با کیفیت‌ ترین خودروهای ایران در سال 1402

اخبار خودرو

جدیدترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی

  • کیفیت در صنعت خودرو در سه سطح تعریف می شود؛ اول «کیفیت مهندسی» محصول که به معنی کیفیت فرایند تولید بی عیب و نقص قطعات و خودروی طراحی شده است. دوم «کیفیت ذاتی»، به این معنی که خودروهای مختلف حتی در صورت بالابودن کیفیت مهندسی، باز در سطوح کیفی مختلفی قرار خواهند گرفت. به عبارت دیگر این کیفیت از بن سازه (پلتفرم) خودرو نشئت می گیرد. سوم «کیفیت برداشتی» محصول که اگر چه ناشی از برداشت مشتریان از کیفیت محصول در دو سطح قبلی است، اما به طور مستقیم با مرحله فروش و پس از فروش خودرو مرتبط است.
  • ستاره های کیفی خودروها در سال های گذشته دو اشکال بزرگ داشته اند؛ اول این که صرفاً ناظر به کیفیت مهندسی محصول (با توجه به مولفه هایی مانند «فرمان و سیستم تعلیق»، «موتور و سیستم انتقال قدرت»، «سیستم ترمز» و ..)  بوده اند. ثانیاً این ستاره ها با ستاره های معروفی که خودروهای بین المللی را در حوزه امنیت خودرو مورد سنجش قرار می دهند، ارتباطی ندارند. شاید به همین دلیل هم بوده که به رغم رشد کیفی مهندسی خودروها، نارضایتی از خودروهای تولید داخل در سال های گذشته همچنان ادامه داشته است. در این زمینه، این گزارش از رشد 35 درصدی ستاره های کیفی خودروهای داخلی از میانگین 3/2در بهمن و اسفند 96 به 1/3 در مهرماه 1400 خبر داده است.
  • در سال 1400، شاخص میزان رضایت از کیفیت اولیه محصول، یعنی تعداد ایرادها در سه ماه اول پس از تحویل خودرو، در حدود سه برابر متوسط جهانی (یعنی 0.9) است.
  • بدنه و اتاق 31 درصد، تعلیق و انتقال قدرت 20 درصد، ایمنی اعم از کمربند و ترمز 21.8 درصد، تهویه مطبوع و وسایل برقی 16 درصد، نیرو محرکه و سوخت رسانی 10 درصد ایرادات سه ماهه نخست را تشکیل می‌دهند.
  • روند کلی رضایت از کیفیت اولیه (دوره سه ماهه ابتدایی مصرف) از مرداد 99 تا مرداد 1400 ثابت و در مقاطعی کاهشی بوده است، اما روند رضایت از کیفیت دوام، کاهشی بوده که نشان دهنده پایین بودن کیفیت دوام قطعات استفاده شده در این صنعت است.
  • در مردادماه 1401، میزان رضایت مشتریان از کیفیت دوام نسبت به کیفیت اولیه هر محصول بیش از 5 درصد و به طور متوسط 9.5 درصد کاهش داشته است. این کاهش به عنوان مثال برای تیبا 2 در حدود 10 درصد، برای ساینا دنده ای، سمند، دناپلاس توربو اتومات، دنا پلاس و تیبا در حدود نزدیک یا بیش از 9 درصد، برای دنا، پژو پارس، پژو 207 دنده ای حدود 8.5 درصد، برای کوییک آر و کوییک دنده ای حدود 8 درصد و برای پژو 206 هاچ بک بیش از 7 درصد بوده است.
  • سهم مراحل مختلف زنجیره ارزش خودرو از کیفیت نهایی محصول به ترتیب مربوط به طراحی (35.6 درصد)، تامین قطعات (27.2 درصد)، خط تولید (19.4 درصد)، فروش (9.3 درصد) و خدمات پس از فروش (9.4 درصد) است. فاصله این بخش ها با کیفیت مطلوب را بر خلاف سهم آن ها از کیفیت ارزیابی کرده است. به طوری که فاصله طراحی از وضع مطلوب 56 درصد، تامین قطعات 44 درصد، خط تولید 42 درصد، فروش 43 درصد و خدمات پس از فروش 40 درصد است.

رضایت‌بخش‌ترین محصولات ایران خودرو از نگاه مشتریان

گزارش کیفی خودروها در مرداد 1401

ارتقا هدف‌گذاری سطح کیفی

ادعای پلیس درباره کیفیت خودروها

تاثیر واردات بر کیفیت محصولات داخلی

تاخیر در انتشار ارزیابی کیفی خودروها

برنامه‌ وزیر صمت برای افزایش کیفیت خودروها

معرفی بهترین خودروها در آذرماه

برنامه افزایش کیفیت خودرو تا سال 1404

گزارش کیفی خودروها در آبان 1400

گزارش کیفی خودروها در مهر 1400

حذف خودروهای 3 ستاره از سال 1402

گزارش کیفی خودروها در شهریور 1400

گزارش خدمات پس از فروش خودرو در سال 1399

گزارش کیفی خودروها در تیر 1400

  • برلیانس H330 از پارس خودرو
  • از ایران خودرو
  • از سایپاسیتروئن
  • از سایپا سیتروئن
  • از پارس خودرو

اهداف کیفی صنعت خودروسازی در سال 1400

  • بهبود کیفیت خودروها به حداقل 3 ستاره کیفی.
  • بهبود رضایت مشتریان از فروش، خدمات فروش و کیفیت اولیه خودرو.
  • بهبود درصد انطباق خودروها با معیارهای تعیین شده.
  • بهبود رضایت مشتریان از دوام خودروها.

گزارش کیفی خودروها در خرداد 1400

گزارش کیفی خودروها در اردیبهشت 1400

گزارش کیفی خودروها در فروردین 1400

بهترین فروشندگان خودرو در سال 1399

گزارش شکایت از خودروسازان - نیمه اول 1399

بهترین خدمات پس از فروش خودرو در سال 1398

بهترین فروشندگان خودرو در سال 1398

رتبه گروه سواری گروه سنگین
1 بهمن موتور بهمن دیزل
2 مدیران خودرو سیبا موتور
3 سرمایه گذاری بایک ماموت دیزل
4 دیار خودرو سایپا دیزل
5 کرمان موتور ایران خودرو دیزل
6 کارمانیا مایان فولاد
7 سایپا کاریزان خودرو
8 ایران خودرو سروش دیزل مبنا
9 پرستو آبی ارگ ارس خودرو دیزل
10 - عقاب افشان


شرایط فروش ایران خودرو

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