تست و بررسی ام وی ام X22 پرو اتوماتیک توربو IE

مقالات خودرویی

محصول جدید ام وی ام X22 به عنوان گزینه‌ای ارزان و برتر برای هواداران خودروهای خانوادگی و پرکاربرد کراس‌اورها معرفی شده است. این خودرو، به جذابیت ظاهری بالا و قیمتی مناسب برخوردار بوده و توانسته است به سرعت در بازار جای خود را پیدا کند. در عین حال، مدل 315 جدید (پلاس) به دلیل قیمت بالاتر و جذابیت کمتر چندان موفقیتی نداشته است. ام وی ام X22 به عنوان یکی از ارزانترین گزینه‌های کراس‌اور در بازار، توانسته است تقاضای بسیاری از مشتریان را جلب کرده و محبوبیت بالایی برای خود ایجاد کند.

ام وی ام X22 امکانات نسبتاً کاملی را ارائه می‌دهد، اما هندلینگ آن نیاز به بهبود دارد. با این حال، شرکت چینی تصمیم گرفت که به تدریج مشکلات آن را با حداقل هزینه‌ها رفع کند. به عنوان مثال، اپشن های مانند ESP به X22 اضافه شد تا حوادث ناخوشایندی رخ ندهد. همچنین، HAC و TPMS برای راحتی راننده نصب شد. همچنین، با بهره‌گیری از تغییرات نسخه فیس‌لیفت، خودروی X22 به طور کلی دستخوش تغییرات شد.

طراحی ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

در ادامه مقاله، با نسخه بهبود یافته از ام وی ام X22 پرو آشنا خواهید شد.

بررسی طراحی ظاهری ام وی ام X22 پرو اتوماتیک

خودروی ام وی ام X22 از آغاز با ظاهری زیبا و جذاب مشاهده می‌شد و با استفاده از این زیبایی، حتی نقاط ضعف خود را پنهان می‌کرد. در واقع، امروزه اگر قدتان را کمی بلند کنید و به ظاهر خود رسیدید، دیگر کسی به ناخوشایندی‌های شما توجه نخواهد کرد! نسخه پرو از این خودرو، این وضعیت را بهبود بخشیده و با صورت جدید فرمان، ظاهری بسیار بروزتر از قبل را به ما عرضه کرده است. چراغ‌های اصلی کنواهنگ خود را در سپر جای داده‌اند و جای خود را به چراغ‌های باریک و زیبا داده‌اند. ترکیب این چراغ‌های روشنایی در روز با پنجره‌ی بزرگ و اسپرت سپر، یک حالت خشن و تهاجمی را نشان می‌دهد، که به محصولات لوکس خانوادهٔ خودروهای فونیکس نزدیک است.

البته ممکن است بگویید چرا به وضوح از روی هیوندای کونا کپی کرده است، اما در دنیای امروز که بیشتر گوشی ها و ماشین ها با یکدیگر شباهت دارند، این مسئله خیلی مهم به نظر نمی رسد. بهتر است تیپ ظاهری را مو در مو از روی مدل محبوبی دیگر تقلید کنید تا به خاطر حفظ اصالت فردی، لباسی غیر عملی بپوشید.

طراحی ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

ام وی ام X22 پرو از ظاهر زیبایی برخوردار است. اما کاش در این نسخه، تغییرات بیشتری در قسمت‌های سر و روی نیم‌رخ و بخش انتهایی خودرو صورت گرفته بود. این تغییرات شامل عواملی مانند تعویض آینه‌های جانبی، قطعه تزئینی روی ستون C، دیفیوزر و شبرنگ‌های عقب متفاوت، دودی شدن چراغ‌های خطر و تعویض زه کرومی میان آن‌ها است. از جلو نگاه کردن به ام وی ام X22 پرو، به روز بودن و طراحی جدید آن را می‌توان مشاهده کرد. اما در زوایای دیگر، به سختی می‌توان این مدل را از نسخه‌های قدیمی تشخیص داد.

