اتوبوسرانی تهران (قیمت بلیت BRT+نقشه بی آر تی 1402)

مقالات خودرویی

افزایش چند برابری تعداد اتوبوس‌ها در سال 1403

در تاریخ اسفند ماه سال 1402، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در یک رویداد مربوط به معرفی ناوگان برقی جدید حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار کرد که اعمال تغییراتی در تحولات حوزه حمل و نقل عمومی شهری در حال انجام است. این تغییرات شامل افزودن خطوط و وسایل نقلیه جدید برای مترو، با هدف دوبرابر کردن ظرفیت، و نیز ورود وسایل نقلیه عمومی مختلف از جمله اتوبوس، تاکسی، ون و موتور به شهر تهران می‌شود. بر اساس اعلام شهردار تهران، قرارداد‌های جدیدی برای تدارک ناوگان برقی و دیزلی منعقد شده است، که تحویل آن‌ها تا پایان سال آینده انجام خواهد شد. همچنین، سه‌هزار دستگاه اتوبوس برقی، از جمله دو هزار و 500 دستگاه خارجی و 500 دستگاه داخلی، قرار است به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شوند. اتوبوس‌های خارجی نیز ظرف 6 ماه وارد شهر تهران خواهند شد.

به طور کلی، در حال حاضر دو هزار و 100 اتوبوس در حال عملکرد در خطوط مختلف شهر تهران هستند و این تعداد با گذشت زمان افزایش می یابد. بر اساس برنامه های آتی، تعداد اتوبوس های فعال در سال آینده چند برابر تعداد آن ها در زمان تحویل شهرداری تهران خواهد بود که در آن زمان تعداد آن ها به هشت هزار واحد می رسید.

خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌ها را تحویل دهند

در دسامبر 2022، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی تهران، به کاهش تعداد اتوبوس‌های تولید داخل از سه هزار به دو هزار و 500 دستگاه اشاره کرد. او بیان کرد که حتی اگر به دو هزار اتوبوس هم نرسیم. اتوبوس‌سازان قادر به تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز نبودند. تنها یک کارخانه تعهد داده بود که 50 اتوبوس تولید کند، اما سایر کارخانه‌ها به تعهد خود عمل نکرده بودند و احتمالا تا پایان سال حتی به هزار دستگاه هم نمی‌رسند.

گفت: «قیمت‌های اعلام شده توسط تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با شرکت‌های چینی برای واردات اتوبوس بسیار متفاوت است، زیرا خطوط تولیدی این شرکت‌ها در حدود 10 تا 12 سال تعطیل بوده و زمانی برای راه‌اندازی آنها نیاز است. اگرچه ممکن بود تولیدکنندگان ایرانی همکاری کنند، اما با توجه به عجله ما و تولید 450 اتوبوس در یک شیفت توسط شرکت‌های چینی، تصمیم گرفتیم اتوبوس‌ها را از چین وارد کنیم تا افراد نیازمند بتوانند در شرایط مختلف آب و هوایی راحت‌تر حرکت کنند.

افزایش ناوگان حمل و نقل معلولان و جانبازان

در ماه آبان سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد وسایل نقلیه سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

با توجه به تأکیدات شهردار تهران در حمایت از جانبازان و معلولان، در حال حاضر بیش از 4800 نفر از این افراد از سامانه حمل و نقل عمومی، 6305، استفاده می‌کنند. بیش از 80 دستگاه ون و اتوبوس در سراسر شهر تهران در دسترس این افراد قرار دارند و آن‌ها با تماس مشترک می‌توانند از خدمات حمل و نقل استفاده کنند.

درباره انتظارات طولانی معلولان و جانبازان برای دریافت سرویس، 4800 نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. در حال حاضر، با تنها 80 دستگاه ون و اتوبوس، باید زمانبندی مناسب برای ارائه سرویس‌ها مدیریت شود. قبلاً، 20 الی 30 دستگاه ون نیاز به تعمیرات و خدمات داشتند که این مشکلات حل شده و با حل مسئله جذب راننده، همه 80 دستگاه ون، اتوبوس و مینی بوس در سامانه معلولان فعال هستند و هیچ خودروی غیرفعالی وجود ندارد، مگر اینکه در طول روز نیاز به تعمیرات داشته باشند و به تعمیرگاه‌ها فوراً ارسال می‌شوند.

