دنیز، یکی از خودروهای دیزلی تولید شده توسط ایران خودرو بود که به هیچ وجه قادر به جلب توجه بازار نشد. با این حال، در زمان خود، دنیز رقیب خارق العاده ای نبود اما به طور مطلق در پشت سایر رقبا قرار گرفت. این جمله کشنده از محصولات تولید شده توسط شاکمان بود که امروزه نیز نام این شرکت را بسیار می شنویم، البته توسط سایر تولیدکنندگان در کشور ما.
تولید شاکمان؛ مونتاژ ایران خودرو دیزل
کشنده دنیز، محصولی از شرکت شاکمن است که با نام Y3 هم شناخته می شود و در برچسب محصولات کد 3000 را دارد. این کشنده، مانند بسیاری از محصولات سنگین چینی که در سال های گذشته معرفی شده اند و همچنان با طراحی قدیمی تولید می شوند، از الگویی مشابه با مدل MAN سری F2000 بهره می برد.
در بخش ظاهری، دنیز تا چندان زیبا به نظر نمیرسد. در دوران معرفی آن در کشورمان، همزمان با کامیون هایی مانند فوتون آئومان H4 و فاو J6، وضعیت ضعیف خود را نشان میداد. اما در بخش قوای محرکه و فنی، دنیز در زمان خود برگ برنده خود را حفظ میکرد. با این حال، عدم مهارت همکاری تامین کننده یعنی ایران خودرو دیزل و عدم نمایندگی گسترده آن، عدم ارائه خدمات پس از فروش و مشکلات تامین قطعات یدکی و قضاوت بر اساس ظاهر، باعث شد که دنیز به تدریج از صحنه رقابت حذف شده و از دنیای خودکار تبدیل به یک خودرو کم دیده بشود.
کشندههای جدید شاکمان در بازار کشورمان عرضه شدهاند. این محصولات شامل Y3 و Z3 هستند و به عنوان نسل جدید کشندههای دنیز شناخته میشوند. این محصولات، پیشرفت صنعت چین در طراحی و ساخت کشندههای جدید را نشان میدهند. علاوه بر شرکت ویرا دیزل، شرکت آرین دیزل نیز با مدل خود از محصولات شاکمان در بازار حضور دارد.
مشخصات فنی کشنده دنیز 430
نمونه دیزل 6 سیلندر با حجم 11.6 لیتر و قدرت 430 اسب بخار برای پیشرانه در نظر گرفته شده است. این موتور در دور 1900 دور در دقیقه، گشتاور 2060 نیوتن متر تولید می کند. در کارخانه سازنده، نیز از پیشرانه های کومنز استفاده می شود. اگر فروش خوبی برای دیزل در کشورمان صورت بگیرد، احتمال استفاده از پیشرانه های کومنز نیز وجود دارد.
این مقاله پیرامون موتور پیشرانه ای است که توسط شرکت ویچای چین تولید شده است. این موتور از تکنولوژی همکاری با اشتایر اتریش و کامنز آمریکا بهره میبرد. ویچای چین این موتور را با اینترکولر و توربوشارژر مجهز کرده است و از سیستم برق CAN برای عملکرد بهینهی خود استفاده میکند. این سیستم جدید و پیشرفته از بهترین سیستمهای برق و عیبیابی در خودروهای سنگین بهره میبرد. علاوه بر این، این موتور برای حمل 40 تن بار مناسب است که این میزان به عنوان کمترین ظرفیت بین کشندهها شناخته میشود. بیشترین کشندههای دو محور نیز عموما ظرفیت کمتری از 42 یا 44 تن دارند.