بررسی کابین ام وی ام X22 پرو اتوماتیک

در داخل کابین اتومبیل، تغییرات زیادی اعمال شده است که باعث بهبود فضا و آرامش در آن شده است. به عنوان مثال، فرمان D شکل ام وی ام X22 پرو به راننده امکان قرار دادن پاهای بیشتری در هنگام سوار و پیاده شدن می‌دهد و استفاده از نمایشگر 9 اینچی جدید، که به سمت راننده متمایل شده، راحتی بیشتری به راننده می‌بخشد. همچنین، نشانگرهای کلاستر به سبک سنتی خود بازگشته‌اند و عقربه‌های دور موتور و سرعت‌سنج دیگر به جهت متفاوتی حرکت نمی‌کنند. این تغییرات با سلیقه شخصی من سازگارتر هستند. ترمز پارک برقی نیز به این ماشین اضافه شده و احساس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. همچنین، تغییر در فرم دریچه‌های تهویه و استفاده از خطوط شکسته بیشتر در کابین، فضای داخلی را با ظاهر اسپرت خارجی هماهنگ کرده است.

کابین ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

در این میان باید به ترکیب مناسب رنگ‌ها در داخل کابین توجه کرد. استفاده از پس زمینه مشکی مات و ترکیب آن با مشکی پیانوئی، طرح فیبرکربن، خطوط نارنجی و حتی کرومی اتاق ام وی ام X22 پرو را لوکس‌تر و اسپرت‌تر از واقعیت نشان می‌دهد. این طراحی و رنگ‌آمیزی باعث می‌شود خصلت‌های اقتصادی کابین، از جمله پلاستیک‌های خشک، کمتر قابل مشاهده باشند. هرچند کیفیت مواد نیز بهبودی نسبی داشته است، اما هنوز به سطح ایده‌آل نرسیده است.

فضای بار ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

از نظر فضاسازی، وضعیت ماشین هاچ‌بک‌کراس ام وی ام X22 پرو مناسب است. این ماشین با سقف بلند و فاصله محوری مناسب، قادر خواهد بود تا چهار نفر بزرگسال و یک کودک را در مسافرت پذیرایی کند. البته توصیه می شود که افرادی که در صندلی عقب قرار می گیرند، قد شان کوتاه تر از ۱۸۰ سانتیمتر باشد. همچنین، صندوق عقب نیز با طول مناسبی به اندازه ابعاد خود ماشین، فضای قابل قبولی را فراهم می کند.

بررسی امکانات ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 در ابتدای معرفی خود، با امکانات معمولی به بازار آمد، اما در طول زمان، قابلیت‌های جدیدی اضافه شده است. این امکانات شامل نشانگر فشار باد تایرها (TPMS)، کنترل هوشمند کشش (TCS)، پایداری الکترونیکی (ESP) و سامانه کمکی حرکت در سربالایی‌ها (HAC) می‌شود. در نسخه پرو، امکانات بیشتری موجود است. فرمان برقی D شکل، گرمکن صندلی‌های جلو، نمایشگر 9 اینچی بزرگتر، ترمز پارک برقی با اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در شیب، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، چراغ‌های LED و KeyLess با امکان استارت پیشرانه از راه دور با ریموت از ویژگی‌های این نسخه است.

آپشن ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

از مزایای X22 پرو می‌توان به ویژگی‌هایی مانند سیستم ترمز کمکی (EBA)، کروز کنترل، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، Mirror Link، سنسور پارک، دوربین عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، سانروف برقی و روکش‌های چرمی اشاره کرد که به طور کلی مشتریان را راضی و خوشحال می‌نمایند. به ویژه اگر با رقیب خود در این رده قیمتی مانند رنو ساندرو استپ‌وی مقایسه شود، ظاهرا دیگر رقیبی برای X22 پرو وجود ندارد!

با این حال، هنوز برخی ویژگی های امروزی خودروها به ویژه سیستم های تهویه مطبوع، ایربگ های جانبی، صندلی های برقی و سایر ویژگی های مشابه در خودرو ها از دسترس خارج هستند.

بررسی مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

تقریباً در همه جای دنیا، وقتی کشورها قصد بهبود ویژگی‌های اقتصادی خودروها را دارند، به کاهش حجم موتور و بهینه‌سازی مصرف سوخت توجه می‌کنند. این تغییرات باعث کاهش هزینه‌های مالیاتی برای سازندگان و کاهش هزینه سوخت برای مشتریان می‌شوند. اما ایران متفاوت است و بعضی از رویکردهای منطقی نتایج معکوس به همراه دارند. یک نمونه از این مساله در مورد محصول جدید چری، X22 پرو، مشاهده می‌شود. این خودرو از یک موتور جدید با حجم یک لیتر و سه سیلندر استفاده می‌کند که با استفاده از توربوشارژر، قدرتی نزدیک به موتور قبلی (که یک سیلندر بیشتر و 500 سی.سی بزرگتر بود) تولید می‌کند. مصرف سوخت این خودرو به حدود 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است. اما متأسفانه نرخ ارزان بنزین در کنار قیمت گران خودرو و قطعات یدکی منجر به از بین رفتن سود این تغییرات می‌شود و هزینه نگهداری خودرو (به علت پیچیدگی فنی موتور توربو و نیاز به سوخت و روغن با کیفیت بهتر) در عمل بیشتر خواهد شد. همچنین، با توجه به کیفیت پایین سوخت در ایران، مصرف سوخت نیز از مقدار اعلام شده بیشتر خواهد بود و احتمال خرابی توربو به دلیل احتراق ناقص بنزین پایین‌تر خواهد بود.

پیشرانه توربو ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

اما در کنار این نقاط منفی، نقاط قوت دیگری هم وجود دارند که می‌توانیم به آنها بپردازیم. به عنوان مثال، گرچه قدرت موتور X22 پرو 3 اسب‌بخار کاهش یافته و به 102 اسب‌بخار رسیده است، اما گشتاور آن تقریباً به 15 نیوتن‌متر افزایش یافته و حالا با تورک تولیدی 150 نیوتن‌متر (که از دورهای پایین در دسترس است)، می‌توان به بهترین کشش در مسیرهای بالا امیدوار بود. همچنین، گیربکس 4 سرعته AT قدیمی نیز با نسخه متغیر پیوسته CVT جایگزین شده است که در مدل‌های چری دیگری همچون آریزو 5 و 6 واقعیت خوبی به خود ثابت کرده است.

در بخش تجربه رانندگی، می‌توان دریافت که آیا این مجموعه برای وزن 1239 کیلوگرمی X22 Pro کافی است یا نه. اما فعلاً شرایط بر روی کاغذ راضی‌کننده به نظر می‌رسد. البته اگر بخش اعظم قسمت‌های فنی این خودرو بهبود یابد، بهتر بود که سیستم تعلیق ساده عقب نیز به نوع مولتی‌لینک ارتقاء می‌یافت، تا کیفیت سواری و پایداری در قسمت انتهایی بهتر شود. اما این اتفاق هنوز نیافتاده است.

با توجه به عدم یافتن گزارش جامعی در خصوص ایمنی ام وی ام X22 پرو از نهادهای معتبر، دشوار است بتوانیم میزان امنیت این خودرو را بررسی کنیم. با این حال، نمره 4 ستاره از CNCAP که توسط مدل مشابه ام وی ام 315 کسب شده است، به ما امید می‌دهد که این جدیدترین و بزرگ‌ترین محصول، استانداردهای نسبی را برای حفاظت از سرنشینان رعایت کند. با این حال، تعداد کم وجود ایربگ‌ها (فقط 2 عدد در جلو) همچنان یک نقطه ضعف قابل ذکر است.

