
به نظر میرسد که رنو به عنوان بخش اصلی از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، در بسیاری از موارد تمایل دارد به صورت مستقل و بدون تعامل با سایر شرکای خود فعالیت کند. به عنوان مثال، در ماه جولای سال جاری، خبر امضای قرارداد بین گروه رنو و هولدینگ جیلی در رسانهها منتشر شد، اما به زودی مشخص شد که نیسان و میتسوبیشی در این همکاری دخالتی ندارند.
اکنون رنو با عقد قراردادی با گروه ولوو (Volvo Group)، به یک پروژه جدید وارد شده است. گروه ولوو که به تولید خودروهای سنگین متعهد است، هیچ وقت هیچ خودروی سواری یا ون برقی تولید نکرده است. علاوه بر این، رنو از این لحاظ هم احساس نقص میکند که با وجود پروژه EZ-FLEX برای طراحی ون برقی که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد، محصولات فعلی این برند همچنان بر پایه مدلهای درونسوز ساخته میشوند.

در سال 2023، رنو اعلام کرد که قصد دارد پس از تولید سری ون برقی FlexEVan، این خودروها را با برند نیسان در بازار اروپا عرضه کند.
در حال حاضر، تصمیم گیری شده است که این نسل جدید ون برقی توسط گروه های رنو و ولوو به تساوی ارائه شود. هرکدام از این دو گروه در طی سه سال آینده، سالانه 300 میلیون یورو را در این پروژه مشترک سرمایه گذاری می کنند.
انتظار میرود که بعد از انجام تمام مراحل قانونی، اتحاد کار به کار خود در سال آینده شروع کند و از سال 2026 به تولید ونهای برقی بپردازد. تولید این خودروها در تاسیسات رنو در Sandouville، فرانسه انجام خواهد شد.

مشخصات فنی محصول این اتحاد هنوز دقیقاً معلوم نیست؛ اما اعلام شده که برای ساخت ون کوچک این اتحاد از یک پلتفرم ماژولار 800 ولتی استفاده خواهد شد. برای این همکاری مشترک، قابل انتظار است که تجربیات گروه رنو در پروژه EZ-FLEX نیز به کار گرفته شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.