شرایط تحویل حضوری ایران خودرو 1404

مقالات خودرویی

تحویل حضوری ایران خودرو در مازندران

تحویل بیش از 100 هزار خودرو در سال جدید


خرداد 1404: عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ایران خودرو، در واکنش به اخبار مربوط به توقف فروش خودروهای این شرکت، به فعالیت سه‌شیفته خطوط تولید اشاره کرد و توضیح داد که نگه‌داری این حجم از خودرو برای ما عملاً ممکن نیست؛ تمامی تولیدات بلافاصله به مشتریان تحویل داده می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که در صورت زیان‌دهی صنعت خودرو، هیچ‌کس برای توسعه این حوزه سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.


از ابتدای سال جاری، بیش از 101 هزار دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده شده است که شامل تعهدات قبلی و جدید می‌باشد. اوایل اردیبهشت‌ماه، با اجرای یک طرح فروش جدید، 38 هزار دستگاه تعهد جدید ایجاد شده است. به طور کلی، ما 195 هزار دستگاه تعهد به مشتریان داریم که در دست واگذاری است. در حال حاضر، حدود 10 هزار دستگاه معوق وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه به 5 هزار دستگاه کاهش یابد. خط تولید ایران‌خودرو به صورت سه‌شیفت فعالیت می‌کند و روزانه بیش از 2200 دستگاه خودرو تولید می‌گردد.


وی در مورد احتمال فروش خودرو در بورس توضیح داد که از ابتدای سال، تحویل خودروها آغاز شده و بنابراین امکان نگه‌داری خودرو برای فروش در آینده وجود ندارد. ظرفیت پارکینگ اصلی ما حداکثر به هشت هزار دستگاه محدود است و حتی با احتساب شهرستان‌ها، می‌توانیم تنها حدود 20 هزار دستگاه را نگه‌داری کنیم که این میزان به کمتر از تولید 10 روز شرکت می‌رسد. تعهد ما به مردم در اولویت قرار دارد و در صورت تاخیر در تحویل، مسؤولیت آن بر عهده ماست. به همین دلیل، هر آنچه که تولید می‌شود، به سرعت به مشتریان ارائه می‌شود. در روزهای اخیر، با وجود چالش‌های حمل‌ونقل در کشور، ما با همکاری نهادهای مرتبط، از جمله وزارت راه و سازمان‌های نظارتی، توانسته‌ایم خودروها را به‌موقع حمل کرده و بدون توقف قابل توجهی در تولید، به مشتریان تحویل دهیم.

آقای پیرمحمدی اعلام کرد که افزایش قیمت نهاده‌های تولید و نوسانات نرخ ارز باعث شده تا ایران‌خودرو، که در حال حاضر با زیان مواجه است، نتواند تعهدات جدیدی ایجاد کند که موجب افزایش ضرر گردد. در سالی که به عنوان سال «سرمایه‌گذاری برای تولید» نامگذاری شده، نیاز به فضایی وجود دارد که سهام‌داران با خیال راحت‌تری سرمایه‌گذاری کنند. صنعت خودروسازی کشور باید به‌گونه‌ای پویا و سودآور عمل کند تا بیشتر سرمایه‌ها را به خود جلب کند. در راستای کاهش هزینه‌ها، ما همچنین بر توسعه محصولات تمرکز خواهیم کرد. تولید خودروهای هیبریدی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا کمتر از دو سال آینده، این محصولات وارد خط تولید شوند. ما قیمت‌های کف بازار را نمی‌پذیریم، زیرا با قیمت‌های واقعی فاصله دارند. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و وزارت صمت در حال تلاش برای نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی هستند و ما نیز متعهد به پیروی از همین قیمت‌ها خواهیم بود.