نام خودرو | کشنده دنیز 2×4 |
---|---|
تعداد سیلندرها یا نوع موتور، که دو معیار مهم در فناوری خودروها هستند، تاثیری عمده بر عملکرد و عمر مفید خودرو دارند. تعداد سیلندرها به تعداد اتاقهای احتراق درون موتور اشاره دارد که در آن سوخت و هوا مخلوط میشوند. در حالی که نوع موتور به روشی اشاره دارد که انرژی سوخت به توان مکانیکی تبدیل میشود. فهمیدن تعداد سیلندرها و نوع موتوری که یک خودرو دارد، میتواند به ما در درک بهتر از خصوصیات عملکردی و عمر مفید آن کمک کند. | ۶ سیلندر خطی توربودیزل تولید شده توسط ویچای با استفاده از تکنولوژی اشتایر |
حجم موتور (سی سی) / کد موتور | موتور دیزل WP12-430 با ظرفیت 11.6 لیتر است. |
استاندارد آلایندگی به معنای مجموعهای از قوانین و مقررات است که برای کنترل و کاهش آلایندهها و آثار منفی آنها بر محیط زیست تعیین میشود. این استانداردها معمولاً توسط سازمانها و نهادهای مربوط به محیط زیست و بهداشت عمومی تهیه و اجرا میشوند. اهداف استانداردهای آلایندگی شامل حفاظت از منابع طبیعی، ارتقای سلامت انسانی و کاهش اثرات سوء بر محیط زیست است. با رعایت استانداردهای آلایندگی، استفاده از فناوریهای پاک و بهینه و انجام روشهای صحیح مدیریت آلایندگی، میتوان به حفظ محیط زیست برای نسلهای آینده کمک کرد. | یورو ۳ (${یورو}) مرحلهای از مسابقات فوتبال قهرمانان اروپا است که هر فصل برگزار میشود. این مسابقه در سطح بینالمللی بزرگترین تورنمنت فوتبال اروپا به شمار میرود. هدف اصلی برگزاری این مسابقه، تعیین بهترین تیم فوتبال اروپا است. در هر فصل تیمهای حاضر در یورو ۳ با شرکت در مراحل مختلف مسابقه، سعی در رسیدن به فینال دارند. تیمی که در فینال به پیروزی برسد، به عنوان قهرمان اروپا شناخته میشود. این مسابقه علاوه بر ارزش ورزشی، ارزش تجاری و اقتصادی هم دارد و میتواند به ارتقای رونق صنعت فوتبال در کشورهای شرکتکننده کمک کند. |
حداکثر قدرت میتواند به میزان بیشتری از ظرفیت و قابلیتهای موجود تجهیزات و سیستمها در دسترس دست یابد. برای دستیابی به حداکثر قدرت، لازم است در طراحی و بهرهبرداری از تجهیزات و سیستمها به بهینهسازی چندین عامل توجه کنیم. این عوامل شامل بهینهسازی هر یک از قطعات تجهیزات، بهرهوری فرایندها، استفاده از فناوریها و روشهای پیشرفته، بهرهوری منابع انرژی، افزایش اطلاعات و دانش در مورد سیستمها و فرایندها، و هماهنگی و به روز رسانی مداوم تجهیزات و سیستمها میباشد. در نهایت، با بهینهسازی این عوامل میتوان عملکرد تجهیزات و سیستمها را به حداکثر برساند و کارایی و اثربخشی آنها را بهبود بخشید. | صد و سی و چهل اسب بخار در سرعت 1900 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور عبارت است از نیروی موجود در یک سیستم مکانیکی که توانایی ایجاد چرخش را دارد. در فیزیک، گشتاور براساس مقدار نیرو و موقعیت آن نسبت به محور چرخش اندازه گیری میشود. از گشتاور در مکانیک، مهندسی و فناوری به منظور شناخت و تحلیل رفتار سیستمهای مکانیکی استفاده میشود. همچنین، در زمینههای مختلفی نظیر اتومبیلسازی، هواپیمایی و روباتیک، گشتاور اهمیت زیادی دارد. | در سرعت ۱۹۰۰ دور در دقیقه، ۲۰۶۰ نیوتن متر به دست می آید. |
سرعت حداکثر | سرعت 120 کیلومتر در ساعت. |
