
شرکت جیامارو (Giamaro Automobili) که خود را به عنوان پیشرو در تحقیق و توسعه (R&D) معرفی کرده است، در شهری کوچک به نام امیلیو رومانا در ایتالیا قرار دارد. این کارخانه که قبلاً به تولید تجهیزات پزشکی مشغول بوده، به فاصله نیم ساعت از مقر فراری در مودنا، در حال آمادهسازی برای تولید یک هایپرکار به نام کاتلا میباشد.
شرکت جیامارو از سوی خانواده کومنداتوره تأسیس گردیده است. پدر این خانواده به عنوان یک مجموعهدار برجسته، سابقه همکاری با پاگانی در تولید زوندا را دارد و حالا پسرش با رونمایی از جیامارو کاتلا، بهنظر میرسد به رقابت با خودروهای پاگانی وارد میشود.
لوريس بيكوشي، که در دهه 70 میلادی با لامبورگینی، در دهه 90 با بوگاتی و سپس با برندهای مشهور پاگانی، کونیگزگ و دالارا همکاری کرده است، در حال حاضر در جیامارو فعالیت میکند. از پروژههای برجسته او میتوان به لامبورگینی کونتاش و همچنین سه مدل از بوگاتی در دوران جدید شامل EB110، ویرون و شیرون اشاره کرد.

مشخصات فنی جیامارو کاتلا
جیامارو کاتلا با پیشرانه 7 لیتری V12 کواد-توربوشارژر خود، یکی از ویژگیهای منحصر به فردی را ارائه میدهد که قدرت شگفتانگیز 2128 اسببخار و گشتاور 2008 نیوتنمتر را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دستی به دو چرخ منتقل میکند.
اگرچه به نظر میرسد این اعداد در ابتدا غیرواقعی باشند، اما وجود نمونه اولیه کاتلا در کارخانه، نشانگر عزم جدی جیامارو برای آغاز فرآیند تولید است.
شرکت ایتال تکنیکا که مسئول طراحی پیشرانه برای کیمرو EVO37 و پورشه 928 از سوی Nardone بوده، در این پروژه نیز همکاری خود را ادامه داده است. در این طراحی، توربوشارژرهای پیشرانه جیامارو کاتلا به گونهای نصب شدهاند که با زاویه 120 درجه نسبت به یکدیگر قرار دارند و هر یک از این توربوشارژرها با سه سیلندر از پیشرانه V12 هماهنگ عمل میکند.
جیامارو کاتلا با سه نوع سوئیچ به مشتری ارائه میشود. با استفاده از سوئیچ سفید، توان خروجی موتور به 394 تا 789 اسببخار محدود میگردد. انتخاب سوئیچ مشکی امکان استفاده از 1647 اسببخار را برای راننده فراهم میکند، در حالی که سوئیچ قرمز به طور کامل پتانسیل موتور را آزاد میسازد.

جیامارو کاتلا با طراحی شاسی مونوکوک از فیبرکربن و بدون ساب-فریم عقب در سیستم تعلیق، به بازار عرضه شده است. این خودرو نسبت به نسل هشتم شورولت کوروت Z06 دارای ابعاد بزرگتری از نظر طول و عرض و همچنین ارتفاعی کمتر است. سازنده اعلام کرده که وزن این مدل به 1451 کیلوگرم میرسد.
اجزای آلومینیومی دوبل جناغی جلوی این خودرو با دقت بالای CNC برش خورده و به ویژگیهای برجستهای مانند کمکفنرهای تطبیقی و فنرهای غوطهور در روغن مجهز شده است. تا به امروز، هیچ محصول دیگری را با سیستم تنظیم برقی مشابه فنرهای این خودرو مشاهده نکردهایم.
همکاری استراتژیک جیامارو با بریجستون، نتیجهای شگفتانگیز را در پی داشته است: طراحی ویژهای از تایرهای پوتنزا اسپرت برای مدل کاتلا، با ابعاد 265/35ZR20 در محور جلو و 345/30ZR21 در محور عقب.
خریداران جیامارو کاتلا، همانند سایر خودروهای اسپرت و لوکس، گزینههای متنوعی برای شخصیسازی خودرو خود خواهند داشت.
بنابر گفته مدیر این شرکت، سیستم تعلیق و فرمان خودرو نیز مطابق با علاقهمندیهای مشتریان تنظیم خواهد شد.

برنامه تولید جیامارو کاتلا
جیامارو قصد دارد هر سال 30 دستگاه از کاتلا را تولید کند. در حال حاضر، اطلاعات دقیقی درباره قیمت جیامارو کاتلا در دسترس نیست. احتمال معرفی نسخه روباز این خودرو نیز وجود دارد.
رسانهها به تازگی تصاویری از محصول دیگر این برند، آلبور، را منتشر کردهاند. جیامارو همچنین یک فضای وسیعتر در منطقه بین مودنا و بولونیا با نام Castlefranco Emilia خریداری کرده است که به مرکز فعلی خود افزوده خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.