تجربه رانندگی با ام وی ام X22 پرو

امکان تشویق مشتریان به خرید خودروی ام وی ام X22 پرو در واقع از مزایای بی نظیری برخوردار است. یکی از عوامل مهم این خودرو، حس و حال کلی آن است که به طور قابل توجهی لوکس تر از مدل‌های هم قیمت خودش است. به عنوان مثال در داخلی خودروی 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای، که تقریبا در همان رده قیمتی X22 پرو قرار دارد، به راحتی می‌توانید به این نتیجه برسید که در خودروی اقتصادی و نسبتا قدیمی نشسته‌اید. اما در X22 پرو حداقل با یک ظاهر مدرن و امروزی مواجه می‌شوید. این خودرو با کیفیت قابل قبول، امکانات مناسب، طراحی ارگونومیک برجسته و ترکیب هوشمندانه رنگ‌ها، مجموعه ای صمیمی و شیک را فراهم کرده است که به طور کلی بسیار جذاب و جالب توجه است.

تجربه رانندگی ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

به سراغ رانندگی برویم؛ در ابتدا همه چیز آرام و نرم به نظر می رسد؛ فرمان برقی شیوه ای روان دارد و به راحتی می توان از امکانات متنوع آن بهره برد. رانندگی به ویژه در شهرهای شلوغ مانند تهران، با ابعاد کوچک و دید مناسب بسیار ساده است. گیربکس، عملکرد مناسبی دارد و با توان ۳ سیلندری خودرو بسیار همچنینگ تر شده است. البته تجربه رانندگی با آریزو ۵ با همین نوع گیربکس، انتظارم را بالا برده است. اما در اینجا با پیشرانه ضعیفتری سروکار داریم و بنابراین باید انتظارات خود را کمی پایین بیاوریم. به ویژه در آغاز حرکت، در صورت قرار گرفتن در شیب بالا، ممکن است با تأخیر در سرعت گرفتن مواجه شویم؛ اما با افزایش دور موتور و میزان توربو گاز های خروجی، وضعیت تغییر می کند و گشتاور مقبول ۱۵۰ نیوتن-متر اثر خود را می گذارد.

ام وی ام X22 پرو بیشتر برای استفاده در شهر طراحی شده است. اما با در نظر گرفتن شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در حدود 14 تا 15 ثانیه و قدرت کشش قابل قبول، می توان آن را برای سفرها نیز استفاده کرد، البته به شرطی که از تلاش بیش از حد برای رقابت با سایر خودروها صرف نکرده و در جاده های پرپیچ و خم کوهستانی با سرعت معتدل رانندگی کنید، تا از نقص هندلینگ ماشین جلوگیری کنید.

بهتر است بدانید که ساختار کلی پلتفرم X22 تقریباً مشابه 315 است. با این حال، به دلیل ارتفاع بیشتر از سطح زمین، مرکز ثقل خودرو بالاتر رفته و پایداری آن کاهش یافته است. برای مقابله با این مشکل، کیفیت سواری در حدی کاهش یافته تا با استفاده کمتر از فنرها، حرکات عرضی و الاکلنگی کنترل شوند. با این حال، نتیجه مورد انتظار به دست نیامده است؛ زیرا سیستم تعلیق ساده Torsion Beam در بخش عقب نه توانایی مناسبی در جذب ضربات دارد و نه در پیچ‌ها انعطاف کافی را ارائه می‌دهد. در این میان، تنها نکته امیدوار کننده، وجود گزینه کنترل پایداری الکترونیکی است که به خوبی عمل می‌کند و در نتیجه، اگر سرعت به‌خوبی تنظیم شود، خودرو را در مسیر نگه می‌دارد.

تجربه رانندگی ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

سیستم ترمز ها در ماشین ها دارای عملکرد کارآمدی است و به نسبت توان و قدرت حرکت خودرو ها، به نظر قوی می رسند. انتخاب تایر با کیفیت و مرغوب نیز می تواند نتیجه بهتری را به ماشین بدهد.

