
مایکل ویدت، که با نام Mad Mike شناخته میشود، رانندهٔ فرمول D است. سال گذشته، او برنامهٔ خود را برای رونمایی از یک مزدا 3 با ۱۲۰۰ اسببخار قدرت انجام داد. این خودرو، برای شرکت در مسابقات کوهنوردی پایکس پیک طراحی شده بود. اکنون، یک سال بعد، این پروژه نه تنها به اتمام رسیده است، بلکه با قدرت بیشتر از آنچه که قبلاً برنامهریزی شده بود، عمل میکند.
ماشین مزدا 3 به یک موتور وانکل با چهار روتور مجهز شده است. علاوه بر آن، با دو توربو Garrett G40 و تغییرات دیگر در قدرت، توان 1400 اسببخار را تولید میکند. این قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته متوالی به چرخها منتقل میشود. همچنین، این خودرو دارای دیفرانسیل عقب است و قدرت تولید شده به چرخهای پشتی انتقال داده میشود.
وقتی قدرت به این اندازه بیشتر فقط در یک محور اعمال شود، در آن صورت تولید دود تایر بسیار زیاد خواهد شد؛ اما خوشبختانه، چون یک خودرو مسابقهای برای پیکس پیک استفاده میشود، برای متوقف کردن این توان در حالت دوم بر روی خودرو، طراحی آیرودینامیک بسیار خوبی دارد.
شاملات کیت بدنه گسترده این خودرو شامل اسپلیتر جلوی فرمان، بال بزرگ در پشت خودرو و احتمالاً بزرگترین دیفیوزری است که روی یک خودرو دیده میشود.

به نظر میرسد که شرکت مزدا طراحی کیت حاضر را در نظر گرفته است تا استایل اصلی خودرو حفظ شود و در عین حال قابل شناسایی باشد.
طراحی این خودرو بسیار شبیه به خودروی مسابقهای مدل ۲۰۱۹ مزدا TCR racer است. اما این خودرو با شروع شیوع ویروس کرونا بیشتر به فراموشی سپرده شده است. مانند مدل TCR racer، خودروی مورد بحث دارای یک دیفرانسیل جلو است و قدرت آن یک چهارم از قدرت کل خودرو است. علاوه بر این، ظاهر این دو خودرو نیز به شدت شبیه به یکدیگر است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.