
مروارید لاپرگرینا، یاقوت هزاره و الماس جوبیلی. اسامی شهیریک که به معروفترین جواهرات جهان اطلاق میشود. این جواهرات نه تنها نماد ثروت و پول به حساب میآیند، بلکه نماد شکوه و مجد هم میباشند.اما از چند سال پیش، برترین آثار کیفیت بالا به این لیست اضافه شده است. یکی از این آثار، خودروی ب ام و X7 است که تولیدی شاسیبلند و لوکس از کارخانه الماسکاران باواریایی است.
ب ام و X7 از کجا آمد؟
پیش از رونمایی BMW از مدل کانسپت X7 iPerformance در نمایشگاه فرانکفورت 2017، خبرگزاری آلمانی اتوبیلد اعلام کرده بود که این مدل جدید از خودروهای شاسی بلند بزرگ BMW زیر نام X7 در حال توسعه است. شرکت بلافاصله به عمل آورد و کمتر از یک سال بعد از رونمایی کانسپت، نسخه نهایی را تولید کرد. این بدان معنی است که خانواده خودروهای ایکس، از X1 تا X7 بر فراز طراحی مناسبی برخوردار است.

اصرار ب ام و برای شتاب دادن به پروژه X7 منطقی بود. بعد از گذشت از گذشته های کوپ و ماشین های لوکس، دنیا به سمت ماشین های لوکس و اسپرت با شاسی بلند حرکت کرده است. استون مارتین، لامبورگینی، بنتلی، رولزرویس، جگوار و مسدس بنز به عنوان رقبای بزرگ این روند هستند. عضو جدید خانواده روی همان پلتفرم معروف (CLAR یا معماری خوشهای) ساخته شده است، که پیشتر مدل X5 جدید هم بر روی این پلتفرم ساخته شده بود.
واقعیت این است که ب ام و هنوز در حال رقابت با مدلهای برندهای رقیب مانند مرسدس GLS و آئودی Q7 است. برای تبدیل شدن به یک محصول مستقل و جذاب برای مشتریان خود، نیاز به زمان دارد. علاوه بر این، باید به یاد داشت که حتی بین ب ام و، مرسدس و آئودی نیز رقابت شدیدی برای دستیابی به جایگاه برتر در دستهبندی شاسیبلندهای لوکس و اسپرت برقرار است. در حقیقت، دوباره دعواهایی بین طرفداران ب ام و، مرسدس و آئودی بروز میکند!
بررسی طراحی ب ام و X7
مشخص نیست که آیا X3 ویرایش شاسیبلند سری 3 است و یا آیا X5 برای سری 5 تولید میشود، اما به طور ضمنی میتوان نتیجه گرفت که Xها نسخههای بزرگمقیاستری از Seriesها هستند. این معنی میدهد که همانطور که سری 7 پرچمدار سدانهای شرکت است، X7 نیز در بین شاسیبلندهای بیامو جایگاه ممتازی دارد. به همین دلیل، انتظار میرود بر روی X7 تمرکز زیادی بر شاهینبازی و پرآستانگویی قرار گیرد و قطعاً این انتظار برآورده میشود. همچنین، برخی از طراحان معروف مد را مثل لویی ویتون، ورساچی، گوچی و بولگاری، لوکسبودن را نه به چالشی برای فقر بلکه به چالشی برای ابتذال مینمایند. در نتیجه، X7 ب ام و نمادی را به جلو میبرد و نشان میدهد چقدر لوکس و باشکوه است.

