
پس از رونمایی مفهوم ID.Code در نمایشگاه پکن 2024، فولکس واگن در نمایشگاه شانگهای 2025 سه مفهوم جدید را معرفی کرده است. به نظر میرسد که این خودروها به زودی به مرحله تولید نزدیک خواهند شد.
آی دی. آئورا، آی دی. اِرا و آی دی. ایوو سه کانسپت نوآورانه هستند که با همکاری فاو، سایک و فولکس واگن آنهویی طراحی شدهاند. این مدلها به نمایش نسل جدید خودروهای برقی برند آلمانی در بازار چین پرداخته و نویدبخش تحولی شگرف در صنعت خودروسازی این کشور میباشند.
ویژگی کانسپتهای فولکس در نمایشگاه خودروی شانگهای
طبق اعلام فولکس واگن، تمامی محصولات جدیدی که بر پایه این سه کانسپت نوآورانه طراحی میشوند، به فناوری خودران مبتنی بر هوش مصنوعی تجهیز خواهند شد. این شرکت هدف دارد تا سال 2026 به سطح 2+ خودران دست یابد که در این سطح، خودرو قادر به رانندگی بدون نیاز به دست در برخی شرایط، به همراه قابلیت سبقت، پیچیدن و حرکت در ترافیک به صورت مستقل خواهد بود. با این حال، در این سطح از فناوری، راننده همچنان باید بر جاده نظارت کند.
به نظر میرسد فولکس واگن در طراحی سه مدل جدید کانسپت، به نیازها و خواستههای مشتریان چینی به ویژه در زمینه فضای کافی برای سر و پاهای سرنشینان عقب، توجه ویژهای کرده است.

با توجه به ترتیب حروف الفبا، اولین خودرو مورد بررسی ما، مدل اِرا است. این شاسیبلند بزرگ که دارای سه ردیف صندلی است، توسط برند سایک فولکس واگن طراحی شده است. طبق اطلاعات ارائه شده توسط سازنده، این خودروی هیبریدی با عملکرد برد افزا توانایی ارائه برد حرکتی الکتریکی و هیبریدی به ترتیب 300 و 1000 کیلومتر را داراست.

فولکس واگن آی دی. ایوو، که در کارخانه فولکس واگن آنهویی تولید میشود، با ساختار 800 ولت خود به عنوان یکی از اعضای خانواده آی دی. یونیکس شناخته میشود. این خودروی مدرن و محبوب برای جوانان، به امکانات بروزرسانی از راه دور و فناوریهای دیجیتال پیشرفته مجهز است.

آی دی. آئورا، سومین مفهوم تازه در دنیای خودرو، با همکاری مهندسان فاو و فولکس واگن طراحی شده است. این سدان مدرن برای نخستین بار از پلتفرم CMP استفاده میکند و با طراحی بدنهای منحنی و جذاب، تجهیزات هوشمند و یک رابط کاربری شبیه به تلفنهای هوشمند، توجهها را به خود جلب میکند. از آنجا که این خودرو همچنین به دستیار هوش مصنوعی مجهز است، میتوان آن را یکی از نوآورترین تولیدات جدید در صنعت خودروسازی به شمار آورد.
برنامه آینده فولکس واگن برای عرضه خودروهای برقی
به گفته Andreas Mindt، مدیر طراحی فولکس واگن، طراحی سه مدل کانسپت جدید بر اساس کانسپت Code و با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان چینی صورت گرفته است. ایشان همچنین بیان کردند که طراحان هر یک از سه شریک فولکس واگن در شکلدهی به کانسپتهای خود، آزادی عمل کافی داشتهاند.
براساس اعلام توماس اولبریش، مدیر مرکز فناوری فولکس واگن در چین، این شرکت برنامه دارد تا محصولات جدید خود را در مدت 34 ماه آینده به بازار چین عرضه کند. توماس شفر، مدیرعامل فولکس واگن، همچنین معرفی این کانسپتها را نشاندهنده استراتژی «در چین، برای چین» میداند که بیانگر اهمیت ویژه بازار چین برای آینده برند آلمانی است.
فولکس واگن برنامهریزی کرده است تا تا پایان سال 2027، بیش از 30 مدل تازه به بازار عرضه کند که از این تعداد، 20 مدل به دسته خودروهای NEV تعلق خواهند داشت که شامل خودروهای برقی و هیبریدی میشوند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.
همچنین شما عزیزان میتوانید برای خرید و فروش خودرو و دریافت اطلاعات از شرایط خرید اقساطی خودرو و همچنین طرح معاوضه خودرو نقد و اقساط فوری با ما در خودروشاپ همراه باشید. ضمناً جهت تکمیل فرم وام روی سند خودرو اینجا کلیک کنید.