تست و بررسی مرسدس‌ بنز E350e

مقالات خودرویی


بپذیریم که هنوز بسیاری از افراد چندان به خودروهای هیبریدی علاقه‌ای ندارند؛ یعنی آنها را به حساب خودروهای واقعی نمی‌آورند. از نظر این دسته، تنها هیبریدی خوب، هیبریدی خاموش است. به باورشان، خودروهای هیبریدی بیشتر جنبه بازیچه و نمایشی دارند. حالا تصور کنید بخواهید به این افراد ثابت کنید که خودروهایی همچون فراری SF90، مرسدس AMG One، استون‌مارتین Valkyrie، مک‌لارن Speedtail، پورشه 918 اسپایدر و لامبورگینی Sian همگی هیبریدی هستند. اگر تصور می‌کنید که هیبریدی بودن تنها به افزایش قدرت مدل‌های اسپرت محدود می‌شود، پس چه نظری درباره سدان لوکس مرسدس‌ بنز E350e دارید؟

ما در بخش خودروهای هیبریدی تجربه‌های متعددی داشتیم؛ از تویوتا C-HR تا لکسوس NX و هیوندای سوناتا هیبریدی، و البته تویوتا پریوس که به عنوان معروف‌ترین خودروی هیبریدی جهان شناخته می‌شود، همگی را مورد آزمایش قرار داده‌ایم. تا به این لحظه، خودرویی با کیفیت و ویژگی‌های کامل مثل مرسدس بنز مشاهده نکرده بودیم. این می‌تواند خبری خوشایند برای مشتریان باشد و شاید بتواند نگرش منفی برخی از مشتریان سخت‌گیر را تغییر دهد. هرچند که نتیجه نهایی هنوز مشخص نیست، اما شاید این خودرو بتواند تأثیری مثبت بگذارد.

مرسدس‌ بنز E350e از کجا آمد؟

در روزگاری که خودروهای هیبریدی بیشتر به مدل‌های اقتصادی اختصاص داشتند و معمولاً توسط شرکت‌های بزرگ تولید می‌شدند، مرسدس بنز آینده را به خوبی پیش‌بینی کرده بود. مهندسان در اشتوتگارت می‌دانستند که این صنعت آرام در آینده به جریانی جهانی تبدیل خواهد شد. بنابراین، بی‌آنکه به انتقادات توجه کنند، در سال 2011 و در نسل چهارم، اولین E کلاس هیبریدی خود را معرفی کردند. این خودرو، که تلفیق زیبایی و مصرف بهینه را ارائه می‌داد، قادر بود حتی توجه مشتریان ثروتمند را نیز جلب کند. برای اینکه خودروهای هیبریدی خود را متمایز کنند، آن‌ها را با عنوان BlueTec معرفی کردند (که نباید با Blue Efficiency اشتباه گرفته شود). این E کلاس‌های هیبریدی واقعاً ویژه بودند و در اولین گام با مدل E400 هیبریدی، قدرت 326 اسب‌بخار را به نمایش گذاشتند که تصورات منتقدان را بر هم زد. هرچند این پروژه شاید به عنوان یک نوآوری بزرگ شناخته نشد، اما قطعاً نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز داشت.

مرسدس‌ بنز E350e

گام بعدی بسیار حیاتی بود، زیرا هم‌اکنون خودروهای هیبریدی همچون سیلابی به بازارهای جهانی هجوم آورده بودند. نقش مرسدس در این وضعیت برای تحولات عمده در دنیای خودروهای هیبریدی بسیار مؤثر بود. این کمپانی که همواره پیشگام در عرصه فناوری‌های نوین خودرویی بوده، بار دیگر توانست از توانایی‌های خود بهره ببرد و یک مدل هیبریدی جدید از کلاس E ارائه دهد. برخلاف انتظارات که تصور می‌کردند مانند نسل‌های قبل مدتی سپری خواهد شد تا مدل هیبریدی عرضه شود، مرسدس در همان سال ۲۰۱۶ که نسل پنجم را معرفی کرد، نسخه هیبریدی آن را نیز به جهانیان نمایش داد. خودرویی که اکنون بررسی می‌کنیم، مدل E 350e است که با تفاوتی کلان وارد عرصه شده است. این خودرو پلاگین هیبریدی می‌باشد که با اتصال کابل به شارژر، می‌توانید آن را شارژ کرده و افتخار کنید.

بررسی طراحی مرسدس‌ بنز E350e

مرسدس قصد نداشت که تفاوت‌های عمده‌ای بین نسخه هیبریدی و مدل‌های بنزینی و دیزلی کلاس E W213 ایجاد کند. اگر تصمیم می‌گرفت یکی از طراحی‌های فانتزی و فضایی خود را ارائه دهد، این پیام به مشتریان می‌رسید که شرکت دیگر به مدل‌های درون‌سوز اهمیت نمی‌دهد.