وی تأکید کرد که تعیین قیمت واقعی می‌تواند به جلوگیری از ضرر مالی خودروسازان کمک کند و کاهش ضرر به افزایش تیراژ و عرضه خودروها منجر خواهد شد. هدف ما این است که با واقعی‌سازی قیمت‌ها، صف‌های خرید خودرو را از بین ببریم. زمانی که مصرف‌کننده نهایی خودرو را 40 تا 50 درصد بالاتر از قیمت کارخانه خریداری کند، این تفاوت قیمتی به جیب دلالان می‌رود. محاسبات ما نشان می‌دهد که در طی پنج سال گذشته، بیش از 500 هزار میلیارد تومان از منابع خودروسازان و مشتریان واقعی به واسطه‌گران منتقل شده است.

مدیر پروژه به تشریح مراحل تحویل خودروها از زمان خروج از خط تولید تا دریافت نهایی توسط مشتری پرداخت. این مراحل شامل بازرسی پیش از تحویل (PDI)، صدور فاکتور، اطلاع‌رسانی به نیروی انتظامی و تخصیص پلاک است که کل این پروسه تقریباً دو هفته به طول می‌انجامد. خودروهایی که در پارکینگ مستقر هستند، در حال طی کردن این مراحل هستند و جابجایی مداوم خودروها در پارکینگ‌ها به عنوان یک روند طبیعی ادامه دارد. تا کنون بیش از 104 هزار دستگاه خودرو تولید شده که نشان‌دهنده رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته است. از این تعداد، 101 هزار دستگاه به مشتریان فاکتور و تحویل داده شده و روند تحویل خودروها به طور پیوسته ادامه دارد.


شماره‌گذاری 10 محصول ایران خودرو از سر گرفته شد

مهر 1403: با تلاش‌های مداوم ایران‌خودرو و همکاری نهادهای مختلف از جمله سازمان ملی استاندارد و کمیته معیار، مجوز شماره‌گذاری 10 مدل خودرو از ایران‌خودرو صادر گردید. بر این اساس، فرآیند تحویل و واگذاری این خودروها از تاریخ 23 مهرماه آغاز خواهد شد.

شرکت ایران‌خودرو با دریافت مجوز از سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری مدل‌های مختلفی از جمله ری‌را، پژو 207، تارا، دناپلاس شش دنده دستی، دناپلاس اتوماتیک، سورن پلاس بنزینی و گازسوز و همچنین آریسان، هایما 7ایکس و 8اس را مجدداً آغاز کرده است. این اقدام به منظور افزایش تنوع و دسترسی مشتریان به محصولات این شرکت صورت می‌گیرد. علاوه بر این، ایران‌خودرو در حال پیگیری اقدامات لازم برای رفع محدودیت‌های شماره‌گذاری سایر محصولات خود نیز می‌باشد.

علت تاخیر تحویل محصولات ایران خودرو چیست؟

کیوان پناهی، مدیر عملیات فروش ایران خودرو، علت تأخیر در تحویل تعدادی از خودروها را استقبال چشمگیر از سامانه فروش و همچنین چالش‌های موجود در تأمین ارز برای قطعات عنوان کرد.

وی درباره افزایش تولید خودرو در این شرکت به میزان ۱۰ هزار دستگاه نسبت به سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد که دلیل تاخیر در تحویل برخی از خودروها، ثبت نام بالای مشتریان در سامانه یکپارچه بوده است. در حال حاضر، ایران خودرو موفق به تولید ۵۵ هزار دستگاه خودرو شده است و تعهدات معوق این شرکت نیز بین ۵۵ تا ۶۰ هزار دستگاه است. جالب است بدانید که شرایط معوق به طور کلی کمتر از ۳۰ روز است و بیشتر موارد حداکثر تا ۳۰ روز از موعد مقرر به تأخیر افتاده‌اند.

