
به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت آئودی در شهر نکارسولم آلمان، این شرکت تصمیم گرفته یک خودروی ویژه معرفی کند.
شرکت آئودی در گذشته با نام اتو یونیون (Auto Union) شناخته میشد. در حال حاضر، آن به وسیلهی تاسیسات Neckarsulm، که در حال تولید آئودی A6 و A8 است، به ساخت موتورسیکلت، دوچرخه و خودروهای ساخت برند NSU مشغول است.
بعد از جذب NSU توسط فولکس واگن در سال 1969، این برند با نام اودی ترکیب شد. با این حال، محصولات NSU تا سال 1973 به بازار عرضه می شدند؛ از جمله سدان کوپه اواخر، طراحی کامپکت ترین، از جنس 4 پرینز که از یک موتور هواخنک 2 سیلندری با قدرت 30 اسب بخار بهره میبریدند.

برای جشن گرامیداشت صد و پنجاه سالگی کارخانه خود، آئودی خودرویی را انتخاب کرده است. این خودرو یک NSU پرنز 4 مدل 1971 است که به تیم 12 نفره از کارآموزان آئودی سپرده شده تا به یک خودروی الکتریکی تبدیل شود.
موتور ۲ سیلندر کوچک حجم خود را با یک پیشرانه برقی بهره برد. این پیشرانه از مدل آئودی e-tron مدل ۲۰۲۰ اقتباس شده است و دارای قدرت ۲۴۰ اسببخار است. محفظه سوخت اصلی این خودرو به صورت یک سیستم باتری ولتاژ بالا جایگزین شده است. این خودرو از نوع پلاگین-هیبرید بوده و با نام آئودی Q7 TFSI e کواترو شناخته میشود.
خودروی برقی به نام EP4، که مخفف "پرینز 4 برقی" است، معرفی شده است. این خودرو از محورها و ترمزهای آئودی A1 استفاده میکند و بدنهای عریضتر و با قابلیت انطباق با تغییرات جدید دارد. این بدنه از رنگ خاکستری Suzuka و سقف مشکی Brilliant تزئین شده است و جزئیاتی زرد مانند آینهها و حاشیه رینگها دارد.
در فضای کابین EP4، دو نمایشگر دیجیتال، صندلیهای اسپرت ساخت ریکارو و همچنین میلههای حفاظتی با رنگ زرد مشاهده میشوند.
تیمو انگلر، سرپرست آموزشی فناوریهای خودرو در آئودی، EP4 را به عنوان یک فرصت مهم برای تمرین دانشجویان فراهم کرده است. این فرصت شامل کار با فناوری های پیشرفته مانند چاپ سه بعدی و استفاده از متریال های مختلف مانند فیبرکربن می باشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.