانداردهای روز دنیا تولید شده است. اما اکنون این سوال مطرح میشود که چرا سازمان استاندارد اجازه داده است این خودرو به مرحله تولید برسد و مجوزهای لازم را کسب کند.
تفاوت تیپ های کوییک جی ایکس
آذر 1402: با معرفی کوییک GX جدید، شرکت سایپا اعلام کرده است که این خودرو در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه خواهد شد. نسخه اقتصادی تحت عنوان کوییک GX-L یا لوآپشن شناخته میشود، در حالی که مدل پیشرفتهتر و گرانتر به نام کوییک GX-H یا فول آپشن معرفی شده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات هر یک از این تیپها، لطفاً جدول زیر را بررسی کنید:
تیپ | GX-L | GX-H |
---|---|---|
رینگ آلومینیومی | x | دارد |
کنترل صدا روی فرمان | x | دارد |
روکش چرم صندلی | x | دارد |
مانیتور 7 اینچ | x | دارد |
دوربین عقب | x | دارد |
نویگیشن | x | دارد |
شیشه دودی عقب | x | دارد |
*اطلاعات ذکر شده از وبسایت تولیدکننده خودرو استخراج شده است.
عرضه کوییک GX با موتور جدید سایپا
آبان 1402: موتور نوین M15i شرکت سایپا با هدف کاهش آلودگی محصولات و ارتقاء به استاندارد یورو ۵ و قابلیت ارتقاء به یورو ۶، بهبود کیفیت در محصولات پلتفرم X200 در مگاموتور طراحی و ساخته شده است. اصلاحات و تغییرات اعمال شده در این موتور شامل موارد زیر میباشد:
1. طراحی نوین سرسیلندر به منظور ارتقاء عملکرد محفظه احتراق، بهینهسازی خنککاری و بهبود پورتهای ورودی و خروجی هوا و دود.
2. امکان استفاده از فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ CVVT همراه با میل سوپاپ جدید متناسب با آن.
3. افزایش نسبت تراکم موتور به ۱۰.۵ با بهرهگیری از طراحی پیشرفته پیستونها.
4. بکارگیری رینگهای پیستون و یاتاقانهای جدید برای کاهش اصطکاک و بهینهسازی مصرف سوخت.
5. طراحی منیفولد هوای نوین با قابلیت نصب دریچه گاز الکتریکی.
6. بهبود زاویه پاشش انژکتورها برای کارایی بهتر.
7. استفاده از منیفولد دود استیل به جای مدل چدنی M15 موجود، برای بهبود عملکرد.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایپا، موتور M15i پس از طی مراحل موفق آزمونهای عملکرد، مصرف سوخت و دوام، هماکنون در حال نصب و انطباق بر روی محصولات جدید گروه سایپا شامل کوییکGX، سایناGX، اطلس و سهند است. این موتور با تکمیل کلیه آزمونهای مربوط به سطح خودرو، به مرحله تجاریسازی و عرضه به مشتریان رسیده است.
موتور M15i با تولید گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر و قدرت ۹۰ اسب بخار، عملکرد بهتری نسبت به مدلهای مشابه مجهز به موتور M15 دارد و به طور تقریبی ۷ درصد بهتر عمل میکند و همچنین نزدیک به نیم لیتر در مصرف سوخت صرفهجویی میکند. این موتور به عنوان گزینهای مناسب در خط تولید محصولات سایپا شناخته میشود. شرکت سایپا به زودی این محصولات با موتور ارتقا یافته را در طرحهای فروش خود به مشتریان ارائه خواهد کرد.
چهارمین کوییک جدید سایپا
نسخه اولیه خودرو کوییک در سال 1397 به بازار ایران راه یافت. سپس در سال 1398، مدل سقف رنگی آن تحت عنوان کوییک R معرفی شد. سایپا در ادامه تنوع بخشی به مدلهای کوییک، در سال 1399 نخستین فیسلیفت این خودرو را با نام کوییک S عرضه کرد.
