تویوتا به تازگی اعلام کرده است که مدل هایلوکس خود را در سال ۲۰۲۴ با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی بهبود خواهد بخشید. این تغییرات بر اساس کانسپت هیبرید الکتریکی ملایم (MHEV) معرفی شده در هفتمین دوره رالی جهانی (WRC) در کنیا اعمال خواهد شد.
استادیوم در این ورژن ساخته شده است و ظاهر خارجی آن تفاوتی ندارد، تنها با افزودن کلمه هایبرید به بدنه، طرح جدید شده است. فضای داخلی آن نیز به طرز قابل توجهی مشابه با مدل های قبلی می باشد، با این حال می توان کنترل های بهبود یافته ای را در آن تشخیص داد
یکی از قهرمانان مسابقات WRC در چهار دوره و همچنین قهرمان سابق تیم تویوتا، Juha Kankkunen، با استفاده از این کانسپت، همراه با جیمی گاتو، کارشناس رسانه، به رانندگی این خودرو پرداخته است.
این مسابقه با موفقیت برگزار شد و Kankkunen اعلام کرد که از عملکرد خودروی جدید بسیار راضی است. او مطمئن است که خودروهای الکتریکی به خوبی در آفریقا عمل خواهند کرد زیرا مسافتهای طولانی و مشکلات شارژ کردن در این منطقه وجود دارند. به همین دلیل، آفریقا بازار زیادی برای این نوع خودروها به حساب میآید.
خودروهای هیبریدی، منجر به کاهش تولید دی اکسید کربن (CO2) میشوند. بنابراین، این ویژگی با استراتژی چند مسیری تویوتا در جهت حداقل کردن انتشار کربن در محیط مرتبط است.
تویوتا به منظور پاسخگویی به نیازهای متنوع بازار، درحال توسعه انواع پیشرانههای متنوع شامل درونسوز، هیبریدی، پلاگینهیبرید، سلول سوختی هیدروژنی و الکتریکی است.
تویوتا اعلام کرده است که سیستم هیبریدی هایلوکس از یک باتری ۴۸ ولتی، موتور الکتریکی کوچک و سایر اجزا تشکیل شده است. این سیستم روی پیشرانه ۲.۸ لیتری توربودیزل نصب میشود و به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل است. این ارتقا باعث میشود مصرف سوخت تقریباً ۱۰ درصد کاهش یابد. علاوه بر این، تمام قابلیتهای قبلی همچنان در این خودرو حفظ شده است. اعلام شده است که این پیشرانه به همراه تویوتا فورچونر نیز در دسترس خواهد بود.