با این بخش توضیحات بهتر شروع کنیم. آنقدر زیباست که نمیتوانیم از آن چشم اندازی چشمپناه بر داریم. نگاه خیرهکننده به چراغهای عقب لو میرود، که از تقارن و هارمونی مطلق پر شدهاند. تمرکز کردن روی برشهای زیبا و تودرتوی کاسه چراغها و همچنین خط اتصال براق میان آنها، میتواند ساعتها طول بکشد. همه چیز بهینه طراحی شده است. نمیتوان فراموش کرد که این چیز جدید جذابیتی به آن اضافه کرده است. فوقالعاده ارتباط بین شاهزادهها و خودرو را میتوان توصیف کرد. هیچ نیازی به اضافه کردن عناصر غیرضروری برای خلق همهگیری حس تجملی نیست. طراحی پشت X7 به سادگی و بیمانند خودش خیرهکننده است. برخلاف خودروهای دیگر، نمیتوان اثری از ورق و میله کرومی یا استفاده از LEDهای بیمعنی در گوشه و کنار آن را جستجو کرد. اما نامهای X7 و M روی استیل نوشته شده و این تمام اصالت را نشان میدهد.
مقایسه سوناتا YF با نسل قبلی خود نشان میدهد که تغییرات بیشتری در طراحی بدنه در نسل جدید صورت گرفته است. طراحان هیوندای تلاش کردهاند تا به شکلی ظریف و زیبا معماری بدنه خودرو را به روز کنند. نتیجه این تلاش، تغییر در نحوه قرارگیری چراغهای عقب و جلو، ایجاد یک حرکت هموار و خوش آیند بین بغل چراغ عقب و گلگیر جلو و نیز پوشاندن دربها با کمیت بیشتری از چرم و روکش است. نتیجهٔ تغییرات طراحی، یک پویایی ملایم و آرام به خودرو میبخشد که شبیه موجهای آرام ساحل مکزیک بوده و با لطافت به سوی خاک نرم میرود، بر خلاف طراحی طاقچه فشرده ۱۰ سانتیمتری سوناتا YF.

با نگاهی به جنبههای فنی شاسیبلند X7، به طور ابتدایی میتوان فهمید که این مدل، اولین ماشین شاسیبلند ب ام و است که طراحی مکعب مستطیلی (به اشباهی اتوبوس) را برای خود انتخاب کرده است. در نتیجه، شیشههای عقبی خمیده X5 و سقف شیبدار X6 در این مدل به چشم نمیخورد. واقعاً شگفتانگیز است که ضریب اصطکاک این ساختار مکعبی حتی بهتر از فراری F50 است (به ترتیب ۰.۳۳ برای ب ام و و ۰.۳۷ برای فراری).
رسیدیم به بخش اصلی بازی؛ نمای جلویی. چهرهای آشنا ولی بسیار مدرن. برند BMW بطور واضح در این بخش قابل تشخیص است. این چیزی که میبینیم ترکیبی از زیبایی های سنتی و مدرن است. این هجوم بیاحترامانه به ارزشهای سنتی با استفاده از ابزار جنگ مدرن انجام شده است. طبیعتاً ب ام و به انتقادها چندان توجهی ندارد و در این خودرو، بزرگترین پنجره جلوی تاریخ خودکارش را نصب کرده است. بسیار جذاب و جالب.
ما در حال حاضر به لامپ های باریک و پرنوری نگاه میکنیم، آیا آن ها با آسیب دهی به لامپ ها با وسواس ما می روند؟ چگونه آن ها زیر پنجره را به آشفتگی دوست داریم و به خصوص جادوی زنگ خورده روشنایی. تجهیزات لایت لیزر با روشنایی آبی نیز چقدر جالب است. همچنین، این برش ها روی کاپوت، شبیه به رگ زدن روی صورت هادی چوپان است.

کلمه "لوکس-اسپرت" مانند رضایت بخشانی نیست. در واقع، این دو کلمه به دنیای جوانی و تجمل نمیپردازند. شما هم مانند اینکه کت تاکسیدو را با شلوارک همراه کنید یا از یک فروشگاه کثیف تحصیل خاویار سفارش دهید. اما ب ام و توانسته است این دو را به خوبی ترکیب کند. در نگاه اول، فرمان با نماد سه رنگ M Package واقعاً جلب توجه است، مانند مدلهای مسابقهای و جذاب. و در عین حال، چیدمان درخشان و مات در کنسول و دستهها خاطراتی از یکی از لوکسترین اتاقهای هتل در سوییس را به یاد میدهد. به همین ترتیب، مجموعهای از فیبر کربن و چوب طبیعی نیز جذاب به چشم میخورد. چرم آلکانتارا در سقف و رودری ها و چرم مرینو در صندلیها مشاهده میشود که بسیار نرم هستند.
با توجه به تخصص ما، به چندین نقص در خودروی مورد نظر پی بردیم. برای مثال، عملکرد باز کردن کاپوت جلو بسیار برهمن است؛ برای رفع این مشکل باید یک میله یا مکانیزم اضافه قرار دهیم تا کاپوت به طور یکسان باز شود. همچنین، دریچههای هوایی که بر روی گلگیر بوجود آمده اند، ظاهری زشت و غیرضروری دارند. به علاوه، استفاده از دریچههای اضافی برای تخلیه گازهای اگزوز باعث کاهش ظاهر قدرت و سنت نامه ب ام و میشود. در ضمن، نمودار شما نشان دهنده وجود چهار خروجی دوپایه در این خودرو است، اما مشاهدهای اضافی استفاده کرده اید و این باعث زیبایی خودرو دچار میگردد. به علاوه، میتوانید برف پاک کن را به قسمت بالای شیشه جلو منتقل کنید تا عملکرد آن بهبود یابد. از پیگیری شما سپاسگزاریم.
بررسی مشخصات فنی ب ام و X7
در حال حاضر قصد داریم در مورد راکتور N63 صحبت کنیم. این پیشرانه اصلاح شده از سال 2008 برای مدلهای برتر شرکت توسعه یافته است. پس از بررسیهای بیشتر، مهندسان متوجه شدند که این بلوک قدرت بیش از حد مطلوب برای نسخههای با کد B40A دارد. در نتیجه، نسخههای قویتر و مفرح تری از این پیشرانه شامل B44O0 (مورد استفاده در X6، 750Li و وایزمن GT MF4) ارائه شد. سپس، نسخه B44O1 بر روی مدل 550i GT معرفی شد و شرایط بهبود یافته است. سپس نسخه B44O2 به مدلهای استاندارد هم اضافه شد و B44M3 با X5 جنگاور معرفی شد. نسخه آخر N63B44TU به عنوان یک تجهیز برای شکستن رقبا به بازار عرضه شد. از مشتریان این پیشرانه میتوان X7 M50i، آلپینا B8 و رنجرور اسپرت (L461) را نام برد. یکی از بهبودیهای اساسی در این نسل پیشرانهها شامل تغییر مکان توربوها از کنار بلوک موتور به داخل مجموعه موتور است. این تغییر به این معناست که حجم فیزیکی بلوک پیشرانه کاهش یافته و بخشهای سردکن و گرمکن مجزا شدهاند.
بعد از این همه اصطلاح قلمبه و سلمبه که نشان داد چقدر ما در انگلیسی ماهریم، ما باید به موضوع با دقت بیشتری رسیدگی کنیم. در اینجا از مدل BMW با موتور 4.4 لیتری با هشت سیلندر و سیستم توربو دوگانه صحبت خواهیم کرد که قدرت تولید 523 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتنمتر دارد. به عبارت دیگر، هر یک از این هشت سیلندرها توانایی تولید قدرتی برابر با یک پراید را دارد.

ام بی وی X7، واقعاً بزرگ است و این واژه خیلی نمی تواند ابعاد و ضخامت آن را به خوبی توصیف کند. با قرار گرفتن کنار آن، واقعاً درک می کنید که پنجره جلوی آن بزرگ است و ارتفاع آن 5.2 متر و ارتفاع آن 2 متر است. محور خودرو بیش از 3 متر است. بطور کلی، می تواند هفت نفر را راحتاً جا دهد. به طور مجزا، می توانید در فاصله بین صندلی های ردیف اول و دوم ایستاده و راه بروید.