به گفته وی، اقداماتی در حال انجام است تا خودروهایی که بیش از ۳۰ روز به تعویق افتاده‌اند، هر چه سریع‌تر به مشتریان تحویل داده شوند. خودروهای دنا پلاس و تارا از جمله مدل‌هایی هستند که زمان تعهد آن‌ها به پایان رسیده است. در خصوص خودروهایی مانند دنا پلاس که با مشکلات شماره‌گذاری مواجهند، در صورت انجام بهینه‌سازی با همکاری سازمان ملی استاندارد، تحویل این خودروها در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد. یکی از دلایل تاخیر در تحویل دنا پلاس و تارا، کمبود قطعات، تخصیص ارز و چالش‌های ناشی از تحریم‌هاست که قرار است با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی به زودی رفع گردد.

آقای پناهی اعلام کرد که خودرو ۲۰۷ در سامانه بیش از حد انتظار ثبت نام شده است و آن‌ها به شدت در تلاشند تا تعهدات معوق را به حداقل ممکن برسانند. تولید مدل ۲۰۷ از ماه گذشته با رشد چشمگیری مواجه شده و به زودی تعهدات معوق جبران خواهد شد. همچنین تولید هایما با وقفه‌ای روبرو شده است که به زودی از سر گرفته می‌شود و تعهدات معوق هایما S7 نیز به زودی تحویل داده خواهد شد. بخشی از این تعهدات معوق ناشی از این است که ما به شدت تلاش کردیم تا تمامی وعده‌های ثبت نام شده در سامانه را محقق کنیم که این موضوع باعث ایجاد حجم بالایی از تعهدات شده است. همزمان، توان تولید نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. امیدواریم که تعهدات معوق که نتیجه استقبال زیاد در سامانه بوده، در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.


افزایش عرضه سورن پلاس و سرعت گرفتن تحویل آن

شرکت ایران‌خودرو در آبان‌ماه 1402 اعلام کرد که به منظور تسریع در انجام تعهدات فروش سورن پلاس، از هفته آینده ظرفیت تولید مدل بنزینی و دوگانه‌سوز این خودرو را افزایش خواهد داد. این اقدام با تأمین بیشتر مخازن گاز صورت می‌گیرد. همچنین، به مشتریانی که پیش از این، وجه کامل را پرداخت کرده و در نوبت تحویل خودرو هستند، به زودی خودروی ثبت‌نامی خود را تحویل خواهند داد.

ایران خودرو با ابراز پوزش از مشتریانی که منتظر تحویل خودروهای خود هستند، اعلام کرده است که از هفته آینده به دلیل افزایش ظرفیت تولید، قادر خواهند بود تاخیرهای ناشی از مسائل قبلی را به تدریج جبران کنند و خودروها به ترتیب اولویت به دست مشتریان خواهد رسید.

تحویل روزانه بیش از 2500 دستگاه خودرو

در مهرماه سال 1402، گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که به حمل روزانه بیش از 2500 دستگاه خودرو و تحویل خودروهای شماره‌گذاری شده در مدت 10 روز آینده اشاره دارد. جزئیات این اطلاعیه به صورت زیر است:

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بیش از 16 هزار پلاک خودرو از نیروی انتظامی دریافت و به کارخانه‌های تولیدی ایران خودرو در سراسر کشور ارسال گردید. در حال حاضر، این خودروها در مرحله بارگیری و آماده تحویل به مشتریان قرار دارند.

به همین دلیل، با رشد میزان تخصیص و نصب پلاک، فرآیند بارگیری و تحویل خودروها نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است و در حال حاضر روزانه بیش از 2500 دستگاه خودرو حمل و تحویل می‌شود.

مشتریان عزیز که مایل به دریافت خودرو به صورت حضوری هستند، می‌توانند با پاسخ به پیامک ارسالی و انتخاب گزینه تحویل حضوری، این امکان را فراهم آورند. از مزایای این روش می‌توان به بازگشت هزینه حمل خودرو و تسریع در فرآیند تحویل اشاره کرد.

