شرایط فروش شیران دیزل موتور و ثبت نام کشنده مان (MAN)

اخبار خودرو


افتتاح شبکه خدمات پس از فروش شیران دیزل


در خرداد ماه 1403، در مراسم افتتاح سه شبکه خدمات پس از فروش شرکت شیران دیزل، که به عنوان نماینده محصولات تجاری MAN در ایران فعالیت می‌کند، آقای بابک ثقفی، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که از 9 سال پیش، شیران دیزل به عنوان نماینده MAN شناخته شده است. اما به دلیل برخی چالش‌ها، نتوانسته بود محصولات این برند را عرضه کند. خوشبختانه از سال 1402، واردات خودروهای MAN دوباره آغاز شده و تا به حال حدود 500 دستگاه کامیون MAN به کشور وارد شده است.


در این رویداد، آقای آریا تاج الدین، مدیر فروش و بازاریابی شرکت شیران دیزل، شعار این برند را «همراه مطمئن» معرفی کرد. وی افزود که کامیون کشنده MAN TGX که در سال 2021 به عنوان بهترین کامیون اروپا شناخته شد، در حال حاضر به عنوان یکی از محصولات کلیدی شیران دیزل به شمار می‌آید. در پایان این مراسم، با حضور نمایندگان رسانه‌ها، از تعمیرگاه مرکزی شیران دیزل واقع در کیلومتر 24 جاده مخصوص نیز بازدید شد.

شیران دیزل، نماینده رسمی محصولات مان در ایران


در بهمن ماه 1402، شرکت شیران دیزل به عنوان نماینده رسمی محصولات تجاری مان، در پنجمین نمایشگاه صنعت خودرو شرکت کرد و کشنده مان TGX را به صورت رسمی معرفی نمود. این شرکت همچنین برنامه‌ریزی کرده است تا با همکاری شرکت ره نیاز ایستا، فرآیند واردات و عرضه محصولات این برند معتبر را به بازار ایران تسهیل کند.



در مراسم رونمایی از کامیون‌های مان در نمایشگاه خودرو تهران، بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت شیران دیزل، اعلام کرد که این شرکت به رسمیت شناخته شده و نمایندگی رسمی کامیون‌های مان را در ایران از آن خود کرده است. بنابراین، ما به ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات برای کامیون‌های مان خواهیم پرداخت. همچنین، تعدادی کشنده مان به بازار ایران توسط شرکت ما وارد خواهد شد و خدمات به سایر مدل‌های موجود نیز ادامه خواهد یافت.



این شرکت اعلام کرده است که برنامه دارد تا سال آینده نزدیک به هزار دستگاه کشنده مان را به کشور وارد کند. کشنده‌های مورد نظر از نوع کارکرده هستند و حداکثر سن آن‌ها پنج سال می‌باشد، که این ویژگی باعث می‌شود برای سال‌ها بتوانند در خدمت حمل و نقل جاده‌ای ایران باشند. پس از واردات، این کامیون‌ها باید توسط یک شرکت معتبر، که در این مورد شیران دیزل به عنوان نماینده رسمی مان معرفی شده، اصالت‌سنجی شوند. تفاوت معقول قیمت بین کشنده‌های کارکرده مان و کشنده‌های چینی نو در بازار داخلی می‌تواند به تقویت موقعیت این برند آلمانی در ایران کمک شایانی کند.


وی همچنین اظهار داشت که سال‌ها به دلیل محدودیت‌های وارداتی، این محصولات با کیفیت در کشور در دسترس نبودند. اما از سال گذشته، مذاکرات مجدد شروع شده و روند واردات این کالاها آغاز گردید. ما ایرانی‌ها همواره به محصولات آلمانی علاقه‌مند بوده‌ایم و برند MAN در میان فعالان این صنعت بسیار معتبر و پرارزش است. اکنون تامین قطعات و خدمات پس از فروش این محصول را آغاز کرده‌ایم و با اطمینان در خدمت هموطنان قرار داریم. این محصولات پس از چهار سال به اصطلاح آب بندی شده و آماده به کار هستند. جای این محصول در بازار ایران احساس می‌شد و امیدواریم در سال‌های آینده به جایگاه اصلی خود بازگردد.

