
یکی از هیجانانگیزترین اخبار برای طرفداران هوندا در پایان سال 2023، رونمایی از مدل 2022 موتورسیکلت اسپرت CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP است. این مدل ویژه به مناسبت سیمین سالگرد تولیدش معرفی شده و همانند همیشه، استانداردهای بالای هوندا را حفظ کرده است.
شرکت هوندا اعلام کرده است که در مدل 2022، تمرکز اصلی بر بهبود شتابگیری و عملکرد استثنایی در جادهها بوده است. علاقهمندان به موتورسیکلتهای مسابقهای این برند به خوبی میدانند که طراحی جدید بر اساس رنگبندی تاریخی مدل CBR900RR فایربلید که در سال 1992 معرفی شد، شکل گرفته است. این مدل، نخستین بهروزرسانی پس از رونمایی در سال 2019 به شمار میآید و در آن تمرکز بر افزایش سرعت و کارایی به وضوح احساس میشود.
در بخش سیستمهای محرکه، با پیشرانه معروف 999 سیسی چهار سیلندر خطی روبرو هستیم که شرکت هوندا تمامی اجزای تنفس و سیستم جرقهزنی آن را به طرز چشمگیری بهینهسازی کرده است. اگزوزهای تیتانیومی ارائهشده با صدا خفهکن Akrapovic، جذابیت خاصی به عملکرد این خودرو میبخشند. علیرغم بازنگریهای صورتگرفته در ساختار پیشرانه، قدرت تولیدی آن تغییری نکرده است؛ بهطوری که این موتور همچنان قادر به تولید 214 اسببخار قدرت در دور موتور 14 هزار و 500 و 112 نیوتنمتر گشتاور در دور 12 هزار و 500 است.

شرکت اعلام کرده است که با طراحی نوآورانه خود، فشار وارد بر فنرهای دریچه گاز را کاهش داده است. همچنین این محصول مجهز به سیستم کنترل کشش گشتاور انحصاری هوندا معروف به HSTC نیز میباشد.
نسخه جدید CBR با سه حالت سواری پیشفرض ارائه میشود که بسته به انتخاب کاربر، قدرت، ترمز پیشرانه و چرخش چرخها را تنظیم میکند. همچنین، این موتورسیکلت به یک IMU شش محوره مجهز است که وظیفه مدیریت عملکرد کنترل کشش و سیستم ABS در حین پیچها و همچنین دمپر الکترونیکی فرمان HESD را بر عهده دارد.

سیستم تعلیق مدل SP به فناوری کنترل الکترونیکی هوشمند Ohlins مجهز است که شامل دوشاخه 43 میلیمتری NPX و بازوی شوک عقب TTX36 میباشد. در قسمت جلو، از دیسک ترمزهای 330 میلیمتری برمبو مدل Sylema استفاده شده است، در حالی که در محور عقب دیسکهای 220 میلیمتری قرار دارد. یکی از ویژگیهای جالب این موتور سیکلت هوندا CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP، امکان انتخاب بین دو تایر خاص بریجستون RS11 و پیرلی دیابلو سوپرکورسا SP است.
جدیدترین را خودرو شاپ دنبال کنید.