
در میان شخصیتهای اساطیری یونان، از ایزدهای اُلمپی نامیرا یاد میشود. از زئوس (پادشاه خدایان) و آتنا (ایزدبانوی خرد و دانش) گرفته تا پوسایدون (خدای دریاها) و آرتمیس (ایزدبانوی شکار و ماه). از آپولو (خدای موسیقی و نور) گرفته تا آفرودیته (ایزدبانوی عشق و زیبایی)؛ اما خدایان یونان باستان همیشه لطیف و مهربان نبودهاند. آرس (خدای جنگ)، هادس (خدای مرگ و سرسختی) و بیشک ویدار (خدای انتقام و خشم) را بهعنوان بخش سیاه ترسیم میکنیم. در این میان، وجود یک اسطوره دیگر نیز وجود دارد که حتی زئوس نیز ترسی از آن دارد. پوزئیدون (خدای زلزله و طوفان)، نماینده وحشت و دلهره، صداهای ترسناک و نعرههای گوشخراش را برآورده میکند. وی خدای کابوس حریفان و جنگهای ناامیدکننده است. همچنین او خدای آتش و صاعقه است. خشم و ترس در او جاری است. نیزوس، رعبناکترین خدایان یونان باستان است.
تاریخچه شورولت کوروت
صحبت کردن درباره خودروی Chevrolet Corvette C8 مدل 2022، موضوعی است که به مدت طولانی و در زمینه اسطورهشناسی مورد بحث قرار گرفته است. این خودرو که یکی از خودروهای جادویی و افسانهای معروف به نام Corvette است، بهعنوان هشتمین نسل از خانواده کوروت طراحی شده و برخلاف نسلهای قبلی که موتور در جلوی خودرو بودهاند، در این مدل موتور در مرکز خودرو قرار گرفته است. از سال ۱۹۵۳ تا امروز، Chevrolet Corvette همواره نمادی از خودروهای ورزشی و پرقدرت آمریکایی بودهاست. اما برای فهمیدن دلیل ساخت این خودرو و به استفاده از موتور مرکزی، باید به دهه ۱۹۸۰ برگردیم و به رویایی که در آن دهه توسط General Motors به اشتباه پیش بینی شده بپردازیم. Corvette C8 اولین خودروی Chevrolet است که با موتور در مرکز طراحی شده است، اما بازهم باید توجه داشت که این ایده از قبل در خودروی Pontiac Fiero (از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸) وجود داشت. اما وجه تمایز این خودرو با سایر خودروهای موتور وسط در این است که همچنان به سبک خودروهای امریکایی عضلانی ورزیده است. این استوری خلاصهای از Chevrolet Corvette C8 است.

بررسی طراحی شورولت کوروت C8 مدل 2022
بخشی از این مقاله درباره طراحی و ظاهر خودرو است. ظاهر این خودرو شبیه به یک تیپ مسابقهای است و طراحی خاص و جذابی دارد. این خودرو احساس دیوانگی را القا میکند و خطوط آن ایدهآل و تیز هستند. حتی چراغها نیز با چشمان خونآشامها مقایسه میشوند و جلوپنجره، شبیه آرواره گودزیلا است. از قدرت و خشونت این خودرو در ظاهر نیز آشکار است.
جذابیت این خودرو در ظاهر آن به وضوح قابل تشخیص است. در ابتدا، یک دریچه هوا بسیار بزرگ بر روی پشت خودرو مشاهده میشود که به عنوان هواکشهای F22 Raptor (جت جنگنده) عمل میکنند. عضلات و ماهیچهها در این نما به طرز بسیار واضحی به چشم میخورند. گلگیرها نیز با به تنگی گرفتن لبههای جلوی چشم مخاطبان، توجه آنها را به خود جلب میکنند. همچنین، خط باریکی که از رنگ اصلی بدنه الهام گرفته و به شیوهای زیبا روی لبهها قرار گرفته است، برروی رینگها نیز به تصویر کشیده شده است.

بسیاری از افراد معتقدند که طراحی پشتیبانی کوروت C8 قسمتی بینظیر از گرافیک آن است. همچنین، این بخش همچون چهره مادری است که بچهاش از دست رفته است، بازتاب خشم و رنج او را به خود دارد.
کابین C8 ، یک ترکیب سورئال از تجمل و اسپرتگرایی، سنت و مدرنیته، گذشته و آینده میباشد. در این کابین ، هیچچیز سر جای خودش نیست. بخصوص دکمههای کنترلی سمت راست راننده که به صورت بینظم و جذاب قرار گرفتهاند. زوایایی که ارکان داخل کابین در آن جای گیری میکنند ، تمایل دارند به سمت راننده برای یک تجربه غیرقابل تصور نزدیکتر شوند. این شبیه به کاکپیت بوئینگ AH-64 است.