گیربکس یکی از اجزای اصلی درون خودرو است که برای انتقال حرکت و قدرت از موتور به چرخها مورد استفاده قرار میگیرد. وظیفه اصلی گیربکس، تغییر نسبت دورانی موتور به منظور ایجاد عملکرد بهتر در طی سرعت های مختلف است. با توجه به نوع خودرو و شرایط مشخص، انتخاب درست گیربکس بسیار مهم است. گیربکسها ممکن است در قالب دستی یا اتوماتیک باشند و معمولاً مجهز به چند حالت دنده هستند که امکان تنظیم سرعت و قدرت را به راننده میدهند. علاوه بر این، گیربکسها محورهای اصلی برای کاهش سرعت موتور و افزایش نیرو هستند، به طوری که عملکرد مانیور پذیری، سربارهای فنی و بازده موتور را بهبود میبخشند. در نتیجه، گیربکسها عامل مهمی در بهره وری سوخت و عملکرد کلی خودرو محسوب میشوند. | یک گزینه از مقاله را برای من بفرستید. همون طور که مشخص شده بیت قرار دهید. |
ترمز کمکی یکی از اجزای مهم سیستم ترمز اتومبیل است. هدف استفاده از ترمز کمکی، کمک به راننده در کنترل و توقف ایمن خودرو است. این نوع ترمز از نیروی هیدرولیک استفاده میکند تا قدرتی اضافی به ترمز عمده خودرو اعمال کند و برای توقف سریع و دقیق خودرو قابل استفاده باشد. ترمز کمکی معمولاً روی دسته فرمان قرار دارد و با فشردن آن، نیروی هیدرولیک به سیستم ترمز منتقل میشود، که این نیروی هیدرولیک تولید شده به ترمز عمده خودرو منتقل و تاثیر مناسبی در کاهش سرعت و توقف خودرو دارد. ترمز کمکی یک ویژگی ایمنی مهم است و برای رانندهها امکان توقف و کنترل بهتری در عملکرد خودرو فراهم میکند. | در این مقاله، به بررسی و بهبود عملکرد دو عنصر کلیدی در اتومبیل، یعنی ترمز موتور و خفه کن اگزوز میپردازیم. این دو عنصر اساسی در اتومبیلها برای بهبود عملکرد و کارایی استفاده میشوند. ترمز موتور برای کاهش سرعت یا ترمز موتوری است که در زمان ایستان خودرو، از توان موتور برای ایجاد مقاومت استفاده میکند. این عمل باعث کاهش فشار بر روی سیستم ترمز و کاهش سایش در ترمز هیدرولیکی میشود. در مورد خفه کن اگزوز نیز باید گفت که این قطعه در سیستم تعادل هوای ماشین استفاده میشود. هدف از استفاده از خفه کن اگزوز کاهش سطح صدای تولید شده توسط موتور در زمانی است که خودرو در حال حرکت است. با بهبود عملکرد این دو عنصر مهم، عملکرد کلی اتومبیل بهبود مییابد و استفاده از آن راحتتر و ایمنتر خواهد بود. |
سیستم فرمان 時折 بهندسازی و بازنویسی میباشد | مورد استفاده برای متعادل کردن و کنترل جریان سیالات است. سیالاتی مانند آب و روانکارها به کمک اصول هیدرولیکی به توزیع و جابجایی آنها در سیستمهای مختلف کمک میکند. اصول هیدرولیک در بسیاری از صنایع از جمله صنعت نفت، حمل و نقل و مهندسی ساختمان به کار میروند. از جمله مراحل کاربرد هیدرولیک میتوان به کنترل جریان، انتقال نیرو و ایجاد حرکت در سیالات اشاره کرد. برای ارتقای بهرهوری و کارایی سیستمهای هیدرولیکی، مهندسان باید با اصول هیدرولیک آشنا باشند و بتوانند طراحی، مدیریت و عیب یابی سیستمهای هیدرولیکی را انجام دهند. بهرهوری سیستمهای هیدرولیکی میتواند بهبود مستقیمی در عملکرد و نتایج کارها داشته باشد. قابل ذکر است که بهرهوری سیستمهای هیدرولیکی به عوامل متعددی از جمله نوع سیال، روش استفاده و نگهداری صحیح و استفاده از قطعات و تجهیزات بهینه بستگی دارد. |
