در ساعت 10 صبح امروز، دومین فراخوان برنامه تبدیل خودروهای برلیانس با همکاری سایپا آغاز شد. این برنامه برای مشتریانی است که هنوز دعوتنامه تکمیل وجه تفاوت برایشان صادر نشده است و قرار است در این فراخوان شرکت کنند.
از دو دهه گذشته، پژوهشها درباره نفوذ تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) به زندگی ما تجدید حیات یافته است. با پیشرفت های بزرگ در زمینه هایی مانند یادگیری عمیق، پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتری، AI قادر به انجام وظایفی شده است که قبلاً صرفاً بر عهده انسان ها بوده است. در حال حاضر در حوزه هایی مانند تشخیص تصاویر پزشکی، ترجمه زبان، خودرو های بی سرنشین و مدیریت خدمات مشتریان، AI به طور عمده در حال استفاده است. با این حال، به دلیل پیچیدگی و چالش های فنی مرتبط با توسعه AI، هنوز مسیر طولانی در پیش روی فناوری هوش مصنوعی وجود دارد. اما با توجه به قدرت و قدرت فناوری AI و تاثیر آن در زندگی روزمره ما، بی شک در آینده، هوش مصنوعی به عنوان یک بخش حیاتی از زندگی خواهد ماند و نقش های بسیار بزرگ و مهمی را در جوامع و صنایع بر عهده خواهد داشت.
از دو دهه گذشته، پژوهشها درباره نفوذ تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) به زندگی ما تجدید حیات یافته است. با پیشرفت های بزرگ در زمینه هایی مانند یادگیری عمیق، پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتری، AI قادر به انجام وظایفی شده است که قبلاً صرفاً بر عهده انسان ها بوده است. در حال حاضر در حوزه هایی مانند تشخیص تصاویر پزشکی، ترجمه زبان، خودرو های بی سرنشین و مدیریت خدمات مشتریان، AI به طور عمده در حال استفاده است. با این حال، به دلیل پیچیدگی و چالش های فنی مرتبط با توسعه AI، هنوز مسیر طولانی در پیش روی فناوری هوش مصنوعی وجود دارد. اما با توجه به قدرت و قدرت فناوری AI و تاثیر آن در زندگی روزمره ما، بی شک در آینده، هوش مصنوعی به عنوان یک بخش حیاتی از زندگی خواهد ماند و نقش های بسیار بزرگ و مهمی را در جوامع و صنایع بر عهده خواهد داشت.
محصولات برلیانس در ایران
سال 93 مشخصه داشت که تولید برلیانس در ایران شروع می شود. اولین مدلی که تولید شد، برلیانس H330 بود. تولید این مدل از اسفند ماه 93 آغاز و در سال 94 به فروش رسید.
سال ۹۴، کمپانی سایپا دومین خودروی خانواده H300 را تولید کرد. با شروع تولید مدل برلیانس H320 از ماه خرداد سال ۹۴، سایپا هدف داشت که به تولید ۱۸ هزار دستگاه در سال برسد. با این حال، تنها ۱۰ هزار دستگاه برلیانس به بازار عرضه شد.
در نیمه دوم سال ۹۴، تولید خودروی برلیانس H230 در شرکت سایپا آغاز شد، اما نسخه هاچبک آن به نام برلیانس H220 با یک سال تاخیر در تولید قرار گرفت.
در ماه بهمن سال 95، خط تولید خانواده H200 به پارس خودرو منتقل شد، تا از آن زمان به بعد همه اعضای این خانواده در کنار یکدیگر قرار گیرند. این انتقال خط تولید از سایپا به پارس خودرو حدوداً دو هفته طول کشید و نخستین دسته تولیدی خانواده H200 توسط پارس خودرو در ماه اردیبهشت سال 96 به بازار عرضه شد.
در پاییز ۹۶، خودروی برلیانس کراس وارد خط تولید کارخانه پارس خودرو شد. مهمترین ویژگی این خودرو این بود که به صورت همزمان با بازارهای آسیایی دیگر، در ایران تولید می شد و با خانواده H200 و H300 که محبوبیت کمتری داشتند، تفاوت داشت. در ابتدا، این خودرو به نام C3 Cross شناخته می شد، اما پارس خودرو عبارت C3 را از نام مدل مونتاژی خود حذف کرد.
از اواخر سال 1396، سایپا به فروش برلیانس با موتور 1.65 لیتری جدید شروع کرد. این موتور فقط برای خودروهای خانوادگی H300 و برلیانس کراس قابل سفارش بود. از ابتدای سال 97، هرچند امکان خرید برلیانس با هر دو موتور وجود داشت، اما طبق برنامه ریزی سایپا، تا قبل از نیمه دوم سال 97، فروش موتور 1.5 لیتری متوقف خواهد شد. موتور جدید برلیانس تفاوت زیادی با مدل قبلی ندارد، اما به لطف جعبهدنده بهبود یافته، عملکرد این خودروی سدان پرفروش را بهبود بخشیده است.