شرایط فروش هیوندای و ثبت نام هیوندا وارداتی (آذر 1402)

اخبار خودرو

قیمت هیوندای وارداتی در پاییز 1402

در ماه آبان سال 1402، همزمان با ارسال دعوتنامه‌ها برای خریداران اکسنت 2023 و النترا 2023، شرکت کرمان موتور نیز قیمت نهایی این دو خودرو را بر اساس جدول زیر اعلام کرده است:

قیمت هیوندای وارداتی - آبان 1402
مدل اکسنت 2023 النترا 2023
حجم موتور 1.6 لیتر 1.6 لیتر
قیمت گمرکی 15,235 یورو 18,160 یورو
قیمت نهایی 1,865,000,000 2,200,000,000

مبلغ ها در تومان محاسبه شده اند.

خدمات به خودروهای هیوندای در خانه

در مهرماه سال 1402، شرکت KTL با آغاز ارائه خدمات خودرویی برای خودروهای هیوندای در منزل، اقدام به فعالیت نمود. این سرویس در ابتدا از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب ارائه شده و تنها در استان‌های تهران و البرز در دسترس خواهد بود. سیستم گارانتی شرکت KTL برای تمامی قطعات، شش ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر می‌باشد. علاوه بر این، هزینه ارسال و بازگشت خدمات در تهران به صورت رایگان انجام می‌شود.

مالکان خودروهای هیوندای می‌توانند برای استفاده از این خدمات با تماس با شماره‌های تعمیرگاه مرکزی یا با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۷۷۵۷ و ۰۹۹۳۳۱۸۹۶۸۷ تماس بگیرند.

هیوندای کرتا و النترا وارد شدند

در ماه شهریور سال 1402، شرکت KTL (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کرمان موتور)، دو خودروی هیوندای کرتا و النترا را وارد کشور کرده است و این دو خودرو در نمایشگاه هفته دولت حضور داشتند.

مدل کرتا یک خودرو کراس اوور کوچک است که از یک موتور 1.5 لیتری با تنفس طبیعی بهره می‌برد. با توان 155 اسب بخار، این خودرو توسط یک گیربکس CVT، نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. کرتا جایگاهی بین مدل‌های توسان و ونیو دارد و برای بازار کشورهای BRICS تولید شده است.

ایلنترا یک خودرو سدان کامپکت است که قبلا در بازار کشور ما حضور داشته است و اکنون با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT عرضه می‌شود.

قیمت گمرکی محصولات هیوندای در ایران

مرداد ۱۴۳۲: بر اساس آخرین اطلاعات گمرکی، قیمت پایه خودروهای هیوندای وارداتی مشخص شده است. قیمت‌های اعلام شده در جدول زیر، به مبلغ گمرکی مربوط می‌شود و سایر هزینه‌های جانبی مانند مالیات، عوارض، بیمه، سود واردکننده، شماره‌گذاری، کرایه حمل به نمایندگی و ... در آنها لحاظ نشده است:

مدل موتور قیمت خام نرخ تعرفه
هیوندای النترا 1.6 لیتر 18,160 یورو 75 درصد
هیوندای النترا 2.0 لیتر 19,400 یورو 75 درصد
هیوندای اکسنت 1.6 لیتر 15,235 یورو 75 درصد
هیوندای توسان 2.0 لیتر 19,995 یورو 75 درصد

برای انتقال خودروهای النترا و اکسنت به گمرک ایران، مبلغ 450 یورو و برای توسان نیز 580 یورو باید پرداخت شود.

خودروهای اقتصادی هیوندای در راه ایران

در آبان ماه 1401، با انتشار فهرست اولیه شرکت‌های واردکننده خودرو، اخبار خوبی به گوش ما می‌رسد: هیوندای به بازار ایران بازگشته است. شرکت کرمان موتور، به عنوان واردکننده انحصاری خودروهای هیوندای، در حال برنامه‌ریزی برای ورود دو محصول جدید این شرکت به بازار ایران است.

نخستین محصول اقتصادی هیوندای برای بازار ایران، نسل سوم هیوندای i10 است. نسخه اروپایی هیوندای i10 قیمتی بالاتر از 10 هزار یورو دارد، اما نسخه آسیایی یا همان هیوندای i10 گرند با قیمت کمتر از 10 هزار یورو عرضه می‌شود. اکنون منتظر باید بمانیم تا ببینیم که کدام نسخه i10 توسط کرمان موتور به ایران وارد می‌شود.