این عنوان بیان میکند که ترمز یکی از قسمت های اصلی و حیاتی هر وسیله نقلیه است. سیستم ترمز مسئول کنترل و کاهش سرعت وسیله نقلیه می باشد و از اهمیت بسیاری برخوردار است. سیستم ترمزها معمولاً به صورت هیدرولیک یا مکانیکی طراحی شده اند. در سیستم ترمز هیدرولیک، یک مایع برای انتقال نیرو استفاده می شود که توسط پمپ و مخزن فشار داده می شود و با استفاده از کشش و کشش فرق فشار، نیروی لازم برای ترمز کردن فراهم میشود. در سیستم ترمز مکانیکی، نیروی ترمز از طریق کابلها و لولهها از دستگاه ترمز به ترمز چرخ ها منتقل میشود. هر دو نوع سیستم ترمز دارای مزایا و معایب خود هستند و بسته به نوع وسیله نقلیه و شرایط استفاده، انتخاب می شوند. با توجه به اهمیت سیستم ترمز و اثر آن بر ایمنی وسیله نقلیه، باید مراقبت و نگهداری سیستم ترمز صحیح و منظم انجام شود. این شامل عملیات هایی مانند تعویض روغن ترمز، آزمایش فشار و عملکرد ترمز ها و بررسی کابل ها و خطوط ترمز است. همچنین، مقررات ایمنی و استانداردهای مربوط به سیستم ترمز باید رعایت شود تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود. | کاسهای که به عقب قرار دارد و دیسکی که به جلو میروید، دو ابزار مهم هستند که به نوعی به یکدیگر متکی هستند تا یک ظرفیت خنک کردن بالا داشته باشند. |
برنامه های کنترلی خودروها، سیستمهایی هستند که به وسیله آنها امکان کنترل و مدیریت عملکرد یک خودرو فراهم میشود. این برنامه ها به طور معمول مجموعهای از آلگوریتمها و قوانین ریاضی هستند که بر اساس آنها تصمیمگیری هایی در مورد عملکرد خودرو انجام میشود. برنامه های کنترلی خودرو عمدتاً شامل سه بخش اصلی هستند: بخش کنترل موتور، بخش کنترل فرمان و بخش کنترل ترمز. این بخش ها به وسیله سنسورها و مدارهای الکترونیکی کنترل شده و باعث اجرای دستورات خودرو میشوند. برنامه های کنترلی به طور معمول به منظور بهبود کارایی، امنیت و راحتی رانندگی به کار میروند و در خودروهای مدرن بسیار حایز اهمیت هستند. برنامه های کنترلی خودروها با استفاده از الگوریتمها و قوانین پیچیده، تحت تأثیر متغیرهای مختلفی مانند سرعت، دمای هوا و وضعیت جاده قرار میگیرند و تلاش میکنند تا بهترین تصمیم را برای راننده بگیرند. | ضد قفل ABS + ضد لغزش ASR |
کاربردهای سوختهای بیوسیال (باک) به عنوان جایگزین مناسب برای سوختهای فسیلی در حوزه تولید انرژی در حال گسترش است. باکها از منابع طبیعی مانند گیاهان، چوب و مواد آلی تهیه میشوند که با تحلیل آنها سوختهایی مانند بیوگاز، بیوالکتریک و بیوالکترونیک تولید میشود. باک سوخت به دلیل سازگاری بالا با محیط زیست، کمکربن و تولید کننده کمترین میزان آلایندهها مورد توجه قرار میگیرد. علاوه بر این، با عنایت به نفوذ ناشایست سوختهای فسیلی و نامطمئنی آنها در آینده، استفاده از باکها به عنوان منبع انرژی پایدار، اقتصادی و قابل تجدیدپذیر، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، پیشروی در تحقیقات مرتبط با تولید و استفاده از باک سوخت برای جامعه علمی و صنعتی بسیار مهم است. | آلومینیوم به حجم ۲۵۰۰+۴۰۰ لیتر ساخته شده است. |
تراشه های نانو شیشه ها رایج ترین و از نظر کاربری و ترجیح پذیری، برترین تراشه ها برای مقاصد نمایش و تلویزیون ها هستند. از عوامل جیبی در تشخیص یک تراشه صفحه نمایش نانو شیشه استفاده کنید. عوامل ایجاد کننده تراشه های صفحه نمایش معمولی برون برین، اجسام معتدل، شیشه های خود تراشنده و تراشه های مکانیکی ممکن است. البته، تراشه های صفحه نمایش تکه ای برتر بیشتر در مقایسه با تراشه های صفحه نمایش نانو شیشه هستند. خواص متعددی را در وجود اتصالات خطی در تراشه نانو شیشه یافت می شود که باعث می شود معایبی که در منابع تراشه خالص وجود دارد، کاهش یابد. | بعد از تحلیل مقاله، به نظر می رسد که اطلاعات ارائه شده به جهت بهبود استفاده از نسخه های اخیر مرورگر تلفن همراه اکثرا خوب بود، ولی ممکن است در بیشتر موارد به روز رسانی و بهینه سازی برجسته نباشد. علاوه براین بعضی از اطلاعات ممکن است