متأسفانه در دورهای قدیمی‌تر صدای موتور به داخل کابین انتشار می‌یابد؛ اما اگر تجربه سواری با مدل X22 قدیمی را داشته باشید، خواهید فهمید که این مشکل در مدل جدید کمی بهبود یافته است. سیستم صوتی نیز برای استفاده روزمره مناسب است؛ اما اگر به کیفیت صدا اهمیت زیادی می‌دهید، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری خواهید داشت. نکته دیگر این است که سیستم تعلیق جلویی X22 پرو بسیار خشک نیست و بیشتر کوبش‌ها به قسمت عقبی خودرو منتقل می‌شوند؛ این بدان معنی است که مسافران تنها یا خانواده‌هایی با کودکان جوان به مشکل کوبش‌ها بر نخواهند خورد.

راند نهایی با ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 کراس‌اوور جذابیت بیشتری به خود بخشیده است و تجهیزات آن بهبود یافته است. همچنین، در زمینه ارگونومی و گشتاور موتور نیز پیشرفتی صورت گرفته است. با این حال، عملکرد این خودرو هنوز به شتاب خارق العاده‌ای نمی‌رسد و سیستم تعلیق عقب آن ساده بوده و عملکرد رانندگی بیشتری را ارائه نمی‌دهد. با این حال، به لطف تغییراتی که در مجموعه پیشرانه و سیستم انتقال قدرت صورت گرفته است، خودرو بهبود یافته‌ای در مورد قدرت و کشش دارد و در سفرهای جاده‌ای هم قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر عمل می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از رقبا و خودروهای رده مشابه از بازار خارج شده‌اند و X22 کراس‌اوور بزرگتر از آن است تا مشکلی را برای خودروهای رقیب ایجاد نکند. اکثر خودروهای در همین رده قیمتی به صورت دست‌دوم موجود هستند یا مانند پژو 207 اتوماتیک هاچبک هستند و به بروزرسانی‌های اخیر یک خودرو کراس‌اوور نمی‌رسند.

تست و بررسی ام‌وی‌ام X22 پرو اتوماتیک

در صورتی که آنچه می‌خواهید، یک خودروی خانوادگی با قابلیت‌های دینامیکی است، مدل X22 پرو گزینه‌ای مناسب است. این خودرو، قدرت موتور بیشتری دارد و پیشرانه‌اش نسبت به خودروهای توربو دیگر، حساسیت کمتری به کیفیت بنزین دارد. همچنین این خودرو، از چهار سال گارانتی برخوردار است و شبکه خدماتی مدیران‌ خودرو نیز پوشش مناسبی را فراهم می‌کند. برای خانم‌ها و مجردها، قیمت ارزان تر و ظاهر زیباتر مدل X22 پرو چشم‌گیر است و برای خانواده‌های جوانی که استفاده بیشتری از خودرو در داخل شهر دارند، نسبت به مدل S3 مزیت بیشتری دارد.


اخبار شرکت مدیران خودرو

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت شامل شرایط فروش ام‌وی‌ام، شرایط فروش اقساطی چری، شرایط فروش اعتباری فونیکس و قیمت لوازم یدکی این دو برند را در این بخش مطالعه کنید. همچنین در مقالات زیر از جدیدترین طرح جایگزینی خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام و چری با خودروهای نو، و همچنین شرایط تعویض خودروهای قدیمی با محصولات جدید مدیران خودرو خبر دهیم.

در صورتی که شما یکی از صاحبان محصولات شرکت مدیران خودرو هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود، مطلب زیر را مطالعه کنید و به آن توجه کنید.

در طول سال‌های اخیر، تکنولوژی های رباتیک موضوعی مورد توجه علم و فناوری بوده‌اند. تلاش برای ایجاد ربات های هوشمند و قادر به انجام فعالیت‌های گوناگون از جمله ساختمان سازی، کشاورزی و حتی پزشکی، از همین ایده و اچیوم شروع شده است. با پیشرفت تکنولوژی و علوم کامپیوتر، دسترسی به قدرت پردازش بزرگتر شده و این در پیشرفت رباتیک سهیم است. ربات هایی که قادر به بهره‌مندی از هوش مصنوعی هستند، می‌توانند مسائلی پیچیده را حل کنند و به صورت هماهنگ با انسان همکاری کنند. این تکنولوژی‌ها به وضوح به زندگی ما در آینده اثرگذار خواهند بود.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