  • (نسل سوم)
  • (نسل پنجم)
  • (نسل چهارم)

در حال حاضر، نسل پنجم از خودروی هیوندای اکسنت به عنوان دومین محصول اقتصادی این شرکت به بازار وارد خواهد شد. در گذشته، نسل چهارم این خودرو توسط شرکت‌های آسان موتور و کرمان موتور به ایران وارد شده بود، حتی نسخه مونتاژی آن نیز تا یکسال پیش در ایران تولید می‌شد. با خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق برجام در اوایل سال 1397، هیوندای از ایران خارج شد و کرمان موتور نمی‌توانست تولید اکسنت را ادامه دهد. این محصول در برخی بازارها با نام هیوندای ورنا نیز به فروش می‌رسد و ممکن است رقیب خوبی برای خودروهای دیگری مانند آریزو 5 توربو از شرکت مدیران خودرو، اف‌ام‌سی 511 از شرکت فرداموتور و ریسپکت پرایم از شرکت بهمن موتور باشد.

بازگشت هیوندای با شروع دوباره واردات

در ماه شهریور سال 1401، آقای سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در جریان اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، اعلام کرد که آیین نامه‌های جدیدی در ماه شهریور تصویب شده است و از طریق آن امکان عرضه مجدد خودروهای هیوندای با قیمت‌های کمتر از 20 هزار دلار در ایران وجود دارد. آقای فیروزی بیان کرد که خودروهای مدل‌های پایین‌تر از النترا قابل واردات به ایران هستند، اما خودروهایی مانند آکسنت و سانتافه، به علت عدم تطابق با استانداردهای اروپایی قادر به ورود به بازار ایران نیستند.

در دوره اول که در اوایل شهریورماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد، آقای یونگ کانگ هیون، سفیر کره جنوبی و معاون اقتصادی سابق وزارت امور خارجه کره جنوبی، از غرفه شرکت کرمان موتور بازدید کرد و تصمیم به ادامه همکاری هیوندای با کرمان موتور گرفت و قول داد که در این زمینه به کمک خواهد رساند.

جوینت ونچر هیوندای و کرمان موتور

در مرداد ماه سال 1401، شرکت‌های اطلس خودرو و پاکرو سبز قشم خط خوردند و از لیست شرکای تجاری هیوندای در ایران خارج شدند. تنها شرکت کرمان موتور باقی‌مانده بود که اخیراً به عنوان آخرین شریک باقی‌مانده از هیوندای در ایران شناخته می‌شد. این همکاری با هیوندای تا دهه 1390 خورشیدی به دوران پیشین آن بازمی‌گشت و شروع آن به اوایل دهه 1380 خورشیدی باز می‌گشت. در همان زمان، شرکت خودروسازی راین (RVMCO)، مونتاژ خودروهای آوانته و ورنا را در ایران آغاز کرده بود.

با همکاری کرمان موتور، هیوندای تنها برای مدت کوتاهی در ایران فعالیت داشت. پس از خروج یک طرفه ایالات متحده از توافق هسته‌ای در اوایل سال 1397، تحریم‌های خودروسازی ایران دوباره اعمال شد و هیوندای، همانند سایر خودروسازان بین‌المللی، از بازار ایران خارج شد. با ادامه مذاکرات بین ایران و طرف‌های اروپایی، به نظر می‌رسد که هیوندای تمایل دارد باز به بازار ایران بازگردد.

سامان فیروزی؛ مدیرعامل کرمان موتور

در یک مصاحبه خبری در ماه مرداد سال 1401، آقای سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، نکات جالبی درباره همکاری با شرکت هیوندای در گذشته و آینده بیان کرد. زیرا هواوی یک پلت فرم برقراری ارتباطات محلی و بین‌المللی است. این پلت فرم ارتباطی محلی است که برای افراد یا موسسات با هویت و شخصیت مورد تأیید است.

در دوران برجام، کرمان موتور با موفقیت به داخلی‌سازی 40 تا 45 درصدی دست یافت و توانست قطعاتی مانند صندلی، اگزوز، شیشه، باتری و لاستیک خودروها را به طور کامل در داخل کشور تولید کند. این پیشرفت به سیاست داخلی‌سازی هیوندای برمی‌گردد؛ این شرکت در صورت اعطای مجوز تولید داخلی، هزینه‌ای در قالب حق دانش فنی دریافت کرده و اطلاعات لازم برای ساخت قطعات خودروهایش را به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌دهد.

در حال حاضر توافق برنامه همکاری بین کرمان موتور و هیوندای به اتمام رسیده است و هر دو طرف منتظر تصمیم نهایی از نتیجه مذاکرات سیاسی هستند.

در قالب "جوینت ونچر"، هیوندای و کرمان موتور می‌خواهند همکاری خود را ادامه دهند. پس از برجام، کرمان موتور توافقی با هیوندای به انجام رسانده است. طبق این توافق، اگر فروش محصولات هیوندای در ایران به بیش از 50 هزار دستگاه برسد، هیوندای می‌تواند سرمایه‌گذاری مستقیم در کرمان موتور انجام دهد و 50% از سهام این شرکت را خریداری کند. سپس، کرمان موتور می‌تواند به شبکه جهانی هیوندای متصل شود.