محسن جعفرپور، مدیرعامل شرکت ره نیاز ایستا، به عنوان واردکننده کشنده‌های اروپایی، در مورد برند مان اظهار داشت که شرکت شیران دیزل با قدرت در حال ارائه محصولات این برند است و این امر خبر بسیار مثبتی محسوب می‌شود. محصولات مان با شاسی‌های 8 میلی‌متری یا اصطلاحاً نشکن، به عنوان کالاهای قدرتمند و ایمن شناخته می‌شوند و قابلیت استفاده راحت تا 5 میلیون کیلومتر را دارند، بدون هیچ گونه مشکلی. تمامی قطعات مصرفی این محصولات به‌راحتی در بازار موجود است و کشورهای همسایه نیز در تأمین قطعات همکاری نزدیکی دارند. شرکت شیران دیزل در سرتاسر کشور، ضمانت تأمین قطعات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بازگشت کامیون کشنده MAN به ایران


یکی از معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سنگین در جهان، کمپانی MAN آلمان است که به خاطر مهندسی پیشرفته محصولاتش شهرت فراوانی دارد. بسیاری از رانندگان با تجربه و کارشناسان صنعت خودرو، این برند را همتراز با مرسدس بنز می‌شناسند. با این حال، MAN یکی از شرکت‌هایی است که در مسیر تجاری‌سازی در ایران با چالش‌هایی روبرو بوده و هیچگاه نتوانسته است به میزان لازم از بازار سهمی بگیرد. اما به نظر می‌رسد در شرایطی که کامیون‌ها و کشنده‌های کارکرده به کشور وارد می‌شوند، MAN قصد دارد دوباره به عرصه رقابت بازگردد.


تا قبل از دهه 1380 خورشیدی


شرکت مان یکی از نام‌های کمتر شناخته‌شده در صنعت خودروسازی ایران است که به طرز قابل توجهی در روند تاریخ این صنعت، چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی، نقش پررنگی نداشته است.



پیش از انقلاب، کامیون‌های مان دماغدار که شباهت ظاهری کمی به محصولات مرسدس بنز آن زمان داشتند، با وجود کیفیت بالا و مهندسی فوق‌العاده آلمانی خود، به تعداد اندکی به بازار ایران راه یافتند. جالب اینجاست که این کامیون‌های برجسته هیچگاه به عنوان کامیون‌های سازمانی در ارگان‌ها انتخاب نشدند. همچنین، خرید از سوی مردم عادی نیز نسبتاً کم بود، در حالی که مان، مانند برادر هموطنش مرسدس بنز، به خاطر مصرف سوخت بهینه‌اش شناخته شده بود.



فروش این خودروساز به وضوح از رقبایی مانند مرسدس و ولوو عقب مانده است. این روند پس از انقلاب نیز ادامه یافت و در حالی که کامیون‌هایی نظیر ایویکو، ولوو و مرسدس بنز در کشور ما مونتاژ می‌شدند و برندهای داف و اسکانیا به عنوان محصولات وارداتی شناخته می‌شدند، مان هرگز نتواست به این بازار پرطرفدار قدم بگذارد.


در دهه 1380 خورشیدی

در اوایل دهه هشتاد، تحولات چشمگیری در صنعت خودرو به وقوع پیوست. روند واردات خودروهای تجاری که بیشتر به واسطه مونتاژ آنها انجام می‌شد، آغاز گردید و شرکت‌های اروپایی مانند مرسدس بنز و ولوو به مونتاژ کامیون‌ها و کشنده‌های خود در بازار ایران روی آوردند. همچنین برندهایی نظیر رنو و ایویکو نیز برنامه‌هایی جهت ورود به این بازار را در دست اقدام داشتند. ولوو با کامیون FH نسل اول که دارای موتور 460 اسب‌بخار بود، و مرسدس بنز با کشنده‌های آکسور 1843 و آکتروس 1843، راهی بازار شدند.

در سال 1383، شرکت MAN به طور رسمی و با قدرت وارد بازار ایران شد و در این میان، کشنده‌ی برجسته و با ویژگی‌های خاص TGA با قدرت‌های 460 و 480 اسب بخار را معرفی کرد. این کشنده با طراحی سقف بلند، نرمی و راحتی قابل توجهی که مورد تحسین همگان قرار گرفته بود، و همچنین کیفیت ساخت بالا در کنار موتورهای قدرتمند، توانایی بالایی برای رقابت با دیگر برندها داشت.