در همان سال، شرکت سایپا اعلام کرد که نسخه فول آپشن فیسلیفت خودرو خود را تحت عنوان کوییک G رونمایی خواهد کرد. حال پس از سه سال، این نسخه در نهایت برای ورود به بازار ایران در سال 1402 آماده شده است. طبق برنامهریزیهای صورتگرفته توسط سایپا، کوییک GX قرار است در دو نسخه ساده و با سقف رنگی (R) به مشتریان عرضه شود.
مشخصات فنی کوییک GX
همانطور که در beginning این مقاله ذکر شد، کوییک GX سایپا در واقع نسخهای از کوییک S به شمار میآید، اما با یک تفاوت مشخص که آن را متمایز میکند:
- موتور ارتقایافته M15 روی آن قرار گرفته
- به آپشنهای جدیدی مجهز شده
از جمله بارزترین مشخصات کوییک GX میتوان به موتور پیشرفته M15GSI اشاره کرد که توسط شرکت مگاموتور و بر پایه موتور M15 تیبا طراحی و تولید شده است. این موتور دستخوش تغییرات قابل توجهی قرار گرفته است که از مهمترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- نصب سیستم VVT
- خروجی دود از جنس استیل
- بهبود سیستم جرقهزنی
- بهبود سیستم پاشش سوخت
- بهبود سرسیلندر، رینگ پیستون و بالانسر
پیشرانه M15 از نوع GSI، یک موتور پیشرفته 8 سوپاپی است که با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگار بوده و قابلیت انطباق با استاندارد یورو 6 را نیز دارد. وجه تمایز اصلی این موتور با مدل M15، وجود سیستم VVT (زمانبندی متغیر سوپاپها) است که مزایای قابل توجهی را به همراه میآورد و عملکرد بهینهتری را برای خودروها فراهم میسازد.
- بهبود شتاب اولیه
- بهبود لرزش موتور
- بهبود قدرت و گشتاور
- بهبود عملکرد در دور پایین
- بهبود مصرف سوخت و آلایندگی
تفاوت کوییک G با کوییک S
در جدول زیر، به مقایسه فنی کوییک G و کوییک S پرداختهایم:
مدل خودرو | کوییک S | کوییک GX |
---|---|---|
کد موتور | M15 | M15GSI |
قدرت (RPM) | 86.5 اسب بخار در 5400 دور بردقیقه | 90 اسب بخار در 5250 دور بردقیقه |
گشتاور (RPM) | 130 نیوتن متر در 4250 دور بردقیقه | 137 نیوتن متر در 4000 دور بردقیقه |
مصرف | 7.2 لیتر | 6.9 لیتر |
*این اطلاعات از وبسایت رسمی تولیدکننده خودرو جمعآوری شده است.
قبل از بررسی تفاوتهای امکانات کوییک GX و کوییک S، ذکر دو نکته کلیدی ضروری است:
- همه تجهیزاتی که روی کوییک S وجود دارد، روی کوییک GX نیز نصب شده است.
- سایپا برای رعایت استانداردهای ایمنی 85گانه، کوییک S را به دو آپشن جدید مجهز کرده است که عبارتند از: سنسور نور (اتولایت) و سنسور بادتایر (TPMS). این دو ویژگی که تا قبل از سال 1402، روی کوییک S نبود اما بعد از 1402، یک استاندارد اجباری شده و همه کوییکها باید آنرا داشته باشند.
مدل خودرو | کوییک S | کوییک GX |
---|---|---|
سنسور نور | (از 1402) | دارد |
سنسور باد تایر | (از 1402) | دارد |
دکمه کنترلی فرمان | x | دارد |
روکش چرم صندلی | x | دارد |
مانیتور 7 اینچ | x | دارد |
دوربین عقب | x | دارد |
نویگیشن (GPS) | x | دارد |
شیشه دودی عقب | x | دارد |
رینگ آلومینیومی | x | دارد |
*این اطلاعات از وبسایت رسمی تولیدکننده خودرو جمعآوری شده است.