استاندارد یورو 7 چیست؟

مقالات خودرویی

افزودن آلودگی حاصل از لاستیک و ترمز کردن به یورو7

آبان ۱۴۰۲: پارلمان اتحادیه اروپا در مقابل سخت‌تر شدن قوانین کاهش آلودگی خودروها مخالفت کرده است. استاندارد جدید "یورو ۷" تغییری در حداکثر سطح آلودگی مجاز برای موتورهای درون سوخت نخواهد داشت؛ اما برای اولین بار، استاندارد همچنین شامل کاهش آلودگی میکروپلاستیک‌هایی است که از لاستیک و ترمز خودرو‌ها به وجود می‌آیند و هوا را آلوده می‌کنند.

تصمیم پارلمان اروپا شکستی برای نمایندگان حقوق طبیعت است که بهبود میزان آلودگی مجاز موتورهای درون سوز را پیشتاز قرار داده بودند. این نمایندگان معتقدند که آلودگی خودروها موجب مرگ زودرس هفتاد هزار نفر در سال در اتحادیه اروپا می‌شود و باید تولید کنندگان خودروها را مجبور به ساخت موتورهایی با سطح کمتری از آلودگی کنند.

کارشناسی خودرو

در سوی دیگر، نمایندگان محافظه‌کار و لیبرال معتقد بودند که با سخت‌تر کردن قوانین، خودروسازان مجبور خواهند شد برای توسعه موتورهای درون‌سوز جدید هزینه‌های زیادی را صرف کنند و این باعث کاهش سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای الکتریکی خواهد شد که به کاهش آلودگی بیشتری کمک خواهد کرد. با این حال، استاندارد یورو ۷ برای کامیونها و اتوبوسها، قوانین را سخت‌تر کرده است. همچنین، قوانین جدید برای دوام باتری خودروهای الکتریکی نیز تعیین شده است. استاندارد یورو ۷ برای اولین بار، کاهش تولید میکروپلاستیک در خودروها را نیز شامل می‌شود. این ذرات هنگام حرکت خودرو، ناشی از ساییده شدن لاستیک به جاده و ترمز کردن، تولید می‌شوند. حتی با الکتریک شدن خودروها نیز این ذرات تولید می‌شوند و خاک و آب را آلوده می‌کنند. کمیسیون اروپایی هدف دارد تا سال ۲۰۳۰، تولید این ذرات را ۲۷ درصد کاهش دهد.


بقا تا سال 2026

خرداد ۱۴۰۰، پذیرش مشتریان از خودروهای الکتریکی، تمرکز شرکت‌های خودروسازی بر تولید این نوع محصولات و همچنین رعایت قوانین سختگیرانه ای که اخیراً توسط برخی کشورها تعیین شده، آینده موتورهای داخل سوز را در هاله‌ای از نامعلومی قرار داده است. به نظر می‌رسد استاندارد آلایندگی یورو ۷ باعث می‌شود که این نوع موتورها تا سال ۲۰۲۶ به استفاده برسند.

استاندارد یورو 7 از سال 2025 برای وسایل نقلیه اجباری خواهد شد. کمیته اروپایی کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، در حال حاضر در حال ارائه طرح‌های پیشنهادی خود است.

خرید اقساطی ماشین

اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا (ACEA) ، اعتقاد دارد که قوانین جدید آلایندگی و شرایط متفاوت آزمایش‌ها ممکن است نقشی مهمی در محدود کردن عملکرد خودروهای هیبریدی ایفا کنند، علاوه بر پیشرانه‌های درون‌سوز.



مقررات جدید درباره کاتالیست‌های پیشرانه و نصب سامانه کنترل جدید آلایندگی، بخش مهمی از برنامه پیشنهادی برای استاندارد جدید آلایندگی را تشکیل می‌دهد. اما براساس گزارش اتوکار، ACEA اعلام کرده است که نصب سامانه جدید کنترل آلایندگی که مورد نظر کمیته کاهش آلایندگی است، در خودروهای کوچک غیر قابل انجام است و با توجه به ساختار خودروهای فعلی، امری پرهزینه و دشوار است.



متعهد شدن به نصب کاتالیزورهای جدید به منظور کاهش انتشار گازهای مضر NOx و NH3 از جانب مقامات اروپایی نقض مصالح شرکت‌های خودروسازی است. این اقدام منجر به محدودیت آزادی عمل در کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2، و نیز در نهایت کاهش دوام و کارکرد پیشرانه‌ها خواهد شد.


سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