مشکلات مربوط به عرضه کشنده‌های مان و عدم ارائه خدمات پس از فروش مناسب، به ویژه کمبود قطعات یدکی، که به دلیل پشتیبانی ضعیف تأمین‌کننده به قیمت‌های گزاف به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید، منجر به شکست مان در رقابت با دو برند بزرگ این صنعت، مرسدس بنز و ولوو، شد. عرضه کشنده‌های مان از سال 1386 متوقف گردید، در حالی که برندهایی مانند رنو و اسکانیا به تازگی فعالیت خود را در بازار آغاز کرده بودند.

دهه 1390 خورشیدی

در نمایشگاه حمل و نقل تهران در سال 1395، شرکت شیران دیزل موتور به عنوان نماینده رسمی شرکت مان آلمان معرفی شد و برنامه‌های خود را با همکاری چند مدیر بین‌المللی MAN مطرح کرد. این برنامه‌ها شامل ارائه دو نوع کشنده، TGS و TGX، در فاز نخست و سپس مدل‌های دیگری از کامیون‌های مان بود. همچنین، نمایش چند دستگاه کشنده MAN در اطراف غرفه شیران دیزل نشان‌دهنده اراده قوی این شرکت برای ورود به بازار و رقابت در صنعت حمل و نقل بود.


در آن زمان، شرکت‌های مطرحی مانند ولوو، ایویکو، رنو و اسکانیا از اصلی‌ترین رقبای ما در بازار بودند. مان قصد داشت تا مدل‌های کشنده TGS و TGX را با دو نوع پیشرانه و سه توان خروجی مختلف به بازار معرفی کند. این پیشرانه‌ها شامل دو موتور 6 سیلندر خطی با حجم 10.5 لیتر بودند که یکی با قدرت 360 اسب بخار و دیگری با 400 اسب بخار عمل می‌کردند. همچنین یک موتور دیگر با حجم 12.4 لیتر که توانایی تولید 480 اسب بخار را داشت، نیز در نظر گرفته شده بود. اما در آن زمان، این اعداد به‌عنوان رقیبان قدرتمند با توجه به وضعیت بازار چندان برجسته به نظر نمی‌رسیدند.



در زمان رونمایی از این کشنده‌ها، علی‌رغم داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته، طراحی ظاهری آن‌ها نسبت به مدل‌های روز آن دوره کمی قدیمی به نظر می‌رسید که این موضوع جای تعجب داشت. با وجود این، برند مان نتوانست محصول خود را در بازار ایران معرفی و به فروش برساند و حضور این برند تنها به نمایشگاه تهران در سال 1395 محدود شد، تا همچنان طلسم ورود این محصول آلمانی به کشور ما باقی بماند.


قرن جدید با MAN


از سال 1401 و با افزایش ورود محصولات اروپایی به کشور، دوباره خبرهایی از عرضه کامیون‌های مان به صورت نو و دسته دوم از سوی شیران دیزل به گوش می‌رسد. حتی تصاویری از کامیون‌های مان TGX و TGS در حال ورود به گمرک نیز منتشر شده که نشان‌دهنده عزم جدی‌تر این شرکت برای ورود به بازار ایران است.




اخبار منتشر شده حاکی از آن است که بخش اول خودروهای تجاری مان با بیش از 1500 دستگاه وارد بازار شده است؛ این امر می‌تواند نام این برند را دوباره در کشور ما زنده کند. با این حال، باید دید که شیران دیزل تا چه اندازه به ارائه خدمات پس از فروش، تأمین قطعات و تعمیرات این خودروها متعهد است. زیرا یکی از عوامل کلیدی در موفقیت و فروش خودروهای تجاری، گستردگی و کیفیت خدمات پس از فروش آن‌هاست. این در حالیست که مان همواره در کشور ما از این مزیت برخوردار نبوده است.

 لینک خودروهای موجود در نمایشگاه آنلاین خودروشاپ : https://khodroshop.ir/expo.html


خرید و فروش اقساطی خودرو با امکان محاسبه اقساط آنلاین | خودروشاپ 

دریافت اعتبارسنجی آنلاین خرید اقساطی خودرو مشاوره خرید اقساطی 


به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
1از 5 امتیاز
( 1 نفر امتیاز داده‌اند )

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