استاندارد یورو 7 چیست؟

مقالات خودرویی

افزودن آلودگی حاصل از لاستیک و ترمز کردن به یورو7

در نوامبر 1402، پارلمان اروپا اعتراضاتی را نسبت به تشدید قوانین مبارزه با آلودگی خودروها در اتحادیه اروپا بیان کرد. بر اساس استاندارد جدید "یورو ۷"، مقادیر آلودگی برای موتورهای درون‌سوز تغییری نخواهد کرد، اما برای اولین بار، میکروپلاستیک‌هایی که از لاستیک و ترمزهای خودرو تولید می‌شوند و هوا را آلوده می‌کنند، نیز در استانداردهای کاهش آلودگی جای خود دارند.

تصمیم پارلمان اروپا که منجر به شکست نمایندگان طرفدار حفظ محیط‌زیست شد، اهدافی برای کاهش میزان آلودگی از طریق محدود کردن آلودگی مجاز موتورهای درون سوز را تعیین کرد. این نماینده‌ها اعلام کردند که آلودگی موتورهای خودروها باعث مرگ زودرس هفتاد هزار نفر در اتحادیه اروپا سالانه می‌شود و باید از خودروسازان بخواهند تا موتورهای با آلودگی کمتر تولید کنند.

در نمایی دیگر، نمایندگان محافظه‌کار و لیبرال به این نتیجه رسیدند که تنگ‌تر شدن قوانین موجب افزایش هزینه‌ها برای توسعه موتورهای درون‌سوز جدید در خودروها خواهد شد. این امر می‌تواند باعث کاهش سرمایه‌گذاری در تکنولوژی خودروهای الکتریکی شود که به کاهش آلودگی هوا کمک بیشتری می‌کند. همچنین، استاندارد یورو ۷ بهبود قوانین برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها ایجاد کرده و تعیین استانداردی برای عمر باتری‌های خودروهای الکتریکی هم جلوگیری از آلودگی محیط زیست را تضمین می‌کند. علاوه بر این، استاندارد یورو ۷ برای اولین بار کاهش تولید میکروپلاستیک‌ها توسط خودروها را نیز مورد توجه قرار داده است. این ذرات معمولاً توسط لاستیک‌ها و سیستم‌های ترمز خودروها تولید می‌شوند و منجر به آلودگی خاک و آب می‌شوند. بر اساس طرح کمیسیون اروپایی، تولید این ذرات تا سال ۲۰۳۰ باید به شدت کاهش یابد تا به آلودگی هوا پیشگیری شود.

بقا تا سال 2026

استقبال مشتریان از خودروهای برقی در خرداد 1400، باعث افزایش تمرکز شرکت‌های خودروسازی بر ساخت این نوع خودروها شده است. همچنین، مقررات سختگیرانه‌ای که تازه از سوی دولت‌های برخی کشورها تعیین شده، باعث ایجاد ابهام در آینده پیشرانه‌های درون‌سوز شده است. به نظر می‌رسد که استاندارد آلایندگی یورو 7 ممکن است باعث ادامه استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز تا سال 2026 شود.

استاندارد یورو 7 از سال 2025 به طور اجباری لازم خواهد بود، و این کمیته اروپایی برای کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، طرح‌های پیشنهادی خود را ارسال کرده است.

اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا (ACEA) اعتقاد دارد که قوانین جدید آلایندگی و شرایط آزمایش‌های جدید، همراه با اعمال بر روی پیشرانه‌های درون‌سوز، ممکن است منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از خودروهای هیبرید شود.

مقررات جدید درباره کاتالیست‌های پیشرانه و نصب سامانه کنترل جدید آلایندگی، جزئی اصلی از طرح جدید استاندارد آلایندگی است. با این حال، بر اساس گزارش اتومبیل، ACEA نشان داده است که نصب سامانه جدید کنترل آلایندگی در خودروهای کوچک به علت ساختار فعلی خودروها، مشکل و پرهزینه است.

در پی کاهش انتشار گازهای آلاینده مانند NOx، NO2 و NH3، اجبار به نصب کاتالیزورهای جدید شده است. این اقدام توسط اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا مورد تأیید قرار نگرفته است. به عبارت دیگر، این اقدام منجر به محدود شدن آزادی برای کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 شده و بر دوام و کارکرد پیشرانه نیز اثرات منفی خواهد داشت.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