
تولید تارا با موتور توبوشارژ EFP
با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت قصد دارد نسخهی جدیدی از خودروی تارا با نام تجاری "تارا جوانان" یا "تارا پلاس توربو" را به بازار عرضه کند. این خودرو مجهز به موتور EF7P توربوچارژ با نصب اختصاصی بر روی خودروی دنا پلاس جوانان استفاده میکند و در آیندهای نزدیک نیز بر روی کراس اوور K125 نصب خواهد شد.
موتور EF7TC که به عنوان پیشرانه TC7 نیز شناخته میشود، یک موتور ۱.۶۵ لیتری توربوشارژر با چهار سیلندر و 16 سوپاپ است. این موتور قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است. طرح جدید EFP نسبت به نسخه فعلی دارای بهبود است و سیستم توقف و روشن شدن سوپاپهای ورودی و خروجی را دارد. در نتیجه، توان خروجی این موتور به ۱۶۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. همچنین، نسخه EFP در مصرف سوخت نیز بهبود میبخشد و قادر به انتقال گشتاور حداکثر خود به چرخها در ۱۶۰۰ دور در دقیقه است.
قسمتهای مختلف پیشرانه مدل ایف پی EFP، از جمله سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپها، یاتاقانها و سیستم خنک کاری، با نسخه معمولی TC7 متفاوت است. این به این معنی است که تارا EFP با مشخصات فنی ارزشمندی تجهیز شده است و با این ویژگیها، در رده خودروهای قابل قبول قرار میگیرد، حتی در بازار جهانی.
بررسی انواع تارا ایران خودرو
برای آشنایی با جدیدترین اخبار بازار خودرو در کشورمان و همچنین برای دریافت اطلاعات دقیقتر درباره مدلهای مختلف تارا از شرکت ایران خودرو، تفاوتهای بین تارا با گیربکس دستی و تارا با گیربکس اتوماتیک، مشخصات فنی خودرو تارا و آزمایشها و تستهای کامل این خودرو، لطفاً مقالات زیر را مطالعه کنید: