
برنامه نوسازی 8 هزار وسیله نقلیه باری
آغاز ثبت سفارش کامیونهای وارداتی
الزام مشمولان پرداخت نقدی برای واردات به واریز وجه
مخالفت با واردات کامیون 10 سال کارکرد
ابلاغ شرایط واردات خودرو تجاری کارکرده
- گروه الف: کارخانجات تولیدکننده داخلی: 300 دستگاه در هر مرحله
- گروه ب: شرکت های حمل و نقل دارای پروانه فعالیت مجاز و معتبر صادره توسط سازمان راهداری: 25 دستگاه در هر مرحله
- گروه ج: واردکنندگان دارای مجوز واردات خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت: 25 دستگاه در هر مرحله
- کشنده: مان، ولوو، اسکانیا، بنز، داف، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و تمام برندهای مجاز ژاپنی، اروپایی و کرهای
- کامیون: مان، ولوو، اسکانیا، بنز، داف، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و تمام برندهای مجاز ژاپنی، اروپایی و کرهای
- اتوبوس: مان، ولوو، اسکانیا، هیوندای، بنز، میتسوبیشی، کیا، ایویکو و تمام برندهای مجاز
- مینی بوس: بنز، مان، اسکانیا، تویوتا، ولوو، هیوندای، ایویکو و تمام برندهای مجاز
- ون: بنز، تویوتا، هیوندای، کیا، فیات، فولکس واگن، ایویکو و تمام برندهای مجاز
ممنوعیت ورود کشنده بدون ثبت سفارش
تسهیل ثبت سفارش برای واردات کشنده دست دوم
جزئیات ترخیص 4 هزار کشنده وارداتی
- کشنده کالای اساسی است، به مبادلات کشور کمک میکند، ایمنی جادهها را افزایش میدهد، سرعت حمل و نقل را افزایش میدهد و مصرف سوخت را نیز کاهش میدهد. در نتیجه گمرک این بوده است که حداکثر زمان را بدهد.
- امیدوار هستیم مانند 21 هزار و 600 دستگاهی که ترخیص شد سایر کشندهها نیز ترخیص شود. بانک مرکزی نیز قول ویژهای در تخصیص ارز به این افراد داده است.
- برخی از این خودروها در تعیین سال ساخت دچار مشکل بودند و یا اینکه باید ثبت سفارش آنها اصلاح میشده است. مقطعی نیز اختلاف بین وزارت صمت و وزارت راه در مورد متولی این خودروها وجود داشته است. همه این موارد سبب شده است تا این 3 تا 4 هزار کشنده در گمرک باقی بماند.
- در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم از ترخیص درصدی استفاده کنیم. قرار بر این شده تا یکی دو روز ثبت سفارش کشندهها باز و اصلاح شود.
- تصمیم بر این شد که به جای زمان ارائه اظهارنامه، زمان ورود کشندهها به کشور به عنوان مبنا قرار بگیرد. چرا که افراد با یک برآوردی کشنده را وارد کشور کردند اما بعضا نتوانستند ثبت سفارش را انجام دهند. مجوزهای قانونی لازم برای این منظور دریافت شده است.
- کشندههایی که زیر سه سال کار کرده است، بعضا تحویل اسنادی که سال ساخت را اثبات کند زمان بر است. بعضا امضای قرارداد خدمات پس از فروش آن زمان برده است. در مواردی که شرط اسقاط وجود داشته است نیز شاهد طولانی شدن فرآیند هستیم. امروز مشکل شرط اسقاط رفع شده و وزارت صمت نیز اجازه اصلاح سفارش را داده است. در نتیجه تنها مسئله تخصیص ارز باقی مانده است که امیدوار هستیم ظرف مدت یک ماه تعیین شده حل شود.
- از مجموع حدود 26 هزار کشندهای که تا کنون وارد کشور شده است 672 دستگاه در گذشته متروکه شده است. بخشی که حدود 1923 دستگاه است را نگه داشتیم و آن هم با استفاده از ظرفیت قانون انجام شده است. علت این بوده که صاحب کالا قصوری در اجرای قانون نداشته است.
1803 کشنده در گمرک خاک میخورند
خروج موقت وسایط نقلیه غیرموتوری فاقد شماره انتظامی
تمدید و ویرایش ثبت سفارش کامیونهای وارداتی
جزئیات طرح واردات کامیون کارکرده
تکذیب توقف شماره گذاری کامیون وارداتی
حل شدن مشکل شماره گذاری کامیون وارداتی
حذف گواهی اسقاط برای شماره گذاری کامیون
مشکلات شماره گذاری کامیون های وارداتی
واردات کامیون و کامیونت با هزینه گمرکی پایین
گواهی اسقاط 1.2 میلیارد تومانی
مجوز تردد کامیون فرسوده با 800 میلیون تومان
مشکل گرانی کامیونهای اسقاطی ادامه دارد
سامانه ثبت سفارش کامیون، باز است
دور جدید طرح نوسازی با کمک خودروسازان
چرا کامیون های وارداتی ترخیص نشدند؟
مرجوع شدن کامیون های فاقد ثبت سفارش
پیامدهای عدم نوسازی ناوگان عمومی
ادامه مشکلات ترخیص کامیون وارداتی
پایان مهلت قانونی ترخیص کامیون وارداتی
هشدار گمرک به واردکنندگان کامیون
واردات کامیون های دست دوم تاسف آور است
تعیین نرخ خدمات پس از فروش کامیونها
کامیونهای دپویی متروکه نمیشوند
ضرب الاجل یکماهه دادستانی برای ترخیص همه کامیون ها
70 درصد کامیونهای وارداتی را ترخیص نکردهاند
کد ساتا؛ مشکل جدید کامیون وارداتی
تغییر شرط گواهی اسقاط برای واردات کامیون
فرسودگی 80 درصد ناوگان عمومی
آخرین وضعیت فرسودگی خودروهای ایران
بازار خودروهای اسقاطی دوباره گرم شد!
کامیون کارکرده اروپایی از چینی صفر بهتر است
نیمی از خودروهای ایران، فرسودهاند
آغاز شمارهگذاری کامیونهای وارداتی
آخرین وضعیت نوسازی کامیون فرسوده
نوسازی کامیونهای فرسوده تا سال 1405
اسقاط خودروهای فرسوده تا هزار سال!
شرایط ترخیص کامیون کارکرد وارداتی
ترخیص کامیون وارداتی تا پایان سال
ترخیص کامیون وارداتی بدستور رئیس جمهور
آخرین فرصت ترخیص کامیونهای دست دوم

جزییات طرح نوسازی خودروهای سنگین
طرح اول: نوسازی کلید به کلید
طرح دوم: نوسازی کامیون فرسوده با منابع دولت
طرح سوم: نوسازی کامیون فرسوده با منابع سازمان راهداری
طرح چهارم: واردات کامیون های کارکرده
شرایط واردات کامیون کارکرده
اخبار خودروهای سنگین در ایران
شما میتوانید آخرین و جدیدترین ، شامل اخبار کامیونهای جدید بازار ایران، اخبار اتوبوسهای برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ونهای تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را خودرو شاپ بخوانید:
قیمت جدید انواع لاستیک
اخبار واردات خودرو به ایران
اخبار طرح نوسازی خودرو فرسوده