
در دههی ۱۹۷۰، داتسون ۲۴۰Z توانست در رالی سافاری آفریقای شرقی جایگاه برتری را کسب کند. این دستاورد برجسته اکنون با تکامل و بهبود خود در ماشین Z مدرن شرکت داتسون تجدید میشود. طراحی این مدل جدید به شدت الهام گرفته از خودروی ۲۴۰Z است، که پیامی از احترام و تقدیر به این قهرمان گذشته را منتقل میکند. طرح جدید این ماشین منتظر است تا در رویداد SEMA ۲۰۲۳ به جمع بازدیدکنندگان نمایش داده شود.
مجموعهی Tommy Pike Customs ماشین نیسان رالی سافاری Z را با تأکید بر رالی سافاری نمونهی قهرمانی در سال ۱۹۷۱ آفریقای شرقی ساخته است. به همین دلیل، بدنهی آن با رنگ قرمز تیره و کاپوت سیاه طراحی شده است. در جلوی خودرو، لامپهای گرد اضافهی کمبودشده روی پایین سپر، کاپوت و پایههای ستون A نصب شده اند. همچنین، یک صفحهٔ اسکید برای محافظت قسمت زیرین خودرو و یک گارد کوچک لولهای نیز در نظر گرفته شده است.
در فضای داخلی خودرو، صندلیهای Recaro Pole Position بهبود یافته و مجهز به میلهای برای نصب کمربندهای چهار نقطه به منظور افزایش ایمنی راننده و سرنشین میباشد. همچنین در قسمت بالای داشبورد، نقشهای از محل برگزاری رالی سافاری آفریقای شرقی نمایش داده میشود که نشان از روحیه مسابقهای و ماهری رانندگان این رالی دارد. علاوه بر این، تجهیزات اندازهگیریهای کلاسیک در داخل خودرو نصب شده که از ظاهر دهههای گذشته یادآوری می کند.

نیسان Z از سیستم تعلیق سفارشی KW Safari استفاده میکند که به نتیجهای عالی میرسد و ارتفاع خود را ۲ اینچ بیشتر کرده است.
بازوهای کنترلی بالا، میله بیرونی، پیوندها، بازوهای کششی و غیره، همگی قابل تنظیم هستند و راننده می تواند آنها را بر اساس موقعیت مورد نیاز تنظیم کند.
پروتوتایپ نیسمو سافاری دارای چرخ های ۱۷ اینچی با عرض ۷.۵ اینچ است. رینگ های این خودرو با تایرهای بزرگ Yokohama Geolandar M/T G003 پوشیده شده است.

در بخش فنی، AMS تنظیماتی معرفی شده است که باعث میشود موتور سه لیتری V6 توئین توربو به قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار دست یابد. البته، توان دقیق این موتور هنوز توسط شرکت نیسان اعلام نشده است.
در مسابقه Safari Rally Z Tribute، از قطعات متعددی از مجموعه نیسمو استفاده میشود. این قطعات شامل کلاچ دو دیسکی، فلایویل، مبدل حرارتی، مخزن انبساط مایع خنک کننده، ورودی هوا، روکش فیبر کربنی موتور و سیستم اگزوز است. با استفاده از این قطعات با کیفیت، ماشین در مسابقات با کارایی بالا عمل میکند و عملکرد بیشتری را به راننده ارائه میدهد.
در علاوه بر نیسان Z، تحت تأثیر رالی، نسخهی رپلیکا داسون ۲۴۰ زد نیز در رویداد SEMA حضور دارد. واقعیت این است که این نسخه از یک کلکسیونر را دریافت کرده و در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

در ماه ژوئیه، خودروساز نیسان پارسال خط تولید مدل تعدیل شده خود را معرفی کرد و بهبودها و ارتقاءهایی را در آن اعمال کرد. یکی از تغییرات مهم، افزایش قدرت موتور پیشرانه V6 توئین توربو است که اکنون به ۴۲۰ اسب بخار رسیده است. علاوه بر این، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز مورد بازبینی و بهبود قرار گرفته است. در بخش تعلیق، نسخه جدید نیسمو از میلههای نوسانی جدید، دمپرهای تنظیم شده و فنرهای سفتتر استفاده میکند که باعث بهبود کیفیت رانندگی و کنترل خودرو میشود. برای خرید این نسخه از خودرو، قیمتی حداقل از ۶۶,۰۸۵ دلار لازم است.
تنها در سال ۲۰۲۳ و تا پایان سپتامبر، نیسان تعداد ۱۳۰۹ دستگاه از مدل جدید Z را تحویل داد که این تعداد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.