در حال حاضر، با تعیین زمان 11 روزه برای فرآیند تجاری‌سازی محصولات و تولید روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو، وجود حداقل 22 هزار خودرو در پارکینگ‌های این شرکت امری طبیعی و قانونی محسوب می‌شود. تمامی خودروهای تولید شده تحت نظارت سازمان ملی استاندارد شماره‌گذاری و به مشتریان تحویل می‌گردند.

بزرگ‌ترین خودروساز ایران با ابراز سپاس از همکاری‌های ارزشمند دو نهاد ملی استاندارد در زمینه تمدید مجوز شماره‌گذاری خودروها و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در صدور مجوز مرتبط خودرو شاپده ۱۰ قانون سامان‌دهی صنعت خودرو، تأکید کرده است که تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور و جلب رضایت ذی‌نفعان ادامه دارد. تحقق این هدف همکاری با نهادهای مرتبط با تولید و صنعت کشور را می‌طلبد.

تسریع تحویل خودروهای موجود در پارکینگ

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان، در حاشیه بازدید معاون وزیر صمت از پارکینگ‌ها در تاریخ 13 مهرماه 1402، اعلام کرد که در حال حاضر موجودی پارکینگ این شرکت به 10 هزار دستگاه خودرو رسیده است. از این تعداد، فاکتور پنج هزار و 200 دستگاه صادر شده و در حال حاضر در حال دریافت پلاک آن‌ها هستیم. روز پنج‌شنبه، موفق به دریافت پلاک هزار و 700 دستگاه خودرو شدیم و حتی در روز جمعه، این خودروها برای تحویل به مشتریان ترخیص می‌شوند. فرآیند تولید و تجاری‌سازی خودرو در ایران‌خودرو خراسان به طور میانگین به هشت روز کاهش یافته است، در حالی که مهلت مجاز 11 روز تعیین شده بود. این بدان معناست که خودروها به طور میانگین هشت روز در پارکینگ باقی می‌مانند. با تولید روزانه 550 دستگاه خودرو در ایران‌خودرو خراسان، به طور مستمر حدود چهار هزار و 400 دستگاه خودرو در مراحل تولید، تجاری‌سازی، شماره‌گذاری و فاکتور شدن در پارکینگ شرکت وجود دارد.

موقوف ماندن دو هزار دستگاه خودرو هایما S7 به دلیل تأخیر در دریافت مجوز از اداره استاندارد، باعث افزایش موجودی در پارکینگ این شرکت شده است. با صدور مجوز مربوطه، فرآیند تجاری‌سازی و تحویل خودروها آغاز شده است. به منظور تسریع در تحویل خودروها به مشتریان، تعداد تریلرهای حمل کالا از چهار به شش دستگاه افزایش یافته است تا هرچه سریع‌تر فضای پارکینگ خالی شود. با این حال، محدودیت در تعداد تریلرها و تأثیر آن بر فرآیند بارگیری که خارج از کنترل گروه صنعتی ایران‌خودرو و خودروسازان است، قطعا بر زمان و نحوه حمل و نقل خودروها تأثیرگذار خواهد بود. ما در تلاشیم تا در 10 روز آینده موجودی خودروها در پارکینگ به سطح معقولی برسد و تحویل آن‌ها به مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

آغاز تحویل 20 هزار دستگاه خودرو به مشتریان

مدیرعامل ایران خودرو، علیمردان عظیمی، در تاریخ مهر 1402 خبر از وجود 19,700 دستگاه خودرو در پارکینگ شرکت داد که فاکتور و وجه آن‌ها از مشتریان دریافت شده است. تحویل این خودروها از تاریخ 11 مهرماه آغاز خواهد شد. وی تأکید کرد که این تصور که ایران خودرو به منظور افزایش قیمت، این خودروها را نگه داشته، نادرست است؛ چرا که با فاکتور شدن این خودروها برای مشتریان، هر گونه تغییر قیمت تأثیری بر روی این 19,700 دستگاه نخواهد داشت.