یک وسیله حمل و نقل بزرگ باید دارای ظرفیت خودروی چندبابلی بیش از 83 لیتر باشد. همچنین وزن خالص آن باید بیش از 2.5 تن (وزن ناخالص بیش از 3.3 تن) باشد. اگرچه برای ایرانیان مفهوم بکسل کردن و کشیدن حمل و نقل تأثیر زیادی ندارد، اما ممکن است یک نفر مایل باشد که یک کمپرسور را به این نوع خودروی شاسی بلند متصل کند. لذا مفید است بدانید که توان کشش آن بیش از 3.4 تن است. این خودروی بزرگ دارای چرخهای 22 اینچی (275/45 عقب و 315/35 جلو) است، علاوه بر این، چرخهایی با قطر 23 اینچ هم قابلیت نصب بر روی آن وجود دارد.
اگر شما در حال رانندگی با این خودرو هستید و دستگاه کیلومتر شما راه را نشان می دهد ، شما هرگز عدد 250 کیلومتر را خواهید دید. اما این خودرو قدرت رسیدن به سرعت 270 کیلومتر در ساعت را دارد، اگرچه این کمتر است اگر که محدود ساز قانونی آلمانی بر روی خودروها اعمال شود. بعلاوه باید بدانید که ZF، جعبه دنده 8 سرعته جعلی است که برای ایکس 7 ایجاد شده است و می تواند این ماشین سنگین را در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. برای توضیحات بیشتر، این خودرو حدود 13 ثانیه برای عبور 400 متر و 24 ثانیه برای عبور یک کیلومتر به طول می انجامد.
احتمالا در نگاه اول این یک خودروی بی رحم و مخرب در محیط زیست به نظر میرسد. واقعیت این است که این خودرو همان طور که به نظر میرسد، واقعا در بینی های خود هست. این خودروی بی ام و X7 در شهر، 16 لیتر بنزین مصرف میکند. بله، درست است که قوه خروجی و قدرت فضایی خودرو را توجه کردیم. اما از طرفی، یک محاسبه ساده نشان میدهد که با یک باک پر میتوان تا 770 کیلومتر در بزرگراه و تا 425 کیلومتر در شهر حرکت کرد.
بررسی آپشنها و تجهیزات ب ام و X7
این حیف است که هنگام بحث درباره تاریخ، طراحی و مشخصات فنی خودروی X7، اصلاً فقط وقت خرج کردیم و بدون هدف و بیمفهوم حرافی و بیمعنی صحبت کردیم. اگرچه، بی اشتیاقی BMW به طرزی قابل توجهی در مسابقه با رقبای آمریکایی و ژاپنی در ارائه مشخصات فنی و توانایی آفرود قرار ندارد، اما این بار باعث تعجب شده است.
خودرو بامو به وسیلههای فناوریهای خاص برای بهبود عملکرد تمام بخشهای آن مجهز شده است. یکی از این فناوریها چراغهای لیزری است که در بسیاری از خودروهای مدرن وجود دارد. از طریق اشعه لیزر، نوری فوق العاده متمرکز و قدرتمند به جلوی خودرو تابیده میشود. این نور، به طور کاملاً قابل ملاحظهای در فضای پرتاب شده، جدا از اینکه به هیچ وجه چیزهایی را از ماهوارهها بچرخاند و همچنین لبههایی منفذگر مانند فنرهای اتومبیل در بقیه چیزهای با ارزش کیسههای بادی سوختن که به خاطر ذکر این خودروها در معرض خطر قرار دارند، در حالی که در این چراغهای برش که توجه همه به تصویر میپردازند، در این فولاده. چراغ لیزرهای خودروی ب ام و به عنوان فناوری اختصاصی در همه بخشهای خودرو قرار دارد و فقط در حالت نور فوق العاده ایستاده است. به علاوه، مقداری از نور از ریسک می خورد.