طراحی مرسدس‌ بنز E350e

هر بار که به چراغ‌های جلوی این خودرو نگاه می‌کنیم، یادآوری می‌شود که چرا طراحی این نسل از E کلاس‌ها باید شباهت زیادی به S کلاس W222 داشته باشد. شاید این شباهت بی‌ربط نیست و کمپانی به نوعی اشاره می‌کند که این مدل کوچکتر، انعکاسی از آن مدل افسانه‌ای است. اما چرا پیش از این به این رابطه دقت نکرده بودیم؟ البته، باید اعتراف کرد که طراحی پیچیده و زیبای چراغ‌های این نسخه جدید به مراتب جذاب‌تر از نسخه‌های گذشته است. اکنون که با کمک موتور برقی، فشار کمتری به پیشرانه بنزینی وارد می‌شود، طراحی جلوپنجره نیز بیشتر به سمت پوشیدگی رفته است.



بیشتر بخوانید : فروش اقساطی کوئیک



ستاره نقره‌فام همچنان در دنیای لوکس‌سازی به عنوان فرمانروای بی‌چون و چرا می‌درخشد. توجه کنید که چگونه با استفاده از چند متر ورق استیل براق، لبه‌های پنجره و رکاب‌ها را به شکلی منحصربه‌فرد و زیبا آراسته است. با نگاهی از کنار به این خودرو، به وضوح می‌توان مشاهده کرد که طراحی عقب و جلوی آن برخوردار از حالتی فشرده و جمع‌شده است. این طراحی ظریف و ملایم به نوعی بازتابی از قدرت و جذابیت جسورانه و شاید هم نشانی از تهاجمی کنترلی در این خودرو است.

طراحی مرسدس بنز E کلاس هیبرید


در بخش عقب خودرو، به‌طور ناگهانی به یاد CL500 افتادیم. شاید چراغ‌هایی که نسبت به جایگاه‌شان اندازه‌ای کوچکتر دارند، این احساس را به ما منتقل می‌کنند.

مرسدس به خوبی می‌داند چگونه منتقدان را مجذوب خود کند؛ کافیست درب خودرو را باز کنید و بنشینید. دوباره پدر ژپتو شاهکاری خلق کرد و از مواد بی‌جان، حیاتی نو پدید آورد. کابین E350e دارای روحی باکیفیت و اشرافی است. هر قطعه‌، حتی کوچک‌ترین دکمه‌ها، با دقت و کیفیت بسیار بالا ساخته شده‌اند و این حس را القا می‌کنند که خودرو همچون یک اثر هنری فاخر است.

کابین مرسدس‌ بنز E350e

به جرئت می‌توان گفت که اگر هر شرکت دیگری این ترکیب رنگارنگ را استفاده می‌کرد، به جای تقدیر، جایزه تمشک طلایی نصیبش می‌شد. اما مرسدس با مهارتی خاص رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی را در کنار نقره‌ای و سفید قرار داده که این ترکیب به‌طرزی هنرمندانه زیباست. ما ادعای طرفداری از هیچ برندی را نداریم، اما باید اعتراف کنیم که عاشقان مرسدس حق دارند به خود ببالند.

بررسی تجهیزات و آپشن‌های مرسدس‌ بنز E350e

ما به تازگی فایل مربوط به تجهیزات و امکانات این خودرو را برای شما دانلود کرده‌ایم. این فایل به صورت یک PDF با حجم 10 مگابایت و شامل 13 صفحه است. البته قصد نداریم تمامی امکانات را برایتان بخوانیم، اما جالب است بدانید که صندلی‌های این خودرو از چرم آرتیکو ساخته شده‌اند. همچنین این خودرو دارای کروز کنترل تطبیق‌پذیر است و سیستم هشدار تصادف آن در مواقع بحرانی اقدام به ترمزگیری کامل می‌کند. نورپردازی داخلی نیز از مدل S کلاس به ارث رسیده است. علاوه بر این، تجهیزات کمکی اولیه و لاستیک‌های ران‌فلت نیز به لیست امکانات اضافه شده‌اند.

امکانات مرسدس‌ بنز E350e

سیستم صوتی 13 بانده این خودرو از شگفتی‌های مرسدس‌بنز است که صدایی فراگیر و شگفت‌انگیز را به ارمغان می‌آورد. این خودرو مجهز به تابلوخوان و توانایی تشخیص چراغ‌های راهنمایی است. یکی از ویژگی‌های خاص این خودرو، هر چند برای ایران چندان کاربردی ندارد، امکان تماس خودکار و آنلاین با مرکز خدمات مرسدس در مواقع اضطراری مانند باز شدن ایربگ‌ها است. با کمک GPS، امکان ارسال امداد فوری وجود دارد. حتی بدون نیاز به تصادف، می‌توانید با فشردن دکمه SOS از خدمات مرسدس بهره‌مند شوید. این چیزی است که می‌توان از آن به عنوان حقیقتاً امدادرسانی خودرو نام برد.