خط تولید هیوندای در کرمان موتور

شرکت کرمان موتور در سال 1396 تقریباً 26 هزار دستگاه از خودروهای هیوندای را مونتاژ کرد. اگر تحریم‌هایی که در سال 1397 شروع شد، اتفاق نمی‌افتاد، این شرکت ممکن بود حتی به فروش 50 هزار دستگاه هیوندای برسد. توافق نامه بین کرمان موتور و هیوندای برای 10 سال اعتبار دارد و از سال 1396 معتبر است، بنابراین تا سال 1406 همچنان اعتبار خواهد داشت.

با اجرای این توافق‌نامه، هیوندای قادر خواهد بود مدل فعالیت خود را که در ترکیه عملی شده است، در ایران نیز به کار گیرد. هیوندای در ترکیه سالیانه حدود 250 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند و 80 درصد از آنها به بازار جهانی صادر می‌شوند. در حال حاضر سهام هیوندای در این توافق از 30 درصد افزایش یافته و به 70 درصد رسیده است.

حتما. البته یک نکته اضافه کردم تا متن قابل فهم‌تر باشد:

5- در دوران اجرای برجام، سه شرکت قطعه‌ساز بزرگ هیوندای، یعنی Mando و Motrex و‌ MSK، در ایران حضور داشتند. بنابراین، در آینده، اگر هیوندای سهامدار کرمان موتور شود، ممکن است شاهد ورود قطعه‌سازان کره‌ای به کشورمان باشیم.

با فرض سرمایه‌گذاری هیوندای در ایران، شرکت قادر است از طریق ایران خودروهای خود را به بازارهای مختلفی از جمله روسیه، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی شمال آفریقا صادر کند.

ماجرای ترخیص هیوندای بعد از ممنوعیت واردات

در مرداد ماه سال ۱۴۰۱، آقای سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، درباره ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودرو هیوندای از گمرکات کشور صحبت کرد. این ترخیص پس از اعلام ممنوعیت واردات خودروها صورت گرفت و باعث بروز جدل‌های زیادی برای این شرکت شد. در ادامه، می‌توانید خلاصه‌ای از توضیحات ارائه شده توسط آقای فیروزی را مطالعه نمایید.

خودروهای مورد نظر کرمان موتور قبلا به مشتریان فروخته شده بود و در نتیجه از فروش این خودروها سودی نبرده بود. اگر این خودروها در زمان مقرر (زمانی که پروانه سبز گمرکی صادر شده بود) وارد کشور می‌شدند، امکان به دست آوردن سود برای کرمان موتور وجود داشت، اما به دلیل تأخیر در ترخیص آن‌ها، این اتفاق رخ نداد.

شرکت کرمان موتور اعتقاد داشت که دریافت پروانه سبز گمرکی به معنای ترخیص خودرو است، اما دولت توضیح داد که ترخیص به معنای خروج خودرو از درب گمرک است. زمانی که مصوبه دولت برای خروج خودروها از درب گمرک تنها 48 ساعت قبل از اتمام مهلت به دست شرکت رسید، این امکان را به شرکت کرمان موتور نداد تا به ترخیص خودروها بپردازد.

حدود هشت ماه طول کشید تا دولت دوباره مجوز ترخیص را صادر کرد. این مجوز در شرایطی صادر شد که ارز به قیمت یک نیم از ۸ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده بود و خودروهای ترخیص شده نیز در بازار به قیمت ۹۰۰ میلیون تومانی عرضه می‌شدند. بر خلاف قیمت بازار، کرمان موتور این خودروها را با همان قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی به مشتریان فروخت و از ترخیص این خودروها سودی نبرد. همچنین، کرمان موتور حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه انبارداری این خودروها را هم پرداخت کرده است.


شرایط فروش کرمان موتور

جهت اطلاع از آخرین اخبار شامل شرایط فروش و پیش‌فروش خودروهای مختلف شامل برندهای جک، کی‌ام‌سی، لیفان و هیوندای در ایران، مقالات زیر را مطالعه فرمایید:

همچنین در این مقاله می‌توانید آخرین اخبار خدمات محصولات شرکت کرمان موتور، شرایط جدید گارانتی ارائه شده توسط این شرکت و آخرین اطلاعات مربوط به خدمات پس از فروش ارائه شده توسط کرمان موتور را مشاهده کنید. اگر شما هم یکی از مالکان محصولات شرکت کرمان موتور هستید، احتمالا مطالعه مقالات زیر نیز برایتان مفید خواهد بود:

بررسی انواع هیوندای کرمان موتور

می‌توانید در زیر به مقالات منتخب درباره انواع خودروهای وارداتی و مونتاژی هیوندای که توسط شرکت کرمان موتور در ایران تولید و عرضه شده‌اند، مراجعه کنید و مشخصات فنی آنها را بیابید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