
نسل اول خودروی هوندا ان-باکس (N-Box) در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی شد. نام این خودرو نشان دهنده بدنهی با فرم جعبهایاش است.
سومین نسل خودروی هوندا N-Box به تازگی معرفی شده است و در انتهای سال برای مشتریان ژاپنی قابل دسترس خواهد بود. ثبت سفارشات این خودرو از ماه آگوست آغاز خواهد شد و همچنین قیمت رسمی آن هنوز مشخص نشده است.
طراحی هوندا N-Box
همانطور که در دو نسل قبلی مشاهده میشود، هوندا N-Box همچنان به طراحی با شکل جعبه وفادار مانده است. با این حال، تغییراتی در جزئیات انجام شده است، به طور مثال، در قسمت جلو، انتهای چراغهای جلو به حاشیه منتقل شده است. این تغییرات منجر به ایجاد فضای بیشتری در داخل خودرو برای سرنشینان میشود. علاوه بر این، درهای عقب همچنان به شکل کشویی باز میشوند که این ویژگی را در مدلهای مینیون هم مشاهده میکنیم.

به منظور سفارش پکیج Fashion Style، بعضی جزییات مانند دستگیره های درها و آینه های جانبی با رنگ مشکی و درپوش رینگ ها با همان رنگ بدنه تزئین خواهد شد.
تریم کاستوم، موارد دیگری از جزئیات شش گوشه جلویی پنجره و چراغهای LED جلو و شفاف در پشت ماشین هوندا N-Box اضافه میکند. با سفارش پکیج Coordination Style، حاشیه جلویی پنجره و قاب پلاک عقب با کروم تیره تزئین میشود و رینگهای آلومینیومی مشکی زیر بدنه قرار میگیرند.
کابین و امکانات هوندا N-Box
کابین هوندا ان-باکس دارای صفحه پشت آمپر 7 اینچی، نمایشگر مرکزی 9 اینچی و محفظه لوازم کوچک است. در نسخه تریم کاستوم همچنین روکش چرمی نیز موجود است.

شرکت هوندا هنوز ابعاد بدنه خودروی N-Box خود را اعلام نکرده است، اما مدعی است که فضای داخل کابین این خودرو از همه رقبای همرده آن بزرگتر است. این ادعا بر مبنای امکان جابجایی صندلیهای عقب و جلوی خودرو صورت گرفته است و به آن نیز میتوان اعتماد کرد.
مشخصات فنی هوندا N-Box
بنا به اطلاعات ارائه شده توسط هوندا، تمام نسخههای ان-باکس قابل سفارش دارای سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک هستند. همچنین، این شرکت اعلام کرده است که موتورهای این خودرو با سیستم تزریق سوخت توربوشارژ یا تنفس طبیعی هم موجود هستند؛ با این حال جزئیات بیشتر درباره آنها فعلاً منتشر نشده است.
ویژگیهای خودروهای Kei
برخلاف دیگر بازارها، خودروهای Kei در ژاپن متکی به استفاده از موتورهای با حجم 660 سیسی و قدرت بالای 63 اسببخار هستند. همچنین، ابعاد این خودروها باید در حدود 3.4 متر طول، 1.48 متر عرض و 2 متر ارتفاع باشند. این مقررات منجر به ظهور خودروهای جعبهای شده است که علت آن در قربانی کردن طراحی ظاهری خودروها برای بهرهبرداری از فضای بیشتر در داخل کابین قرار دارد. هرچند، ما ممکن است چند استثناء مانند مزدا S660 یا مزدا Autozam AZ-1 را در این مجموعه جعبهای یافت کنیم.
با وجود محدودیتهایی که وجود دارد، خودروهای Kei در ژاپن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و حدود 34.1 درصد از بازار خودروها برای آنها اختصاص داده شده است که در مجموع حدود 1.17 میلیون دستگاه را شامل میشود. در سال 2022، هوندا N-Box با فروش 202,200 دستگاه، به عنوان محبوبترین خودروی این دسته شناخته شده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.