![کادیلاک XT4 2024 خوب به نظر می رسد اما فاقد مواد است]()
وقتی کادیلاک XT4 را تحویل گرفتم، به سرعت متوجه دو چیز شدم. اول از همه، برای جای پارک کوچک کوچه من خیلی خوب به نظر می رسید. مدل 2024 واقعاً شیک به نظر می رسد. دومین درک من زمانی بود که وارد کابین شدم.
اوه خدای من، این یک صفحه نمایش بسیار بسیار بزرگ است.
من یک سفر از خانهام در سیاتل به پورتلند، اورگان، حدود 300 مایل رفت و برگشت، برنامهریزی کردم تا به برخی افشاگریهای بیشتر دامن بزنم. متأسفانه، من قبلاً بیشتر مواردی را که XT4 ارائه می کرد قبل از ترک محل پارک خود دیده بودم. مشخصات سریع موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر 2024 کادیلاک XT4 با قدرت 235 اسب بخار / بازدهی 258 پوند فوت 22 شهر / 28 بزرگراه / 25 ترکیبی قیمت پایه 43,190 دلاری قیمت آزمایشی 0-5 دلار
XT4 اساساً از سال 2018 از نظر مکانیکی تغییری نکرده است - همان 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ در زیر کاپوت قرار دارد و نیرو از طریق همان 9 سرعته اتوماتیک ارائه می شود. اما برای سال 2024 به تازگی بازسازی شده است و برای آن بهتر است. چراغهای کاراکتر LED جلو واضحتر کشیده میشوند، جلوپنجره بدون از دست دادن کلاس تهاجمیتر به نظر میرسد و عقب کمتر به هم ریخته است. با وجود این واقعیت که XT4 ارزانترین و کوچکترین شاسیبلند کادیلاک است، به نظر ارزانتر به نظر نمیرسد، به خصوص در مقایسه با رقبای لوکسلایتتر مانند BMW X1.
فضای داخلی نیز به طور چشمگیری اصلاح شده است. غلاف سنج سنتی که با یک صفحه نمایش لمسی مرکزی تکمیل شده است، از بین رفته است و در جای آن یک غول صفحه نمایش با عرض 33.0 اینچ قرار دارد که دو سوم عرض داشبورد را پوشش می دهد. قابل توجه است، هنگام راهاندازی یک صفحه نمایش صاف پخش میکند، و به لطف دکمههای همیشه روشن برای ویژگیهای پرکاربرد، پیمایش نسبتاً آسان است. حتی بهتر از آن، به عنوان جایگزینی برای هر دکمه فیزیکی در کابین عمل نمی کند. هنوز یک ردیف سوئیچ آلومینیومی زیبا برای کنترل آب و هوا وجود دارد، و کنسول مرکزی هنوز میزبان یک دکمه تنظیم صدا است. هر سطح تریم دارای صفحه نمایش مرکزی به عنوان تجهیزات استاندارد است که بسیاری از خریداران تریم پایین تر را با قیمت پایه نزدیک به 40000 دلار XT4 تحت تأثیر قرار می دهد.
با این حال XT4 من مقرون به صرفه نبود. این یک تیپ اسپرت بود که تقریباً همه گزینههای ممکن را داشت، از جمله بسته ایمنی فعال بهتازگی بهروز شده کمک راننده. قیمت خارج از منزل XT4 من 55890 دلار بود که در سطح بالایی از کلاس است. با این حال، صندلیها راحت بودند، کابین به لطف آن صفحهنمایش یکپارچه کاملاً یکپارچه احساس نمیکرد، و تناسب داخلی و پرداخت عالی بود، بنابراین من شکایتی نداشتم. مزایا: استایل تیز، جادار، چیدمان عالی کابین
وقتی ماشینم را برای سفر به پورتلند بار می کردم، از جادار بودن XT4 نیز شگفت زده شدم. محفظه بار در سمت بزرگ کلاس، 22.5 فوت مکعب است، و کاملاً قابل استفاده برای چند چمدان و یک جعبه کلاه است. وقتی مسافران را در طول هفته حمل کردم، ردیف دوم - با تقریباً 40 اینچ فضای پا - بسیار جادار یافتند. در جلو، با وجود مونروف عظیم دو ردیفه در این مدل اسپرت، فضای سر بیش از اندازه کافی داشتم. XT4 ممکن است جمع و جور باشد، اما هرگز تنگ نیست.
