رشد و پیشرفت روز افزون خودروهای مدرن موجب شدن که نیاکان آن‌ها به کلکسیون‌ها بپیوندند و این خودروهای ریش سفید را انگشت شمار در میان خودروهای مدرن در خیابان‌ها مشاهده کرد. استفاده کمتر از خودروهای کلاسیک دلیل بر این نیست که این خودروها به فراموشی سپرده شود و از ارزش آن‌ها کاسته شود. این خودروها ارزش خود را حفظ کرده‌اند و چه بسا قیمت‌های بسیار بالایی دارند.
•علاقه برخی افراد به خودروهای کلاسیک سبب شده که افراد بسیاری این خودروها را با صرف هزینه‌های بسیار بالا در ایران نگه دارند و تنها در نمایشگاه‌ها از آن رونمایی کنند. خودروهای خاص و کلاسیک این روزها مشتری‌های خاص خود را دارند و این عشاق خودروهای کلاسیک از ریش سفیدان موجود در ایران نگهداری می‌کنند و قصد داریم در ادامه به بررسی ۱۵ خودرو ارزشمند و کلاسیک موجود در ایران بپردازیم تا با این خودروهای نوستالژی بیشتر آشنا شوید.

فولکس واگن گلف نسل اول

نسل اول گلف ، خودرو ارزشمند و خاص شرکت خودروسازی فولکس واگن است. این خودرو طی همکاری فولکس واگن و شرکت اتویونیون ساخته شد. فولکس در طراحی این خودرو از آرایش موتور و دیفرانسیل جلو استفاده کرد و هندلینگ کم نظری را در آن بهره گرفت. جیورجتو جیوجارو ایتالیایی با هنرمندی تمام اتاق و بدنه این خودرو را طراحی کرد.


پونتیاک جی تی او (Pontiac GTO) مدل ۱۹۶۸، ریش سفید ۸ سیلندر

کوپه دوست داشتنی زیتونی پس از گذشت بیش از نیم قرن از عمر آن همچنان عشق به خودروهای کلاسیک را در ماشین بازان زنده می‌کند. این خودرو خاص با دیفرانسیل عقب از موتور پونتیاک با حجم ۷.۵ لیتری و ۸ سیلندر تخت ساخته شده است. پونتیاک جی تی او کلاسیک می‌تواند ۳۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودرو به قدری خاص و قدرتمند است که می‌توان آن را با کوپه‌های مدرن قابل قیاس دانست.


بیوک سنچوری کوپه ۱۹۷۴، آمریکایی اخمو!

خودروهای آمریکایی در بین کلاسیک بازان محبوبیت خاصی دارند. بیوک سنچوری کوپه یک آمریکایی خاص با بدنه پنج متری است. این خودرو در سال‌های ۵۴ تا ۵۵ یکی از نماد‌های تجدد در ایران به شمار می‌رفت. بیوک سنچوری کوپه با موتور ۸ سیلندری و ۷.۵ لیتری خود می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند.



تویوتا سلیکا کوپه ۱۹۷۵، سنگین و با قدرت

این کوپه ژاپنی هنوز هم در بین ماشین بازان خواهان زیادی دارد. تویوتا سلیکا (Toyota Celica) از اولین خودروهای اسپرت ژاپنی بود که از ژاپن راهی ایران شد. این خودرو با ظاهری جذاب و موتوری قدرتمند دید ایرانیان را نسبت به ابر خودروسازی ژاپنی تغییر داد. سلیکا با یک تن وزن می‌تواند نیرویی برابر با ۱۴۰ اسب بخار تولید کند.

.
.

مرسدس بنز S ۱۹۷۷، آلمانی با اصالت

به نظر می‌رسد ایرانی‌ها از دیرباز علاقه شدیدی به خودروهای بی‌نظیر بنز داشته‌اند به طوری‌ که خیابان‌های ایران همچنان شاهد نسخه مدرن و کلاسیک این خودروها است و پیرهای این کمپانی با قدرت در کنار خودروهای مدرن حرکت می‌کنند. مرسدس بنز S امکاناتی از قبیل چراغ پارک، کولر و بخاری صندلی‌های چرم دارد و موتور ۲۸۰۰ سی سی ۶ سیلندری آن سواری راحتی به راننده می‌دهد. مرسدس بنز یکی از خودروهای بی‌نظیر این غول خودروسازی است که علاوه بر آلمان در ونزوئلا نیز تولید شد. این خودرو از خودروهای لوکس خانواده اشرافی در دهه ۵۰ بود.

.
.

فیات تیپو کوپه، هاچ بک به تاریخ پیوسته

این هاچ بک جمع و جور در تعدا کمی وارد ایران شده و در مدت زمان کوتاهی نیز نام آن به تاریخ پیوسته است. این هاچ بک کوپه موتور با موتور ۱۴۰۰ سی سی ۷۱ اسب بخار با ۷۱ اسب بخار محصول شهری به شمار می‌رود.

ین هاچ بک کوپه موتور با موتور ۱۴۰۰ سی سی ۷۱ اسب بخار با ۷۱ اسب بخار محصول شهری به شمار می‌رود.

.
.

شورولت کاپریس تخم مرغی ۱۹۹۱، محبوب میانسالان

این کاپریس تخم مرغی همچنان محبوبیت بسیاری در دنیا دارد. شورولت تخم مرغی در سال ۱۹۹۱ از طرف مجله موتورترند جایزه سال خودروهای آمریکایی را کسب کرد. این خودرو در بین افراد میانسال محبوبیت بسیاری داشت و ۸۰ درصد خریدان آن بالای ۵۰ سال و نیمی از آنها هم بالای ۶۵ سال سن داشتند.

.
.
.
.

•رشد و پیشرفت روز افزون خودروهای مدرن موجب شدن که نیاکان آن‌ها به کلکسیون‌ها بپیوندند و این خودروهای ریش سفید را انگشت شمار در میان خودروهای مدرن در خیابان‌ها مشاهده کرد. استفاده کمتر از خودروهای کلاسیک دلیل بر این نیست که این خودروها به فراموشی سپرده شود و از ارزش آن‌ها کاسته شود. این خودروها ارزش خود را حفظ کرده‌اند و چه بسا قیمت‌های بسیار بالایی دارند.

•علاقه برخی افراد به خودروهای کلاسیک سبب شده که افراد بسیاری این خودروها را با صرف هزینه‌های بسیار بالا در ایران نگه دارند و تنها در نمایشگاه‌ها از آن رونمایی کنند. خودروهای خاص و کلاسیک این روزها مشتری‌های خاص خود را دارند و این عشاق خودروهای کلاسیک از ریش سفیدان موجود در ایران نگهداری می‌کنند و قصد داریم در ادامه به بررسی ۱۵ خودرو ارزشمند و کلاسیک موجود در ایران بپردازیم تا با این خودروهای نوستالژی بیشتر آشنا شوید.



فولکس واگن گلف نسل اول

نسل اول گلف ، خودرو ارزشمند و خاص شرکت خودروسازی فولکس واگن است. این خودرو طی همکاری فولکس واگن و شرکت اتویونیون ساخته شد. فولکس در طراحی این خودرو از آرایش موتور و دیفرانسیل جلو استفاده کرد و هندلینگ کم نظری را در آن بهره گرفت. جیورجتو جیوجارو ایتالیایی با هنرمندی تمام اتاق و بدنه این خودرو را طراحی کرد.