
معرفی بوگاتی EB112، سوپر اتومبیلی نمادین در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۱۹۹۳، به تازگی انجام شده است. این خودرو هرگز به مرحله تولید نرسید، اما طراحی برجسته و امکانات کارآمد آن باعث ماندگاری آن میشود. در واقع، این خودرو به نمایندگی از قدرت و نبوغ برند بوگاتی در زمینه طراحی و نوآوری است و با بدنهای ساخته شده از آلومینیوم و شاسی از جنس فیبرکربن، شباهت زیادی به مدل EB110 دارد.
پاراگرافی از مقاله که فرستادید را بهبود بخشیدم و مجددا نوشتم:
تولید این خودروی شاهکار چهار در، ابتدا با نقدهای فراوانی همراه بود، اما پس از آن به وسیلهی فعالان صنعت خودروسازی تحسین شد. در واقع، مجلهی معتبر خودرویی Automobile آن را به عنوان زیباترین خودروی جهان تشخیص داد.
با وجود ورشکستگی Bugatti Automobili S.p.A در سال ۱۹۹۵، این خودرو تنها به عنوان یک کانسپت باقی ماند. اما طرح آن همچنان اثرگذار بود و در زبان طراحی بوگاتی، که در محصولات جدید شرکت نیز دیده میشود، تأثیرگذاری داشت.

در دهه ۱۹۹۰ میلادی، Gildo Pallanca Pastor، بنیانگذار شرکت، داراییهای ویژه بوگاتی را به دست آورد. این داراییها شامل قطعات یدکی و سه دستگاه لیفتبک EB112 بودند. در سال ۱۹۹۸، دو دستگاه از این خودروها تحت پرچم تیم مسابقه موناکو تکمیل شدند. یک دستگاه با بدنه مشکی براق بود و دیگری به رنگ آنتراسیت بود. لازم به ذکر است که هر یک از سه دستگاه خودرو، تفاوتهای کوچکی مانند موقعیت چراغهای عقب و طراحی آیرودینامیکی داشتند.
در قلب این خودرو، یک موتور V12 طبیعی تنفس با حجم ۶ لیتر وجود دارد، که قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ نیوتن متر را تولید میکند. این موتور به گیربکس دستی شش سرعته و سیستم چهار چرخ محرک متصل است. برای رسیدن به سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ،این خودرو ۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

گیورگتو جیوجیارو، طراح کانسپت EB112، دربارهٔ خودروی بوگاتی EB112 صحبت میکند که خصوصیات نوستالژیک بوگاتی را در دهه ۳۰ ترکیب کرده و آنها را با ویژگیهای مکانیکی خلاقانه ترکیب کرده است. EB112 یک خودروی رویایی است و طراحی آن بهبود یافته و جلوتر از زمان خود است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.