
با تشدید فعالیتهای دستگاه قضایی در پرونده خودروهای وارداتی، خبر دستگیری ریاست انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در فضای مجازی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. با این حال، هنوز هیچ مرجع رسمی آن را تائید نکرده است.
بهبودیافتنی: انجمن واردکنندگان خودرو در اعلامیهای، تفاوت میان خود و رئیس آن را با شخص دستگیر شده توضیح داد و از سواستفاده و تخلفات اقتصادی و گمراه کننده در صنعت خودروسازی انتقاد کرد. معتقدند که میثم رضایی که در رسانهها به عنوان «جعبه سیاه وزیر صنعت» یا «دست راست وزیر صنعت» شناخته شده است، در مسیر بازگشت به پایتخت دستگیر شده است.
رسانههای مختلف بدون ارائه تأییدیه رسمی، دربارهی دستگیری فرد مورد اعتماد وزیر صنعت گزارش دادهاند. تاکنون هیچ مقام رسمی این دستگیری را تأیید نکرده است. یک فعال حوزه واردات خودرو نیز در مورد این امر صحبت کرده و علت آن را به تعهدات انباشته شرکت و عدم تحویل خودروها به مشتریان نسبت داده است. برای بررسی درستی این خبر، ایسنا با روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تماس گرفته است اما آنان در رابطه با این مورد آگاهی ندارند.
نقطه انتهایی جاذبه واقعی پیدا نکرده، ما در تلاش برای رسیدن به هدفمان و دستیابی به اصالت هستیم. در دنیای امروز، زندگی به شکل اجتماعی و فرهنگی پیچیده شده است و در این عصر مدرن، مقوله تبری به معنای واقعی کمی دغدغههای غیرضروری به ما میدهد. امروزه، اصالت یک مفهوم وسیع است و شامل مواردی مانند هویت فردی، ارتباطات اجتماعی، فرهنگ و سبک زندگی است. هدف ما این است که در این زمینهها بهبود بدیم، تا بتوانیم خودمان را به عنوان افراد بیاصالت صدا نزنیم و خودمان را در مسیر به اصالت قرار دهیم. اصالت، آنچه که ما را منحصر به فرد میکند و به ما هویت میبخشد است. این هدف را به عنوان یک فرایند طولانیمدت میبینیم که تمام تلاش خود را در جهت رسیدن به آن انجام میدهیم.
در شرایط فعلی، انجمن واردکنندگان خودرو ایران منتشر کرد که تفاوت بین دو انجمن و رئیسان آنها را برجسته می کند. این انجمن که تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکل یافته است، هیچ ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ایران که تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران فعالیت می کند، ندارد. این انجمن در انتهای بیانیه خود آمده است.
ایجاد برخی انجمنها و تشکلهای رانتی با اهداف خاص، متأسفانه در سالهای اخیر باعث ایجاد طبقهای بیاصالت و قطبهای اقتصادی بی شناسنامه در کشور شده است. این موضوع حداقل در سه سال اخیر، یکی از مناقشات اساسی بین این انجمن و دستگاههای اجرایی دولتی بوده است. در حال حاضر، حمایتهای ویژه از این تشکل از سوی افراد مختلف در مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت و دیگر نهادها نتیجه خود را نشان میدهند. امیدواریم این تجربه و درس برای آینده میهن عزیزمان باشد.