حتی کادر جلوپنجره آن دارای ویژگیهای جالب است. ساختار این قسمت فعال است، به این معنی که قابلیت تغییر دارد. درون جلوپنجره، کرکرهها به زاویهای خاص (تا حداکثر ۹۰ درجه) باز و بسته میشوند بر اساس دمای مورد نیاز پیشرانه. به عنوان مثال، در ابتدای حرکت، دریچهها بسته است تا مصرف انرژی کاهش یابد و برای گرم کردن بلوک پیشرانه بهینه شود. یکی دیگر از فناوریهای آیندهنگرانه که دراین خودرو استفاده شده است، دوربین ۳۶۰ درجه است. قابلیت جدید در اینجا نه فقط تعداد دوبینها در اطراف خودرو است، بلکه شما قادرید در سیستم هوشمند مرکزی خودرو تنظیم کنید که کدام دوربین در چه نقطهای از مسیر روشن شود. به عنوان مثال، در موقعیتهایی که نیاز به دقت بیشتری برای پارک دارید و همیشه یک بلوک بتنی بیرون زده است، میتوانید از این قابلیت استفاده کنید. همچنین میتوانید از گزینه Backup Assistant ببر برای خروج از جای پارک استفاده کنید، که خودرو را همان مسیر که وارد جای پارک شده، خارج میکند.
به دلیل نامعلوم بودن تاریخچه همکاری بین ب ام و لندرور، نمیتوانیم بگوییم آیا ایدهی پایانبخشی که در مدل خودروی لیجی نمایان است توسط لندرور ارائه شده است یا خیر. این مدل خودرو دارای شاسیبلند به فرم دوتکه است که باز میشود، و این البته نه تنها به دلیل طراحی آن بوده است، بلکه به علت ابعاد بزرگ بخش عقبی آن نیز میباشد. در صورتی که این بخش به صورت یکتکه باز میشد، با مشکلاتی مواجه میشدیم. اما برخی از کارشناسان نیز این مسئله را آوردهاند که به دلیل حضور قابل توجه بازار چین در فروش محصولات ب ام، این شرکت نیز تدابیری برای رضایت مشتریان چینی اندیشیده است. برای متوسطی قدی چینیها، یک دکمهای برای موقت کردن ارتفاع خودرو در نظر گرفته شده است.
وقتی در این قسمت قرار میگیریم، با یک مجموعه از کلیدهای کنترلی روبرو میشویم که نمیتوانیم از آنها غافل شویم. این دکمهها امکان تغییر چیدمان صندلیها را به طرز شگفتآوری فراهم میکنند. با یک دکمه، میتوانید همه صندلیها را به حالت خواب درآورید تا بیشترین فضا برای بار فراهم شود. همچنین، با استفاده از دکمهای دیگر، میتوانید صندلیهای ردیف سوم را بیرون آورید. این صندلیها، یکی از ویژگیهای ویژه خودروی ایکس ۷ هستند. این صندلیها با عرض فوقالعاده خودرو به طور با دست و دلبازی طراحی شدهاند و قابلیت مدیریت و تنظیم کامل را دارند. همچنین، این دستگاه ها دارای امکاناتی مانند گرم کننده و سرد کننده، حافظه و ماساژور هستند. امکان انتخاب نقطه ماساژ (مانند کمر، شانه یا پهلو) و سرعت ماساژ از بین این امکانات قابلیت انتخاب است. به طور خلاصه، این صندلیها مانند حمام سنتی کیفیت خوبی دارند و به راحتی میتوانند شما را راحت کنند و به استراحت برسانند.

این خودرو تنها شاسیبلند 3 ردیفه است که برای مسافران پشتی تجهیزات خاصی فراهم کرده است. در حال حاضر، تنها بیامو در بین خودروهای 7 نفره، سانروف اختصاصی برای صف نفرات عقبی به کار برده است. همچنین، برای ردیف سوم، گرمکن، سردکن و کنترل تهویه مطبوع موجود است. همچنین، صندلیهای ردیف سوم نیز قابل تنظیم برقی هستند. این ویژگیها باعث میشوند ب ام و X5 بیش از سایر خودروهای 7 نفره در بازار تمایل بسیاری از مشتریان را به دست آورد.
اینجا میزبان یک تجربه فوق العاده هستیم، که آنقدر معمول می شود که حتی آیتم هایی که قبلا کرک و پرها می ریختند، اکنون برایمان عادی می شوند. به عنوان مثال، سیستم صوتی Harman Kardon بلافاصله جلب توجه نمی کند. در برخی مدل ها، سیستم صوتی 18 بانده Revel Ultima یکپارچه شده با برند انگلیسی B&W روی صندلی دوم و سوم نصب شده است. حتی می توان با حرکت دست، آهنگ ها را جلو یا عقب کرد. نورپردازی داخل کابین با استفاده از ده ها ترکیب رنگی شگفت انگیز است. دسته گیربکس و سلکتور کریستالی (نه شیشه ای) برند Swarovski است. دیود های نورانی روی سقف هم با تغییر نورپردازی داخل کابین، درخشان می شوند. این نکته شباهت قابل توجهی با Rolls Royce دارد، که منطقی نیست. ارتباط بیشتر این است که گروه ب ام و گروه مالیک برند Rolls Royce است؛ که کیفیت را در هر جا به حداکثر رسانده اند و شاهد کیفیت فوق العاده ی اسناد معرفی X7 با یک کاغذ گلاسه هستیم.

نمایشگر مرکز با قابلیت جگرسوز، یک سیستم هوشمند است که فضای داخلی را به شکلی سفارشی بر اساس مود و احساس شما تنظیم میکند. به عنوان مثال، اگر اخیراً استرس و ناراحتی داشتهاید، این سیستم بطور خودکار یک آهنگ از روی اکانتهای اسپاتیفای و اپل موزیک پخش میکند. بعلاوه، سانروف بسته میشود تا صدای خارجی را بیشتر نشنوید و ماساژگر به آرامی فعال میشود. در پایان، سردکن صندلی نیز به طور ملایم فعال شده تا کمی از فشار روحی شما کاسته شود.
در مورد روح و روان صحبت کنیم، باید بگوییم که ب ام و در این خودرو واقعاً سیستم کنترل هوشیاری راننده را دارد. در سرعتهای کمتر از 70 کیلومتر برساعت میتوانید سیستم iDrive را فعال کنید تا خودرو به شما راهنمایی کند. به عبارت دیگر، شما نیازی به فشار دادن گاز یا ترمز یا حتی دستاوردن فرمان ندارید. اما اگر چشم راه را از دست دهید، هوش مصنوعی این موضوع را متوجه میشود و با هشدار مشکل را به شما اعلام میکند. در صورتی که از هشدارها غفلت کنید، خودرو به صورت هوشمند کنار جاده توقف میکند.
استاد باواریایی عالمی است که به کاملترین شکل ممکن میداند که ترکیب عناصر سنتی و مدرنیته نتیجهای جادویی دارد. به همین دلیل، او در طراحی X7، علاوه بر اجزای هوشمند، دکمههای تهویه مطبوع و حافظه ایستگاههای رادیویی را به صورت مکانیکی و کلاسیک طراحی کرده است. نمای دکمهها در X7 بسیار جذاب و چشمنواز است و شکل و شمایل آنها، مانند هندسه و مکان قرارگیری دکمه استارت، در مجموعه خود بینظیر است.