وقتی به هر گوشهای از خودرو نگاه میکنید، متوجه میشوید که چند دکمه در آن قرار دارد. نگران نباشید، ما نگرانیم که آیا میتوانیم این دکمهها را در حین رانندگی بدون گمراه شدن توسط آنها استفاده کنیم. لوگوی معروف کوروت، الگویی از پرنده که شبیه بال بالشتک میباشد، در انواع قطعات خودرو قرار دارد. یافتن آنها حتی روی قاب بلندگوها نیز ممکن است. تقریباً احساس میکنید که در یک موزه اسلحه قرار گرفتهاید. این ترتیب قطعات به گونهای ارزشمند است که اگر به یکی از آن دست بزنید، ممکن است گلولهای شلیک شود یا یک موشک آماده پرتاب شود.
پر قدرت و متمرکز بودن QuikR و Peugeot 207 MC، با بدنه دو رنگ، بسیار جالب است.
بررسی آپشنها و تجهیزات شورولت کوروت C8 مدل 2022
قبلاً وقتی از آپشن در خودروهای آمریکایی (غیر از مدلهای لوکس) صحبت میشد، همه مسخره میشدند. برای آمریکاییها، تنها قدرت و گشتاور و البته موتور V8 مهم بود و هیچ چیز دیگری. اما اکنون تقریباً یک دهه است که خودروهای آمریکایی هم با توجه به رقابت شدید در بازارهای جهانی، به سمت استفاده از آپشنها و تجهیزات مشتریپسند پیش رفتهاند. البته هنوز هم در استفاده از آپشنهای مدرن و دیجیتال امروزی کمی اشکال وجود دارد. اما واقعاً به نظر منطقی نمیرسد که مانند رادار نقطه کور، نور بالا خودکار و چراغ بدرقه برخی آپشنها را نداشته باشیم. به همین ترتیب، شباهتی به "حبیب نورمحمدوف" (قهرمان شکستناپذیر مسابقات UFC) که در خیابان پاستیل بخورد هم ندارد.

شورولت در این خودرو، علاوه بر آپشنهای معمولی، تجهیزاتی برای کنترل حرکتی پیشرفته را نیز در نظر گرفته است. این تجهیزات به طور کامل بازطراحی شدهاند و نسبت به نسخههای قبلی بهبود چشمگیری داشتهاند. از جمله این تجهیزات میتوان به سیستم فرمانپذیری پویا، کنترل کشش، لانچ کنترل و مدیریت کشش در حالت رانندگی اسپرت اشاره کرد. اما یکی از آپشنهای ویژه این خودرو، کنترل هوشمند محدودکننده لغزش (e-LSD) است که جانشین قدیمیترین روش دیفرانسیل LSD است. در نسخههای قبلی، فعال یا غیرفعال کردن LSD باعث مشکلاتی در رانندگی میشد؛ اما در این خودرو، با استفاده از e-LSD، این مشکلات برطرف شده و کنترل بهتری بر روی خودرو بدست میآوریم.
در ویرایش جدید، به لطف مکانیزم های هوشمند، سبک رانندگی همراه با عملکرد پیشرانه و انتقال قدرت مورد تحلیل قرار گرفته و هرزگردی چرخ های عقب در سطوح مختلف براساس نیاز کنترل می شود. همچنین، در این خودرو از سیستم تعلیق هوشمند با کنترل کننده های مغناطیسی سوار است که پس از گذشت سال ها از سواری کوبنده و ناراحت کننده، آن را به یاد ناوردند.
بررسی مشخصات فنی شورولت کوروت C8 مدل 2022
بلوک LT1 به اندازهای خوب بود که بتوان آن را بر روی خودروی کوروت C7 و کامارو SS استفاده کرد؛ اما شورولت به دنبال چیزی خاصتر بود. او نه تنها از نظر قدرت، بلکه از نظر مصرف سوخت و اندازه نیز بهبودی میخواست. به همین دلیل، نسخه جدید پیشرانه LT2 را به صورت سفارشی برای نسل هشتم کوروت تولید کرد. نتیجه به شگفتانگیزی موجب شد که بلوک 6.2 لیتری هشت سیلندر و شکل V با تنفس طبیعی، قدرت 490 اسببخار و گشتاور 631 نیوتنمتر برای مدل Stingray جدید به ارمغان آید.
یک موتور جدید به نام کوروت علاوه بر مزایای استینگری، دارای یک تیپ قدرتمند برقی به نام هم میباشد. به طور قابل توجهی، این پیشرانه از جمله هوشمندترین پیشرانههای تاریخ جیام است، زیرا با استفاده از ECU 32 بیتی E99 مدرن، ترتیب احتراق در سیلندرها در حالت پرفشار 1-8-7-2-6-5-4-3 است. اما وقتی خودرو در شرایط معمولی مانند رانندگی در شهر است، ترتیب جرقه زنی به 1-7-6-4 تغییر میکند؛ به عبارت دیگر، نصف سیلندرها به طور عملی از مدار خارج میشوند.

