
با افزایش تقاضا و علاقه مشتریان به خودروهای پیکاپ، برخی از برندهای قدیمی نیز به بازار برگشتهاند. خودروی رمپیج (Rampage) از جمله این برندهاست که در بازه زمانی ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ تولید میشد. این خودرو بدون اینکه به میزان ۴۰ هزار دستگاه برسد، از خط تولید خارج شد. در سال ۲۰۰۶، نسخه کانسپت این خودرو معرفی شد، اما هرگز به تولید نرفته است. در حال حاضر، دوج قصد دارد تا از اواخر سال ۲۰۲۳، خودروی رمپیج را برای فروش در آمریکای جنوبی وارد بازار کند.
پلتفرم Small Wide 4x4 طراحی شده است تا مدل رمپیج 2024 را تشکیل دهد. این سازه قبلاً برای تولید خودروهایی از برندهای معروفی مانند جیپ رنگید، آلفارومئو توناله و فیات تورو استفاده شده است. بر اساس گزارشات، نمونه آزمایشی رمپیج 2024 چند ماه قبل در ایالات متحده مشاهده شد. در آن زمان، احتمال آن وجود داشت که این محصول تحت عنوان 1200 یا داکوتا عرضه شود. اما حالا قطعی شده است که برند رمپیج برای این مدل استفاده خواهد شد.
طرح جدید رم رمپیج 2024 بر اساس پلتفرم Small Wide 4x4 ایجاد خواهد شد، یک ساختار که برای ساخت چندین خودروی متعلق به استلانتیس از جمله جیپ رنگید، جیپ کامپس، آلفارومئو توناله و غیره به کار میرود. با نگاه کردن به تصاویر، میتوان تشابه بین رم رمپیج 2024 و فیات Toro را مشاهده کرد که در نمای جانبی بیشتر به چشم میخورد. البته طرح رم رمپیج 2024 با زبان طراحی برند رم به خوبی هماهنگ شده است.
با اینکه رمپیج 2024 هنوز در ایالات متحده عرضه نشده است، اما میتوان به نقش پرچم این کشور در گرافیک چراغهای عقب اشاره کرد.

تصاویری از جزئیات داخل کابین مدل RAM Rampage 2024 منتشر شده است. این تصاویر ویژگیهایی مانند صفحه پشت آمپر دیجیتال، اهرم چرخان تعویض دنده، نام برند RAM روی بخشی از داشبورد و نمایشگر لمسی شبیه به تبلت را نشان میدهند. به نظر میرسد که طراحی کابین مدل RAM Rampage 2024 شباهت چندانی به فیات Toro ندارد. طبق اطلاعات در دسترس، این مدل در سه نسخه Laramie، R/T و Rebel عرضه خواهد شد.
خودرو تریم با خصوصیات منحصر به فردی همچون داشتن خروجی اگزوز دوگانه، فنرها و دمپرهای سفتتر و نزدیکتر بودن به سطح زمین از مدلهای دیگر تفاوت دارد. این خودرو در نسخه Rebel با استفاده از تایرهای ۱۷ اینچی به بازار عرضه میشود و تمامی مدلها به دیسکهای ترمز سوراخدار و ترمز پارک برقی مجهز شدهاند.

پیشنهادهای بهبودی و بازنویسی: "P" دو پیشرانه برای بازار برزیل معرفی شده است؛ نسخه پایه دیزلی Multijet با حجم ۲ لیتر، ۱۷۰ اسببخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه در دو تریم Rebel و Laramie عرضه خواهد شد.
علاوه بر این، میتوان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژشده هوریکین ۴ را برای هر سه مدل رم رمپیج (دو مدل از آنها وردی شده و یک مدل R/T) سفارش داد. این پیشرانه قدرتی به مقدار ۲۷۲ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. بنابراین، میتوان این نسخهها را قدرتمندترین تراکهای آمریکای جنوبی تلقی کرد.

هر دو پیشرانه به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل هستند. پیشرانه قدرتمندتر در تریم R/T شتاب ۶.۹ ثانیهای را ارائه میدهد. تریم Laramie و Rebel هم با شتاب ۷.۱ ثانیهای عمل میکنند. رم اعلام کرده است که قدرت در تمامی تریمها و نسخهها به هر چهار چرخ منتقل میشود.
وزن نسخه دیزلی فضای بار برابر با ۱۰۱۵ کیلوگرم است، اما نسخه Hurricane 4 فضای بار تنها در حد ۷۵۰ کیلوگرم قابل ارائه است.
برای این تراک، موپار سی و پنج لوازم جانبی ارائه میدهد. قیمت پایه آن ۵۰,۱۰۸ دلار است که برای مدل Rebel با موتور دیزلی است. قیمت برای مدل R/T Hurricane 4 به ۵۶,۳۶۰ دلار میرسد.

توسعه این تراک، با حضور بیش از ۸۰۰ مهندس و تکنسین انجام شد و برای این پروژه بیش از ۲۷۰ میلیون دلار سرمایهگذاری شد. در ماه اوت، رم رمپیج وارد نمایندگیهای رم در برزیل خواهد شد و در کارخانه Goiana Pernambuco تولید خواهد شد.
طبق برنامه، رمپیج 2024 محصولی نیست که کوچکترین برند آمریکایی باشد. در واقع، در برخی بازارها، نسخه تغییر یافته ای از آن با نام رم 700 نیز عرضه خواهد شد. در صورتی که رمپیج 2024 عرضه شود، رقبای اصلی آن و خواهند بود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.