تجربه رانندگی با ب ام و X7
وقتی با جاروی جادویی سفرمان رسید، مجبور بودیم خودرو شاپلک این خودرو اجازه سوار شدن را بخواهیم. هنگامی که خودرو در حالت غیر حرکتی قرار داشت، صدای بزغاله اگزوز آن به گوش میرسید، اما هنگام رانندگی، آرامش صدای بی صدا را تجربه میکردیم. دلیل این آرامش استفاده این جاروی جادویی از شیشههای صوتی بود، که فقط به نویزهای ترافیکی مانند بوق و آژیر پلیس اجازه ورود میداد.
پاراگراف فرستاده شده جهت بهبود و بازنویسی:
مدل M از خودروی مورد نظر توانایی توقف کامل در فاصلهای 32 متر با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را داراست. همچنین، سیستم فرمان این خودرو با دقت زیادی عمل کرده و قابلیت کنترلی بسیار دقیق بر روی جاده را ارائه میدهد که در این نوع خودروهای سنگین و آلمانی بسیار مهم است. شعاع چرخش خودرو X7 با عدد 6.5 متر ثبت شده و این رقم بسیار به چشمگیر است. به عبارت دیگر، در حین دوران پرانش قابل توجهی برای چرخاندن چرخ عقب ایجاد میشود و زاویه آن در حدود 5 درجه است.
در آخرین برنامه تعلیق M در این خودرو، سعی شده است تا تجربهای بیش از حد از حرکت خودروی اسپرت به شما منتقل شود. این سیستم کمربندی در کمتر از یک ثانیه قادر است ارتفاع مکانیکی بدنه را تا 4 سانتی متر کاهش دهد و در پیمایشهای پر سرعت نیز تا 2.5 سانتیمتر افزایش دهد. به کمک 5 حالت از پیش تعیین شده، می توانید ارتفاع خودرو را تنظیم کنید. هرچند که ممکن است هرگز به آزمون زوایای حاکم بر خودروی اسپرت پرداخته نشوید، اما توانستهایم به طور تقریبی، زمانی که خودرو از 60 تا 100 کیلومتر در ساعت و 80 تا 120 کیلومتر در ساعت شتاب میگیرد را در حدود 3 ثانیه اندازهگیری کنیم.

پاراگراف اصلاح شده:
سبک رانندگی شما برای خودروی ب ام و بسیار مهم است. هوش مصنوعی X7 با استفاده از فناوری یادگیری ماشین و مدلهای شبکه عصبی، قادر است سبک رانندگی شما را در طولانی مدت پیش بینی کرده و به ویژگی های شخصی شما متکی شود. علاوه بر اینکه میتوان با استفاده از حالتهای مختلف رانندگی، تغییراتی در حساسیت فرمان، سیستم تعلیق و دریچه گاز ایجاد کرد، این هوش مصنوعی قادر است به جداسازی عابرین پیاده و موتور سوار از سایر اشیاء، حتی حیوانات بزرگجثه نیز بپردازد.
در هنگام رانندگی با سرعتهای بالا، وقتی ناگهان فرمان میدهیم، بدنه خودرو برخی تغییرات اعوجاجی قابل توجه به ویژه در بخش عقب خودرو ایجاد میکند. اما این مشکل تا حد زیادی با وجود سیستم کنترل فعال بدنه، اسکن مسیر و حرکت محور متحرکی که همواره درگیر بخش عقب خودرو است، کاهش مییابد. ممکن است به نظر برسد که در این حالت نیاز به یک سیستم تثبیت کننده وجود دارد، اما در واقعیت با نصب این سیستم، این مشکل اعوجاج بدنه ناپیدا خواهد شد و شما واقعاً دوست دارید پشت فرمان یک ناو جنگی قرار داشته باشید.
کاربر محترم، به نظر میرسد برای برطرف کردن ایرادات نیاز به مقاله مورد نظری داریم. لطفاً متن مقاله را برای ما ارسال کنید تا بتوانیم آن را بازنویسی و بهبود دهیم. برای آنکه بتوانیم به درستی به درخواست شما پاسخ دهیم، لطفاً آن را بفرستید. با تشکر.