کوپه دو در با طولی بالغ بر 4.6 متر و عرضی حدود 1.9 متر واقعاً بزرگ است و ارتفاع آن فقط 1.2 متر است، که کمتر از شوفاژ خانه است. با این ابعاد، انتظار می رود وزن خالص آن بالغ بر 1.5 تن باشد، اما برای تعجب، وزن آن تنها کمی بیشتر از این است. بدون شک، این کوپه توسط جعبهدندههای Tremec پرفروشی مجهز شده است. برای این مدل، نسخه 8 سرعته اتوماتیک دو کلاچه انتخاب شده است، که معتبرترین گزینه در این زمینه است. این جعبه دنده به طور خلاصه میتواند در مدت 100 میلیثانیه شیفت دهد. در نتیجه، به ترکیب این همه ویژگی مهارتی، این خودرو دارای تسرع صفر تا صد 3.8 ثانیه و سرعت نهایی 313 کیلومتر بر ساعت میشود. همچنین، زمان شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 12.3 ثانیه و شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت 55 ثانیه است، که در دوران ضربه حمید سوریان در نمایندگی فنلاند کافی است. به هر حال، در قاره آمریکا، شتاب صفر تا صد زمان مهمی نیست. آنها به طول فاصله یک چهارم مایل یا 400 متر توجه میکنند، که با این خودرو در زمان کمتر از 12 ثانیه اتفاق میافتد.
تجربه رانندگی با شورولت کوروت C8 مدل 2022
مدل C8 کوروت خود آماده شده است تا با هر خودروی سوپراسپرتی رقابت کند. این خودرو قابلیت رقابت با خودروهایی مانند فراری 458 Speciale تا پورشه 911 GT3 را دارد. همچنین، قدرت این خودرو با خودروهای موتورسیکلتی نیز مثل دوکاتی V4 و حتی خودروهای غول تیزرو مانند چلنجر دیمون و فورد GT رقابت خواهد کرد.

قرار بود این خودرو را به صورت میدانی و کامل آزمایش کنیم، پس برای یک ملاقات باشکوه آماده شدیم. درِ کوروت یکی از سنگینترین خودروهایی بود که تا حالا تجربه کرده بودیم. حتی سنگینتر از بنتلی کانتیننتال. باز و بسته شدن در نرم و باوقار بود. ابتدا فضای داخلی اندکی تنگ به نظر میرسید. واقعیت این است که خودروی مسابقهای بود که راننده باید درون صندلیاش کوچک شود. اما با وجود آن کاپوت برجسته و گلگیرهای برآمده و طول زمینه، تقریباً هیچچیزی از خارج دیده نمیشود. به ویژه بین دید، که با اسپویلر بزرگی که دارد، تقریباً نمیتوانید از روز یا شب باخبر شوید. البته یادتان باشد که شما قرار نیست کاری را ببینید، بلکه دیگران قرار است شما را مشاهده کنند.

اینجا یک راهنمایی جدید برای شما دارم. این راهنمایی شامل ۱۰ توصیه برای داشتن روابط عاطفی سالم و خوب است. هر پیشرانه هشت سیلندری الزاماً یک موتور V8 آمریکایی نیست. این مسئله به سادگی میتواند از طریق صدای خروجی اگزوز قابل تشخیص باشد. این همچنین به منیفولدهایی که از صدای اگزوز خارج میشوند بستگی دارد. در مورد کوروت، صداهای تولید شده توسط موتور شبیه به صدای کارخانه فولاد است. آن مانند کوره آجرپزی است، که دلهرهآور و محشر است. شورولت با بسیاری از دقت روی کاهش نویز کار کرده است، به طوری که حتی در سرعتهای کمتر هم صدای زنگزنگی گیر باز شدن و بسته شدن موتور قابل تشخیص نیست. همچنین، کیفیت صدای خروجی اگزوز غیر عادی است، به طوری که صدای چپ و راستی مستقر در خارج از ماشین، فقط یک صدای ملایم در داخل کابین تولید میشود. درواقع، ماشین مانند یک بدنه بتنی است، که هر چقدر هم که میخواهید آرام و مطمئن رانندگی کنید، همچنان به شکل جسورانه و متمایل به مسابقهای ادامه میدهید.
ویژگی کاملاً فراموششده است و بدون درنظرگرفتن قوت بدنی شما، اجازه نمیدهد دست بالا را به سمت بالا ببرید.
در طول تاریخ، عکاسی همواره به عنوان یک هنر، یک وسیلهٔ ارتباطی، و یک روش برای ثبت و نگهداری خاطرات ما شناخته شده است. با رشد فناوری و پیشرفت دوربینها، عکاسی به یک فعالیت عمومی تبدیل شده و هر کسی میتواند عکسهایی برداشت کرده و در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارد. اما در همین حال، به دنبالی کسانی به عنوان حرفهای که توانایی و هنری خاص در عکاسی داشته و توانستهاند از طریق تصاویر خود روایتی قوی و اثرگذار از دنیا و موضوعات مختلف ارائه کنند همچنان ادامه دارد.