وی بیان کرد که این خودروها متعلق به مردم است و به منظور صدور مجوز شماره‌گذاری، بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی، لازم است که مبلغ یک و نیم درصدی به یک نهاد مشخص پرداخت شود. در ابتدا، مشکلی در این زمینه ایجاد شده بود که با تلاش‌های مداوم برطرف شد و از تاریخ 11 مهرماه، ۱۹ هزار و ۷۰۰ خودرو به مردم تحویل داده خواهد شد. همچنین، حدود ۱۳ هزار خودرو با مشکل قیمت‌گذاری روبرو هستند که این مسأله به شورای رقابت ارجاع داده شده و اکنون در انتظار دریافت مصوبه این شورا برای تعیین قیمت این خودروها هستیم.


تحویل روزانه بیش از چهار هزار دستگاه خودرو 

در اردیبهشت 1402، حمیدرضا چرمچی، مدیر بخش تحویل و لجستیک گروه صنعتی ایران خودرو، اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هدف این شرکت ارائه 25 هزار دستگاه خودرو تا پایان هفته جاری است. با توجه به چالش‌های موجود در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، پیشنهاد می‌شود مشتریان برای تحویل خودروهای خود به صورت حضوری به سایت‌های تولیدی این گروه مراجعه کنند. ایران‌خودرو به عنوان تشکر از مشتریان که خودروهای خود را به‌صورت حضوری دریافت می‌کنند، علاوه بر بازگشت هزینه حمل، مبلغ یک میلیون تومان به عنوان کمک هزینه سفر اهدا خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده، گزینه تحویل حضوری از طریق پیامک به مشتریان اطلاع‌رسانی خواهد شد. متقاضیان می‌توانند با ابراز تمایل خود از طریق همان شماره، در فهرست تحویل حضوری قرار گیرند. در هفته جاری، 25 هزار دستگاه برای عرضه به مشتریان در دسترس است و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، تعداد تحویل‌های روزانه به بیش از چهار هزار دستگاه افزایش خواهد یافت. فعالیت‌های مربوط به تحویل خودرو در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته نیز ادامه خواهد داشت.


تحویل حضوری خودروها در سایت مازندران

فروردین 1402: در پی بازدید مقامات قضایی از سایت تولیدی ایران‌ خودرو بابل، تصاویری هوایی از پارکینگ این کارخانه به صورت گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و جنجال‌هایی پیرامون این خودروها به وجود آمده است. در واکنش به این موضوع، شرکت ایران خودرو اطلاعیه‌ای مبنی بر وضعیت تعداد زیاد خودروهای پارک شده در سایت مازندران منتشر کرده است:

در حال حاضر، کارخانه دارای 2,360 خودروی پارس در پارکینگ خود است که از این تعداد، 1,870 دستگاه پلاک‌دار و آماده تحویل به مشتریان عزیز می‌باشند. همچنین، بر اساس این اطلاعیه، 490 دستگاه خودرو در صف دریافت شماره‌گذاری قرار دارند و به محض دریافت پلاک، قادر به تحویل به مالکان خواهند بود.


با توجه به محدودیت‌های تردد تریلر در محورهای شمالی کشور، از تاریخ 23 اسفندماه امکان تحویل حضوری خودروها در کارخانه مازندران فراهم شده است و این روند تا 29 اسفندماه 1401 ادامه خواهد داشت. همچنین، تحویل حضوری خودروها از پنجم تا دهم فروردین 1402 نیز انجام خواهد شد و مشتریان می‌توانند برای دریافت خودروهای خود به این مرکز مراجعه کنند. بعد از اتمام تعطیلات نوروز و برداشته شدن محدودیت‌های تردد تریلر، فرایند حمل خودروها به نمایندگی‌های مختلف در سراسر کشور دوباره آغاز خواهد شد.


افزایش تحویل حضوری محصولات ایران خودرو

در دی ماه 1401، گروه صنعتی ایران‌خودرو با هدف پاسخگویی به نیازهای مشتریان و به‌منظور ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، امکان تحویل حضوری خودروها را در تمام سایت‌های تولیدی‌اش در سراسر کشور فراهم کرد. این اقدام با استقبال چشمگیر مشتریان مواجه شد.