در مورد افزایش تعداد ون‌های خدمات ویژه برای معلولان و جانبازان، آقای علیزاده اعلام کرد که طبق بودجه سال 1402، قرار بود تا تعداد 30 دستگاه ون جدید به این سامانه اضافه شود. اما با تأیید و حمایت آقای زاکانی و اختصاص بودجه مربوطه، در شرکت واحد اتوبوسرانی قرارداد خرید 40 دستگاه ون برای سامانه جانبازان به امضا رسیده است و امیدوارند که تا پایان سال کلیه این ون‌ها به سامانه اضافه شوند. هزینه خدمات نیز بر اساس تصمیمات شورای شهر تهران تعیین می‌شود و هزینه اضافی دریافتی ممنوع اعلام شده و نرخ تعیین شده حدود 5 هزار تومان است. همچنین در صورت وقوع تخلفات در این زمینه، می‌توانید این مسائل را از طریق سامانه 137 به ما اطلاع دهید و همچنین برای ارسال پیام، کد دستوری *137*22# در نظر گرفته شده است.

متن ارسالی شامل اطلاعاتی درباره واگذاری مدیریت یک سامانه به سازمان تاکسیرانی است. اینجا به این نکته اشاره شده که معلولان اعتراض داشته‌اند که چرا مدیریت به تاکسیرانی واگذار می‌شود. اما در حال حاضر انتقال انجام نشده و سامانه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی مدیریت می‌شود. وی افزوده است که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران ۲,۰۵۰ دستگاه است و برای ارائه خدمات بهتر به مردم، این تعداد باید به بیش از ۵,۰۰۰ دستگاه افزایش یابد.

افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران به 5000 دستگاه

در آبان ماه سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد اتوبوس‌های شهر تهران به ۵۰۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت تا پایان سال آینده. در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران بین 2050 تا 2100 دستگاه است و با خرید اتوبوس‌های جدید، این ناوگان تقویت خواهد شد. تاکنون، مجموع 2900 دستگاه اتوبوس در حال خدمت‌رسانی در این شهر مشغول به کار هستند. برای ارتقای ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خدمات، از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده می‌شود. همچنین، برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، قرارداد خرید حدود 3040 دستگاه اتوبوس به ارزش 28 هزار میلیارد تومان بین شرکت واحد اتوبوسرانی و تولیدکنندگان محلی منعقد شده است.

خوشبختانه، آقای علیزاده اعلام کرد که با سفر شهردار تهران به کشور چین، توافق‌نامه‌ای برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس به امضاء رسیده است. از این تعداد، هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند و مابقی از نوع گازسوز. امیدواریم تا سال آینده تعداد کل اتوبوس‌ها به ۵ هزار دستگاه افزایش یابد که با این افزایش تاریخچه جدیدی در توسعه حمل و نقل عمومی خواهیم داشت. همچنین، تمامی سامانه‌های اتوبوسرانی در گذشته اقدامات لازم برای تعمیر و بهسازی سیستم گرمایش اتوبوس‌ها را انجام داده‌اند.

متوجه شدم که تمام اتوبوس‌های شاغل در خطوط، دارای معاینه فنی هستند. با این توافق که با ستاد معاینه فنی انجام شده، تعداد اتوبوس‌های بخش ملکی و خصوصی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، دو برابر افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که شرکت اهمیت بالایی به این موضوع می‌دهد.

وی همچنین در مورد خدمات سامانه حمل‌ونقل برای جانبازان و معلولان شرکت واحد توضیح داد. این سامانه با استفاده از بیش از 90 دستگاه ون و اتوبوس و با بیش از 4500 مشترک در تهران فعالیت می‌کند و روزانه به حدود 400 مشترک خدمات حمل و نقلی ارائه می‌دهد.

