
هرچه به پایان تولید نسل ششم شورولت کامارو نزدیک میشویم، تیونرهای بیشتری به سراغ این خودرو میروند. مطمئنا شرکتهای آمریکایی در این زمینه حضور پررنگی دارند. در جدیدترین نمونه، شرکت SVE که در نیوجرسی آمریکا مستقر شده، به سراغ این خودرو رفته و یک مدل خاص به نام ینکو/اس سی کامارو استیج 3 را معرفی کرده است.
سوئدسازی و تجهیزات ویژه اروپا یا به اختصار SVE ، کمپانی ای که تحت نظارت شرکت جنرال موتورز فعالیت میکند. شما میتوانید لوازم جانبی SVE را از نمایندگیهای رسمی شورولت تهیه نمایید.
در این مقاله به مدل پیشرانه دون ینکو میپردازیم، که در واقع براساس اسم راننده شورولت در مسابقات به نام دون ینکو نامگذاری شده است. در ادامه، بعد از آن که دون ینکو موفق به تجهیز کامارو به پیشرانه 7 لیتری V8 شد، جنرال موتورز نیز تشویق به انجام همین اقدام شد.

سویبسون وناکوم (SVE) برای اولین بار، موتور 7 لیتری 8 سیلندری را روی خودروی کامارو نصب کرده است. این موتور از نسخه 6.6 لیتری L8T شرکت جنرال موتورز الهام گرفته است که در مدلهای سییرا و سیلورادو استفاده میشود. با ارتقاء پیستون، شاتون، میللنگ و افزایش حجم سیلندر، همراه با انجام تغییرات در خنککننده و رادیاتور روغن، قدرت خروجی موتور از 407 اسببخار و 629 نیوتنمتر گشتاور به 1521 اسببخار و 1735 نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است.
گیربکس شش سرعته دستی بهبود یافته است تا بتواند خروجی قدرتمند این موتور را به خوبی مدیریت کند.
این کوپه قدرتمند دارای سیستم اگزوز اسپرت سفارشی از جنس فولاد ضد زنگ است. همچنین، از کالیپرهای ترمز Yenko، رینگهای فورجکاری شده، ورودی هوا در کاپوت، باله عقب، زیرسپری جلو و نشانهای Yenko در بدنه و کابین نیز استفاده میکند. این ویژگیها به تعمیر و ظاهری زیبا و منحصر به فرد به این کوپه میدهند. فروش خودرو کوپه این روز ها در اروپا بسیار رواج دارد

سازمان SVE به تولید تنها 100 نسخه از خودروی یانکو/اس سی کامارو استیج 3 میپردازد. هزینه تبدیل خودروی کامارو استاندارد به یانکو/اس سی در حدود 130 هزار دلار اعلام شده است. این مبلغ در مقایسه با خودروهای پرقدرت اروپایی، به نظر گران قیمت نمیآید.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.