ایران‌خودرو در تلاش است تا به درخواست مشتریان برای تحویل سریع‌تر خودروها در ماه‌های پایانی سال پاسخ دهد و به همین منظور، ظرفیت تحویل حضوری را به طور قابل توجهی افزایش داده است. این ظرفیت از 27 هزار و 107 دستگاه در 9 ماهه سال گذشته به 57 هزار و 223 دستگاه رسیده که نشان‌دهنده رشد بیش از دو برابری است. در 9 ماه اخیر، تحویل حضوری در سایت تهران با افزایش 90 درصدی و در سایت‌های استانی با رشد 159 درصدی مواجه بوده است. مشخصاً، بیشترین افزایش تحویل حضوری در ماه آذر سال جاری به وقوع پیوسته که نسبت به آذرماه سال گذشته، 2.8 برابر بیشتر شده است.

متقاضیان گزینه تحویل حضوری می‌توانند با انتخاب این روش در پیامک ارسالی از طرف ایران‌خودرو، از مزایای آن استفاده کنند. این امکان به آنها اجازه می‌دهد تا با حذف مرحله حمل و نقل، در ایام باقی‌مانده تا پایان سال، خودرو را سریع‌تر دریافت کنند.

ظرفیت تحویل حضوری روزانه 400 دستگاه است

در آبان 1401، حمیدرضا چرمچی، مدیر تحویل و لجستیک شرکت ایران‌خودرو، اعلام کرد که بسیاری از مشتریان به خاطر دریافت سریع‌تر خودرو و کاهش زمان حمل و پلاک، تحویل حضوری خودرو را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل، ایران‌خودرو توانسته است ظرفیت تحویل خود را افزایش دهد و در حال حاضر، روزانه 400 دستگاه خودرو در تمامی سایت‌های تولیدی این شرکت به مشتریان ارائه می‌شود.

پس از صدور سند خودرو، مشتریان یک پیامک دریافت خواهند کرد که در آن گزینه تحویل حضوری برای آن‌ها ارائه می‌شود. این مشتریان باید حداکثر ظرف 12 ساعت پس از دریافت پیام، نسبت به انتخاب این گزینه اقدام کنند تا برای تحویل حضوری برنامه‌ریزی لازم انجام شود. جالب است که در هفت ماهه اخیر، این روش تحویل با افزایش 108 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده است. همچنین در مهرماه سال جاری، میزان تحویل حضوری نسبت به مهر سال گذشته با رشد 166 درصدی همراه بوده است.

ایران‌خودرو اعلام کرده است که تحویل حضوری خودرو در سایت‌های استانی و سراسر کشور با رشد چشمگیری مواجه شده است. تا انتهای مهرماه امسال، 14 هزار و 118 مشتری از این سرویس بهره‌مند شده‌اند. این شرکت برنامه دارد تا ظرفیت روزانه تحویل حضوری را ۳۰ درصد افزایش دهد. همچنین، تحویل حضوری در سایت مرکزی ایران‌خودرو در تهران در روزهای تعطیل نیز ادامه دارد. از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، تحویل خودرو به مشتریان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته و در مجموع 328 هزار و 694 دستگاه خودرو به مشتریان واگذار شده است.

رشد 101 درصدی در نیمه اول سال 1401

در مهرماه سال 1401، به دنبال درخواست‌های مکرر مشتریان برای دریافت خودروها به صورت حضوری، گروه صنعتی ایران‌خودرو اقدام به فراهم کردن امکانات لازم در محل سایت‌های تولیدی خود کرد. این اقدام موجب شد که تعداد تحویل‌های حضوری در نیمه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش چشمگیری معادل 101 درصد روبرو شود.