زمان شروع فعالیت متروباس‌ها

"متروباس" یا اتوبوس‌های سه کابین با ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر، جز اتوبوس‌های پیشرفته‌تر در جهان شناخته می‌شوند. ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اخیراً مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفته است به منظور بهبود سیستم حمل‌ونقل و کاهش ترافیک. تاکنون اعضای شورای شهر به شکل‌های متنوعی نسبت به این تغییرات واکنش نشان داده‌اند. این اتوبوس‌های هیبریدی، که وارد ناوگان در سال ۹۲ شده و تا سال ۹۶ به نسبت موفق در ترافیک شهر تهران عملکرد داشته‌اند، نشان می دهند که قادرند به پایداری و کارایی بالا در طول عمر خود ادامه دهند. این اتوبوس‌ها از نظر مصرف انرژی نیز بسیار بهینه عمل می‌کنند و نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارند. ضمن اینکه دارای بدنه‌ای از آلومینیوم با استانداردهای روز دنیا هستند، امکانات رفاهی مدرن و تهویه هوای مناسبی دارند. با توجه به پیشرفت سریع در استفاده از خودروهای پاک و هیبریدی در سراسر جهان، متروباس‌ها می‌توانند نقش مهمی در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ایفا کنند.

در جلسه ستاد استقبال از ماه مهر، که در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد، بحث و گفتگو در مورد ورود اولین متروباس به سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت به موضوع اصلی تبدیل شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در این نشست اعلام کرد که در ابتدای ماه مهر متروباس وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری واحد شده است.

به گفته یکی از مقامات، تاکنون ۲ اتوبوس از مدل‌های جدید به‌طور آزمایشی در خط ۲ اتوبوس‌های تندرو از پایانه خاوران تا پایانه آزادی به کار گرفته شده‌اند تا مشکلات آن‌ها شناسایی و رفع شوند. تعهد داده شده که تا پایان ماه مهر، ظرفیت حمل‌ونقل متروبوس به شهر تهران افزوده خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که مقدمات بکارگیری اتوبوس‌های جدید فراهم شده است و طبق تعهدات مدیران شرکت اتوبوسرانی، این وسایل نقلیه تا پایان ماه مهر به خدمت مردم درآمده و به کار گرفته خواهند شد. اعمال این اتوبوس‌ها باید در مناطقی انجام شود که مسیر آن‌ها بدون پیچ و خم باشد و مسیرهای مستقیم، به ویژه مسیر تهرانپارس-آزادی، در اولویت قرار می‌گیرد.

شهردار تهران درباره ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) به شهر، اظهاراتی داشته است. او اعلام کرد که در گذشته چهار اتوبوس از این نوع فعالیت می‌کردند، اما به دلایلی در دوره پنجم از استفاده صرف نشده و در حال حاضر برنامه‌ای برای بازسازی و استفاده از دو اتوبوس دیگر در حال پیشرفت است. همچنین، طبق توافقی که بسته شده، در آینده ۱۰۰ اتوبوس دیگر نیز وارد سیستم حمل‌ونقل شهری خواهند شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اعلام کرد که افزایش تعداد متروباس‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارند، اهمیت زیادی دارد. این اتوبوس‌ها با استفاده از انرژی الکتریکی، آلودگی هوا را به حداقل می‌رسانند و ظرفیت حمل و نقل بالایی دارند. همچنین، متروباس‌ها از نظر ظاهر، ایمنی، تهویه، و دسترسی برای افراد معلول، بهتر از اتوبوس‌های معمولی هستند. این اتوبوس‌ها با ابعاد مناسب و تجهیزات امنیتی مدرن مناسب برای حمل و نقل در شهر هستند.

تست گرم دو متروباس در تهران انجام شد

در ماه مهر سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد که تست گرم دو دستگاه متروباس با موفقیت انجام شده است. او افزود که در سال‌های گذشته به دلیل وجود نواقص فنی، چهار دستگاه متروباس که در اختیار شرکت اتوبوسرانی بوده‌اند، هیچ سرویسی انجام نداده‌اند.

