خبرهایی از نخستین خودروی برقی فراری

blog


خبرهایی از نخستین خودروی برقی فراری

با اینکه تقاضای فراوانی برای سوپراسپرت‌های برقی مشاهده نمی‌شود، فراری نمی‌خواهد از قافله عقب بماند و به همین دلیل، برنامه‌ریزی کرده است تا اولین خودروی برقی خود را در سال آینده معرفی کند.


محصولی که فراری اکنون به نام الکتریکا (Electtrica) از آن یاد می‌کند، یک گرندتورر با طراحی مشابه GTC4Lusso است. با این حال، فاصله 2.95 متری بین محورهای این خودرو و زاویه کابین که به سمت جلو تمایل دارد، آن را به همتایان موتور-وسط نزدیک‌تر می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط فراری، خودروی الکتریکا در حالت بوست قادر خواهد بود بیش از 986 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این خودرو با مجهز بودن به مجموعه باتری 122 کیلووات ساعتی، برد حرکتی قابل توجهی معادل 530 کیلومتر را بر اساس استاندارد WLTP ارائه می‌دهد. اما ممکن است این مقدار بر اساس استاندارد EPA به حدود 480 کیلومتر یا حتی کمتر کاهش یابد.

شتاب خودرو فراری الکتریکا از صفر تا صد تنها 2.5 ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن به 309 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به نظر می‌رسد که فراری در نظر دارد سیستم تعلیق فعال مشابه آنچه در مدل‌های F80 و پوروسانگوئه دیده می‌شود، در الکتریکا نیز پیاده‌سازی کند. این سیستم با بهره‌گیری از فنرهای مولتی‌ماتیک و یک موتور 48 ولتی که به پیستون‌های فنرها متصل است، به کار می‌افتد. با وجود قابلیت فرمان‌پذیری مستقل چرخ‌های عقب، هر یک از این چرخ‌ها قادر است در جهت مخالف دیگری حرکت کند، که این امر موجب افزایش پایداری خودرو در شرایط متفاوت می‌شود.

هرکدام از دو موتور عقب قادر به تولید 416 اسب‌بخار قدرت هستند و می‌توانند تا 25 هزار دور در دقیقه بچرخند، که این اعداد تقریبا از تمامی خودروهای برقی موجود بیشتر است. علاوه بر این، دو موتور در محور جلو هرکدام 141 اسب‌بخار قدرت داشته و می‌توانند به 30 هزار دور در دقیقه برسند. در نتیجه، اصلی‌ترین وظیفه تامین نیروی حرکتی فراری الکتریکا بر عهده موتورهای عقب قرار دارد.


باتری 800 ولتی و موتورهای برقی این خودرو که به دست مهندسان برجسته فراری طراحی شده‌اند، در کارخانه این برند در مارانللو به تولید خواهند رسید.

بررسی خودروهای کارشناسی‌شده با شرایط فروش اقساطی با پیش پرداخت کم در خودروشاپ.

مجموعه باتری فراری الکتریکا شامل 14 ماژول است که هر یک به 15 سلول تجهیز شده‌اند. اکثریت این ماژول‌ها در قسمت عقب خودرو و زیر صندلی‌های عقب جای گرفته‌اند تا توزیع وزن بین محورهای جلو و عقب به نسبت 47 و 53 انجام گیرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط فراری، وزن الکتریکا حدود 2.3 تن است که اگرچه به نظر زیاد می‌آید، اما تفاوت قابل توجهی با خودرو پوروسانگوئه ندارد. همچنین، سیستم تعلیق فعال می‌تواند بخشی از این وزن اضافه را متعادل کند.

فراری با استفاده از یک مکانیزم منحصر به فرد، صدای موتور برقی الکتریکا را تقویت کرده و به واسطه یک سیستم پیشرفته، تجربۀ تعویض دنده را از طریق پدال‌های پشت فرمان به شکلی واقعی ارائه می‌دهد.


منتظر انتشار جزئیات جدید در مورد فراری الکتریکا در نیمه اول سال 2026 هستیم. اگرچه ممکن است ورود فراری به دنیای خودروهای الکتریکی برای برخی از طرفدارانش خوشایند نباشد، اما به نظر می‌رسد که این برند ایتالیایی با عزم راسخ در این مسیر گام برداشته است.


جدیدترین اخبار خودرو را در خودرو شاپ بخوانید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
0از 5 امتیاز
( 0 نفر امتیاز داده‌اند )

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین
 logo اپلیکیشن خودرو شاپ