شرکت ایران‌خودرو در نیمه اول سال ۱۴۰۱ موفق به ثبت رشد 55 درصدی در شاخص حمل و نقل خودرو به شیوه ریلی نسبت به مدت مشابه در سال 1400 شده است. همچنین، این شرکت شاهد افزایش 30 درصدی در شاخص کلی حمل و نقل خودرو و 34 درصدی در عرضه محصولات خود در این بازه زمانی بوده است.

رشد قابل توجه در حمل و نقل ریلی و تحویل حضوری خودروها در این دوره، موجب افزایش رضایتمندی مشتریان و تسریع در فرآیند ترخیص و تحویل خودروها شده است. این دستاوردها بخشی از برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای تحول کیفیت خدمات می‌باشد.

آدرس پارکینگ ایران خودرو جهت تحویل حضوری


در شهریور ماه 1401، شرکت ایران خودرو با هدف تسهیل دسترسی مشتریان، آدرس‌های جدید پارکینگ‌های جانبی خود را برای مراجعه حضوری، اعلام کرد.


  • پارکینگ تندگویان: کیلومتر 7 جاده مخصوص، بعد از شهرک مسکونی انصار، نبش بزرگراه آزادگان (تلفن: 44532687)
  • پارکینگ آپکو: کیلومتر 11 جاده مخصوص، روبروی فروشگاه تعاونی سپه، کوچه سی‌ام، داخل کوچه، درب سوم (تلفن: 44538000 با داخلی 284 و 285)
  • پارکینگ ایدکو: جاده قدیم کرج، سه راه شهریار، جاده سعیدآباد، بعد از پل راه آهن، جنب ظلع شمالی کارخانه الیاف، مجتمع ایدکو (درب اصلی)
  • پارکینگ پارس: کیلومتر 11 جاده مخصوص، خیابان سی‌ودوم (جهاد جنوبی)، بن بست اول، جنب شرکت مهرکام پارس
  • پارکینگ جهاد: بین کیلومتر 10 و 11 جاده مخصوص، خیابان پمپ گاز، انتهای خیابان عاشری، جنب آب خیزداری


مشتریان شرکت ایران خودرو می‌توانند برای دریافت اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تماس پارکینگ‌های این شرکت، با شماره تلفن 096440 تماس بگیرند. لازم به ذکر است که به‌منظور تحویل گرفتن خودرو، به همراه داشتن یکی از مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه، الزامی می‌باشد.


تحویل حضوری خودرو؛ اختیاری یا اجباری؟


در تیرماه 1401، شرکت ایران خودرو با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ 4 تیر، جزئیاتی را در مورد شرایط تحویل حضوری خودرو به مشتریان ارائه کرد. براساس این اعلامیه، مشتریان می‌توانند به صورت کاملاً اختیاری سایت تولیدی یا محل نمایندگی را برای دریافت خودروی خود انتخاب کنند.


تحویل حضوری ایران خودرو


به همین دلیل، ارسال پیامک به مشتریان با هدف تحویل حضوری خودرو از درب کارخانه تنها به عنوان یک گزینه پیشنهاد شده است. همچنین، مشتریانی که تصمیم به انتخاب تحویل حضوری می‌گیرند، قادر خواهند بود هزینه حمل را از شرکت ایران خودرو دریافت نمایند.

ایران خودرو به تمامی مشتریان خود پیامک‌هایی درباره تحویل حضوری ارسال می‌کند که این موضوع هیچ ارتباطی به آدرس محل سکونت آنان ندارد. در صورتی که مشتریان مایل به تحویل حضوری خودرو نباشند، وسیله نقلیه‌شان به نمایندگی مورد نظر منتقل شده و در آنجا به آن‌ها ارائه خواهد شد. علاوه بر این، این شرکت به مشتریان اعلام کرده است که "جریمه دیرکرد" تنها تا زمان صدور سند خودرو یکبار محاسبه می‌شود و در مرحله تحویل نیز امکان محاسبه آن وجود دارد.


