- وضعیت خدمات پس از فروش سال 96، نسبت به سال 95، رشد 3.8 درصدی داشته است.
- در بین 42 شرکت ارزیابی شده، هیچکدام موفق به کسب رتبه 1 نگردیده است و مجموعاً 4.7% شرکتها، دارای رتبه 4 بودهاند.
- سیستم خدمات پس از فروش در هیچ شرکتی، با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، انطباق کامل ندارد.
- «عدم پرداخت خسارت خواب خودرو» و «عدم تعویض خودرو در صورت تکرار عیب»، از مهمترین پارامترهای مغفول مانده در سیستم خدمات پس از فروش شرکتهاست.
- رضایتمندی مشتریان خودروهای سنگین، بهطور معناداری نسبت به خودروهای سبک، پایینتر است.
- براساس نظرسنجی مشتریان، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالای خدمات و تعمیرات» سه دلیل عمده نارضایتی مشتریان است.
- رضایت از تامین قطعات یدکی، نسبت به ادوار گذشته، افت محسوسی داشته است.
- «عدم رضایت از نرخ دستمزد»، «عدم رسیدگی به صورتحسابهای مالی نمایندگیها» و «عدم تناسب قیمت قطعات یدکی با بازار»، سه دلیل عمده نارضایتی نمایندگیهای مجاز از شرکتهای واسطه خدمات پس از فروش است.