قدیمی باشند و تغییراتی که در نگاه به مقالات و اطلاعات جدید اتفاق افتاده است، در اینجا نیامده است. به این روشها رای گیری کردن برای نظرسنجی در این مقاله توصیه نمی شود. علاوه براین ممکن است عدم استفاده از الگوریتم های پیشرفته این تجربه فیلترینگ را نقصانی برای تکمیل صحنه از نظر کاربر داشته باشد و در نتیجه عدم صحت نتیجه گیری ها. در نهایت قابلیت استفاده از تجهیزات تعبیه شده در گوشی های هوشمند، در کاهش وقت و عوارض ناشی از استفاده از دستگاه های تشخیصی را برای گرافیست ها و طراحان بهبود می بخشد. |
ابعاد (طول، عرض، و ارتفاع) به واحدهای میلیمتر اندازه گیری می شوند. | شماره تماس 6140 / 2490 / 3670 در دسترس است. |
وزن خالص یک کشنده یا موتورهواپیما یا هر وسیله نقلیهای که بر روی زمین یا در آب حرکت میکند، وزنی است که به آن وارد میشود. وزن خالص به وزنی اشاره دارد که تنها بر اثر جاذبه زمین وارد میشود و از هیچ عوامل دیگری ناشی نمیشود. برای محاسبه وزن خالص، وزن چرخان، نیروهای هواپیمائی و دیگر عوامل را محاسبه نمیکنیم. وزن خالص به عنوان یک شاخص مهم در طراحی و عملکرد وسایل نقلیه استفاده میشود. با افزایش وزن خالص، قدرت و عملکرد وسیله نقلیه کاهش مییابد. بنابراین، طراحان وسایل نقلیه باید تلاش کنند تا وزن خالص را حداقل کنند تا بهرهوری بیشتری از وسیله نقلیه ببرند و نیاز به سوخت کمتری داشته باشند. | وزنی که ارسال کردید، 7825 کیلوگرم است. |
وزن مجاز ناخالص | مثال میتواند شامل 40،000 کیلوگرم وزن یک شیء باشد. |
سیستم تعلیق از اجزای مهمی در خودروها است که به منظور بهبود کیفیت رانندگی و کنترل وسیله نقلیه بر روی سطوح نامنظم و آسیب دیده طراحی شده است. در واقع، سیستم تعلیق جلو/عقب وظیفه تسهیم نیروی ضربه و شوک را بر روی سطوح نامنظم به وسیله نقلیه بر عهده دارد و در نتیجه استحکام ساختار تحت فشار ضربههای خارجی زیادتر میشود. با عملکرد صحیح سیستم تعلیق، رانندگی به طور کلی بهبود مییابد و راحتی و خرابی بیشتر الزامات نقل و انتقال را برآورده میکند. همه این امور سبب افزایش طول عمر خودرو و کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری میشود. | فنر تخت چند لایه پارابولیک بادی دوبالنی با قابلیت تنظیم ارتفاع است. |
سایز و نوع تایر یکی از عوامل مهم در کارایی و عملکرد خودرو است. نوع تایر می تواند تاثیر زیادی بر ثبات و طرز رانندگی خودرو داشته باشد. همچنین، سایز تایر نقش مهمی در کارایی سیستم تعلیق خودرو دارد. به عنوان نمونه، استفاده از تایر بزرگتر در مقایسه با سایز استاندارد می تواند باعث افزایش ارتفاع خودرو شده و در نتیجه بر خصوصیات دینامیکی آن تاثیر گذاشته و باعث کاهش ثبات و کنترل خودرو شود. همچنین، نوع تایر انتخابی باید با شرایط جوی و محیطی مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از تایر تابستانی در شرایط زمستانی می تواند باعث کاهش ثبات و دستگاهی خودرو شود. بنابراین، اهمیت انتخاب مناسب و تطابق تایر با خودرو و شرایط محیطی به شدت تاکید می شود. | متن بهبود یافته: اتصال پلاگ تیوبلس با اندازه 315-80R22.5 مسئول بهبود عملکرد و کارایی لاستیک هاست. این اتصال باعث افزایش ثبات خودرو و جلوگیری از انتشار هوای تیوب است. همچنین، استفاده از تیوبلس باعث سهولت در نصب و تعویض لاستیک میشود. لازم به ذکر است که استفاده از تیوبلس در انواع مختلف نیز امکانپذیر است و به تجربه رانندگی راحت تری در هر شرایطی منجر میشود. |
منبع ارائهکننده اطلاعات بالا، سایت خودروساز است.