بررسی مشخصات فنی مرسدس‌ بنز E350e

پیش از هر چیز، باید به یک نکته مهم درباره این خودرو اشاره کنیم. مرسدس‌بنز E350e با هیبریدهای معمول که اکثر ما با آنها آشنا هستیم، تفاوت دارد. اکثر خودروهای هیبریدی موجود در بازار ایران از پیشرانه‌های ترکیبی بهره می‌برند؛ به این معنا که موتورهای برقی و بنزینی به صورت مشترک کار می‌کنند. اما در این مرسدس، نقش موتور برقی کوچک تنها به عنوان یک کمک‌کننده است. به همین دلیل، به این نوع از خودروها هیبرید ملایم یا هیبرید خفیف، و به اصطلاح خارجی‌ها Mild Hybrid، می‌گویند.

هیبریدهای ملایم عملکردی مشابه هیبریدهای موازی دارند. در این نوع سیستم‌ها، موتور برقی به تنهایی نمی‌تواند خودرو را حرکت دهد و فقط به صورت همزمان با موتور احتراقی به کار گرفته می‌شود. بنابراین، به دلیل نقشی که موتور برقی در حرکت خودرو ایفا می‌کند، نیازی به استفاده از باتری‌های بزرگ و سنگین با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا نیست.


پیشرانه مرسدس بنز E کلاس هیبرید

به اصل موضوع بپردازیم. مرسدس‌بنز E350e یک خودروی هیبریدی پلاگین است که می‌توان آن را با وصل به برق شارژ کرد. پیشرانه اصلی این خودرو یک موتور 2 لیتری توربوشارژ شناخته‌شده است که به طرز شگفت‌انگیزی قادر به تولید 208 اسب‌بخار قدرت می‌باشد، که قدرتی فراتر از حد انتظار برای یک موتور 2 لیتری توربو است. علاوه بر این، موتور برقی آن نیز به طور مستقل 87 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

آیا فکر می‌کنید که مرسدس نمی‌دانسته که می‌تواند پیشرانه بنزینی قوی‌تری برای این مدل خود انتخاب کند؟ به هیچ وجه این‌طور نیست. شرکت مرسدس پس از مشاهده عملکرد عالی موتور برقی تصمیم گرفته فشار را از روی موتور اصلی بردارد. نتیجه این است که مدل E350e تنها 2.5 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. به یاد داشته باشید که حتی موتورسیکلت آپاچی 180 در هر 100 کیلومتر 3.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پورت شارژ مرسدس بنز E350e

تا کنون احتمالاً متوجه شده‌اید که این خودرو، ترکیبی از طراحی مدرن، ویژگی‌های محافظه‌کارانه و منطق عملکردی است. اگر تصور می‌کنید که این هیبریدی می‌تواند مانند یک مدل AMG عمل کند، باید بازنگری کنید. با این حال، شتاب صفر تا صد این خودرو قابل توجه است و در 6.2 ثانیه انجام می‌شود که برای این کلاس بسیار مناسب است. این موضوع به واسطه جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دائمی RWD که هر دو از جنبه‌های دلپذیر خودرو هستند، محقق شده است.

عاشقان مرسدس‌بنز به خوبی می‌دانند که 1850 کیلوگرم وزنی نسبتاً بالا برای استاندارد این خودرو محسوب می‌شود. اما باید در نظر داشت که E350e با وجود اندازه کوچک خود، مجهز به موتوری برقی و یک پکیج باتری گسترده است که به آن انواع تجهیزات متصل و انتقال برق افزوده شده است. به همین دلیل، حداکثر وزن این خودرو با احتساب تمامی اجزای خودرو، مایعات و یک راننده، به 2565 کیلوگرم می‌رسد. این خودرو را به چشم یک مدل معمولی نبینید، بلکه به عنوان یک مجموعه فناورانه و پیشرفته از مرسدس‌بنز تصور کنید.

تجربه رانندگی با مرسدس‌ بنز E350e


با فشردن دکمه استارت زیبا، حس می‌کنید یک لپ‌تاپ جدید را روشن کرده‌اید؛ همان‌قدر بی‌صدا و آرام. حرکت خودرو به نرمی و لطافتی است که در بین تمامی مدل‌های دیگر شرکت بی‌نظیر است. هیچ نشانه‌ای از سروصدای اگزوزهای پرطنین یک کنسرت هوی متال نیست. شما در حال تجربه یک محصول امروزی هستید که گویی از آینده آمده است. مرسدس به‌طور ظریفانه‌ای تصمیم گرفته که هیبریدی بودن این خودرو را آشکار نکند؛ به‌طوری‌که اگر به منوی نمایشگر و رابط کاربری MBUX آن نگاه نکنید، متوجه نخواهید شد که این خودرو امکان استفاده از نیروی برقی را نیز دارد.


تست و بررسی بنز E350e

این مدل از کلاس E نیز مانند دیگر مدل‌هایش، ترکیبی هماهنگ از ویژگی‌های یک جنتلمن و یک سوپرمن را ارائه می‌دهد. در مواقع لازم، قدرت و جسارت خود را در رقابت‌ها نمایش می‌دهد و در لحظاتی دیگر به عنوان خودرویی ایده‌آل برای افرادی که به راحتی و لطف اهمیت می‌دهند، خود را نشان می‌دهد.



همچنین شما عزیزان میتوانید برای خرید و فروش خودرو و دریافت اطلاعات از شرایط خرید اقساطی خودرو با ما در خودروشاپ همراه باشید.





سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