متأسفانه، در حرکت، مفاهیم تجمل شروع به محو شدن می کنند. موتور 235 اسب بخاری برای SUV 3600 پوندی به اندازه کافی سریع است، اما پر سر و صدا است. با پیشرانه در حالت دیفرانسیل جلو، XT4 دارای مقادیر خطرناکی گشتاور تحت شتاب گیری شدید است. در حالت تمام چرخ متحرک، هر نیرویی که کارخانه توربو داشت با به حرکت درآوردن یک جفت چرخ اضافی کاهش می یابد، اما گشتاور فرمان (بیشتر) از بین می رود.
سیستم ترمز با سیم به طور باورنکردنی از خودش مطمئن نیست. این خود ترمزهای فیزیکی نیستند که ضعیف هستند. آنها تحت سطوح اضطراری نیرو عالی هستند. اما تا زمانی که فشار اضطراری را اعمال نکردم، پدال ناسازگار، نرم، نرم و غیرخطی بود – تا اینکه ناگهان اینطور نشد. ترمز نرم در سرعت های بزرگراه را عملا غیرممکن کرد.
حتی کروز تطبیقی اختیاری نیز به نظر میرسید که مشکلی مشابه من در تعدیل ترمزها داشته باشد. وقتی ماشینها وارد خط من میشدند، XT4 به آرامی ترمزها را فشار میداد و بعد ظاهراً به آنها ضربه میزد. این به من این حس را داد که کروز کنترل همیشه با تاخیر نیم ثانیه ای کار می کند و همیشه غافلگیر می شود. آن چیزی که باید یک کروز آرامشبخش از ارتفاع 5 به پورتلند بود را به یک رانندگی خستهکننده تبدیل کرد. معایب: موتور تصفیه نشده، احساس ترمز نرم، "اسپرت" اسپرت نیست
بقیه XT4 قابل توجه نیستند. این خودرو در سمت سفتتر و بلندتر حرکت میکند، مثل اینکه آرزوهای اسپرتی برای مطابقت با ظاهر هیجانانگیز آن دارد، اما هیچ ورزشکاری در فرمان آن وجود ندارد. از نظر ارگونومی، این منطقی است. موقعیت رانندگی عمودی است و چرخ آن بسیار جلو است، که باعث می شود رانندگی تهاجمی از جای خود خارج شود. رفتار بیتفاوت آن باعث میشود که تعجب کنم که چرا کادیلاک شوکهای ملایمتری را ارائه نکرده و XT4 را به یک مایلخور آرام تبدیل نکرده است.
متأسفانه به جزئیاتی از این دست توجه چندانی نشده است. سیستم صوتی اختیاری با مارک AKG با 13 بلندگو برای یک استریو پرفروش متوسط بود. من گاهی اوقات هنگام اتصال تلفن خود از طریق Apple CarPlay بی سیم (استاندارد) از چشمک زدن و چشمک زدن های عجیب صفحه نمایش لمسی رنج می برم. ماساژورهای صندلی اختیاری بی فایده بودند و مثانههای پشتیبان کمر را باد میکردند که هیچ آرامش یا راحتی بیشتری ارائه نمیدادند.
ترمز اضطراری خودکار بیش از حد احساس میکرد، و در هنگام پارک موازی، بدون هشدار قبلی، علیرغم اینکه یک متر فضا برای مانور دادن باقی مانده بود، من را متوقف کرد. حالت «اسپرت» در تریم «Sport» به لطف تعویض دندهها و فرمان بیحس، مانند یک فکر قبلی به نظر میرسید.
هیچکدام از این مناقشهها به تنهایی یک معاملهشکنی نیست. اکثر خودروها چند مزاحمت کوچک دارند. نقطه ضعف واقعی XT4 این است که لذت کمی برای جبران آنها دارد. مدل 2024 عملی است، بر روی کاغذ به خوبی مجهز به قیمت پایه است و خیره کننده است. این فقط فاقد مواد مورد نیاز برای پشتیبان گیری از ظاهر خود است.
بررسی بیشتر از Cadillac 2023 Cadillac Escalade-V: Best Of Cadillac، Best Of V 2022 Cadillac CT4-V و CT5-V بررسی Blackwing: دو سدان عالی، نظرات رقبای یک نام عالی BMW X1