ارسال پیامک تحویل حضوری ایران خودرو

تیرماه 1400: ایران خودرو از تاریخ 28 تیرماه 1400، امکان «تحویل حضوری» محصولات خود را در سایت‌های تولیدی (به جز سایت خراسان) فراهم کرده است. در این دستورالعمل، مراحل مربوط به درخواست تحویل حضوری خودروها به وضوح بیان شده است:

به طور واضح یادآور می‌شویم که به خاطر سیستم مکانیزه ارائه خدمات تحویل حضوری، اگر پیامک مربوط به ایران خودرو را دریافت نکرده باشید و سپس بخواهید برای تحویل حضوری اقدام کنید، شرکت ایران خودرو هیچ توجهی به درخواست شما نخواهد کرد.


سایت تحویل ایران خودرو چیست؟

مشتریانی که می‌خواهند خودرو خود را مستقیماً از کارخانه تحویل بگیرند، پس از دریافت پیامک از ایران خودرو، لازم است به وب‌سایت سامانه میز مشتری ایران خودرو به آدرس اینترنتی مربوطه مراجعه کنند. در ادامه، باید با ورود به حساب کاربری خود، از بخش «خدمات پرکاربرد»، گزینه «تحویل حضوری خودرو» را انتخاب نمایند.


لطفاً توجه فرمایید که نام کاربری شما معادل کد ملی‌تان می‌باشد. همچنین، برای ورود به سامانه میز خدمت مشتریان، نیاز است که از همان رمز عبوری استفاده کنید که قبلاً در وب‌سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی  ثبت کرده‌اید. بنابراین، چنانچه هنوز حساب کاربری در سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو نداشته باشید، امکان دسترسی به سامانه میز خدمت مشتریان ایران خودرو برای شما وجود نخواهد داشت.


استرداد هزینه تحویل حضوری خودرو چیست؟


عبارت «هزینه حمل مسترد خواهد شد» به این معناست که هنگام ثبت‌نام خودرو، مبلغی به‌عنوان هزینه تحویل به شرکت ایران خودرو پرداخت نموده‌اید. این هزینه به منظور جابجایی خودرو از پارکینگ کارخانه تا محل نمایندگی منتخب شما تعیین شده است.

اگر گزینه تحویل حضوری خودرو از ایران خودرو را انتخاب کنید، این امکان برای شما وجود دارد که خودروی خود را مستقیماً از درب کارخانه دریافت کنید. این بدان معناست که نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل خودرو نخواهد بود. به همین خاطر، هزینه‌ای که پیش‌تر برای حمل خودرو پرداخته‌اید، به شما بازگردانده می‌شود. عبارت «هزینه حمل استرداد خواهد شد»، به معنای استرداد وجه پرداختی شما به دلیل حمل خودرو است.

به علاوه، در صورت انتخاب گزینه تحویل حضوری خودرو، هزینه حمل و نقل برای «مشتریان 1099» و همچنین برای «نمایندگی‌های شهرستان با پلاک تهران» مسترد نخواهد شد.


شماره تماس تحویل حضوری خودرو

اگر در خصوص نحوه تحویل حضوری خودرو، هزینه‌های مرتبط و مدارک مورد نیاز برای این فرآیند سوالاتی دارید، می‌توانید با مرکز امور مشتریان ایران خودرو تماس بگیرید. برای برقراری ارتباط، لطفاً با شماره تلفن 096440 تماس بزنید.


شرایط فروش ایران خودرو

برای دریافت جدیدترین اطلاعات درباره فروش‌های ایران خودرو و آشنایی با طرح‌های پیش فروش و فروش فوق‌العاده این شرکت، حتماً مقاله را مطالعه کنید.




خرید و فروش اقساطی خودرو با امکان محاسبه اقساط آنلاین | خودروشاپ 

دریافت اعتبارسنجی آنلاین خرید اقساطی خودرو مشاوره خرید اقساطی 



به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
0از 5 امتیاز
( 0 نفر امتیاز داده‌اند )

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