
تولیدکننده خودروی دانگ فنگ-هوندا اقدام به معرفی یک برند جدید به نام لینگشی (Lingxi) کرده است. این برند برای اولین بار همکاری یک شرکت خودروساز چینی با یک برند خارجی برای تولید خودروی الکتریکی را آغاز میکند. طبق اعلام تولیدکننده، لوگوی این برند با الهام از پرواز پرنده طراحی شده است.
محصولات لینگشی بر اساس پلتفرمی کاملا جدید ایجاد شدهاند. این پلتفرم به منظور تولید خودروهای برقی طراحی شده است و کاملاً متمایز از محصولات برقی هوندا تحت سری e:NS است.
امکانات مشترک اتحاد دانگ فنگ-هوندا شامل طراحی، فناوری، خدمات و شبکه فروش بهبود یافتهای به لینگشی ارائه میدهد. هدف از این اقدام، افزایش ارزش محصولات این برند و قرارگیری بهتر آنها در مقابل رقبا در بازار است.
محصول اولیه شرکت لینگشی یک خودروی سدان به نام ال است، که طبق بیانیه تولیدکننده به خاطر افراد بالای 30 سال طراحی شده است.

طراحی لینگشی L به ویژگیهای جدیدی مانند فرم پیچیده سقف، چراغهای L-شکل در جلو و عقب، فرم مثلثی چراغهای دیلایت، دوربینهای جانبی و رینگهای بزرگ مجهز شده است. این طراحی نوآورانه، علاوه بر جنبههای جذابیت بصری، نکات قابل رد و نشاندن از محصولات قبلی دانگ فنگ را نیز حفظ میکند.
به طبق اعلان رسمی، انتظار میرود در سال 2024 مدل جدید لینگشی L به بازار عرضه شود. اما جزئیات بیشتر درباره این خبر در حال حاضر در دسترس نیست و باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم.
شرکت دانگ فنگ-هوندا در حال حاضر سه مدل خودرو الکتریکی و پلاگین-هیبرید را به بازار عرضه میکند. با این حال، فروش این اتحاد بر روی نمودار بازار هنوز به میزان قابل توجهی نیست. به عنوان مثال، مدل پرفروش CR-V PHEV فقط 8 هزار دستگاه به فروش رسیده است.آنها نیز به هدف گذاری کم یکصد در طول بین سالهای 2025 سعی خواهند کرد نصفی از خودروهایشان با سیستم پیشرانش الکتریکی تجهیز شوند. در مجموع، تا سال 2030، 10 مدل خودروی کاملاً جدید مجهز به سیستم الکتریکی به بازار عرضه خواهند شد.
هوندا تصمیم گرفته است که از سال ۲۰۲۷، تمام محصولات خود را در چین به صورت هیبرید یا برقی تولید کند. برای این کار خواهد بود که برند بزرگ اتومبیل ژاپنی، در سال ۲۰۳۵ تولید مدلهای درونسوز را متوقف کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.