یکی از نقاط قوت این خودرو، سیستم ترمز دیسکی مجهز به ABS در محور جلو است که برای یک کامیون حداقل نیاز است. همچنین، ظرفیت باک سوخت این خودرو که به طور کلی 650 لیتر است، به صورت کاملاً ناکافی است و خریدار باید در نظر داشته باشد که باید حجم باک سوخت خود را افزایش دهد.
طراحی کامیون کشنده دنیز 430
شرکت MAN آلمان به عنوان یکی از برترین سازندگان در زمینه تولید خودروهای سنگین، همواره الگو و الهام بخش برای شرکتهای چینی بوده است. طراحیهای محصولات MAN همچون اتاقهای سری F و TGA باعث شده تا شرکتهای چینی از طرحهای کابین این شرکت الهام بگیرند و با آنها همکاری کنند. سری F2000 که بیش از سه دهه پیش معرفی شد، طراحی قدیمی داشت. اما با این وجود، سقف بلند این خودرو علاوه بر افزایش ارتفاع آن نسبت به رقبای چینی، سادگی و تناسب طراحی خارجی کابین را بهبود داد و آن را به یک گزینه مناسب برای کاربران تبدیل کرد.
یکی از نقاط قوت ایکسات F2000 طراحی داخلی آن است. این طراحی که برگرفته از کابین F2000 است، تغییرات کوچکی دارد که آن را به موردی جدیدتر نسبت به چند سال پیش میکند. همچنین طراحی دنیز از رقبای داخلی خود هم بهتر است و با کامیونهای مانند فوتون و هوو A7 قابل مقایسه نیست.
همانطور که همیشه استفاده از آینههای جانبی در کامیونها رواج داشته است، اما الان به نوعی منسوخ شدهاند و از طرح ساده و قدیمیای استفاده میکنند. میتوان گفت که طراحی داخلی کامیونها حتی از طراحی بیرونی آنها هم سادهتر و قدیمیتر است. این موضوع ممکن است در موفقیت یا عدم موفقیت یک کامیون نقش مهمی داشته باشد.
امکانات کامیون کشنده دنیز 430
کشندهی مورد بحث دارای امکانات زیادی است از جمله بخاری در جا، کروز کنترل، شیشهبالابر برقی، رادیو پخش با قابلیت پخش CD و USB، قفل مرکزی، جعبه کمکهای اولیه، جعبه ابزار، تاخوگراف و... جالب است بگوییم که جعبه دنده این کشنده از نوع 12+2 است و تولید شده توسط شرکت FAST چین است. البته در زمان فروش این خودرو، بودن امکان سفارش نمونه با دندهی 2+16 ساخت شرکت ZF نیز از جمله امکانات این کشنده بود. یکی از ویژگیهای ممتاز این کشنده، وجود تعلیق بادی در محور عقب با تنظیم ارتفاع است که در این مورد میتوان آن را از دیگر کشندههای چینی متمایز دانست. به علاوه، به طور معمول کشندهها و کامیونها فقط یک تخت خواب دارند، اما این کشنده دارای دو تخت خواب است که این نیز یک امتیاز مثبت نسبت به سایر همکارانش است.
کامیون کشنده دنیز 430 که تنها در تعداد محدودی در جادههای کشور مشاهده میشود، اغلب تحت نظر شرکت ایران خودرو فعالیت میکنند و برای حمل اتاقهای آمادهی این شرکت مورد استفاده قرار میگیرند. این کامیون کشنده، به لحاظ فروش نیز در صورتی که با رقبای خود رقابت کند، به خوبی میتوانست موفق باشد. اما چالشهایی مانند رقابت با برندهای دیگر در بازار، عدم بهبود در ظاهر خود و ظرفیت باربری کافی در موفقیت آن تأثیر داشته است. در صورتی که کامیون کشنده دنیز 430 با ظاهری بهتر و ظرفیت باربری بیشتر عرضه شود، میتوانست با توجه به مشخصات فنی آن، موفقیت بیشتری داشته باشد.