در راستای بهره‌برداری کامل از توان و ظرفیت اتوبوسرانی، پس از متوقف شدن به علت امور فنی، آغاز شروع یک دستگاه متروباس در خط دو (از پایانه خاوران تا پایانه آزادی) به صورت آزمایشی و تست‌گیری در ایام هفته جاری انجام شد. همچنین، با تلاش بی‌وقفه همکاران اتوبوسرانی دستگاه دیگر متروباس در این خط فعال شد و دو دستگاه دیگر نیز تا پایان مهرماه به خدمات رسانی اضافه خواهند شد.

اتوبوس‌های هیبریدی با طول 25 متر و ظرفیت بارگیری بیش از 200 نفر در هر سرویس، درخواستی را که کاربران دارند، افزایش می‌دهند. این اصلاحات امکان استفاده بهینه از ظرفیت این اتوبوس‌ها را فراهم خواهد کرد.

با توجه به وعده ای که برای 6 ماه اول سال داده بودیم، ما توانستیم 430 دستگاه اتوبوس را بازسازی و نوسازی کنیم. همچنین، با اجرای برنامه‌ها و قراردادهای منعقد شده، تعداد ناوگان فعال جاری از 1750 دستگاه به حداقل 2050 دستگاه افزایش یافته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتظار داریم که تا پایان مهر این تعداد به 2300 دستگاه افزایش یابد. با توجه به عمر بالای ناوگان، امیدواریم که با اجرای برنامه‌های نوسازی و بازسازی، بتوانیم خدمات با کیفیتی به شهروندان ارائه دهیم.

ورود نخستین متروباس به ناوگان حمل و نقل

در مورد ورود اتوبوس اول متروباس به ناوگان حمل و نقل در اولین روز سال تحصیلی جدید در مهر 1402، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد. وی اعلام کرد که از ابتدای مهرماه 1407، 2047 اتوبوس در سطح معابر فعال خواهند بود. همچنین، پس از پنج سال از ورود چهار اتوبوس 25 متری متروباس، تست گرم یک اتوبوس 25 متری در خط خاوران ـ آزادی با موفقیت انجام شد. سه اتوبوس متروباس نیز تا پایان ماه مهر خدمت‌رسانی به مردم را آغاز خواهند کرد.

وی افزود که در 6 حوزه مختلف، یک سامانه خدمات ویژه به مردم ارائه خواهیم داد و یک خط ویژه برای دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه علوم تحقیقات تعریف شده است. همچنین، فعالیت اتوبوس‌های مدارس از اول مهرماه آغاز شده است.

فاز اول پایانه شرق در دی‌ماه افتتاح می‌شود

در ماه مرداد سال 1402، جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهار کرد که در آخرین بازدید خود از پایانه شرق، حدود ۳۶۰ نفر در حال کار بودند تا پروژه را به پایان برسانند. او اعلام کرد که برنامه ریزی ها برای تکمیل پایانه به سرعت ادامه پیدا می‌کند و تا پایان مردادماه تعدادی حدود ۱۰۰۰ نفر برای اتمام پروژه مشغول به کار خواهند بود. طبق برنامه ها، اولین فاز از پایانه در دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

که گفت فاز دوم پایانه نیز در یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فاز سوم اصولاً با پایانه ارتباطی ندارد و تنها یک اقدام زیرساختی است. فاز یک، یعنی سالن اصلی پایانه شرق، در پایان ماه دی تکمیل خواهد شد.

وی اظهار کرد که اتصال پایانه شرق به مترو نزدیک به انجام شدن است؛ طراحی‌ها انجام شده و پیمانکار نیز تعیین شده است. اما باید توجه داشت که تا دی ماه سال جاری احتمالاً انتقال پایانه قدیمی و دفاتر به پایانه جدید زمان بر خواهد بود. او همچنین اعلام کرد که سالن اصلی پایانه تا دی ماه کاملاً آماده و تحویل داده خواهد شد.

فرآیند احداث ترمینال جدید شهر شرق از دهه ۹۰ آغاز شده و به مدت حدود ۱۲ سال هنوز به اتمام نرسیده است. برنامه ریزی شده است که فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. با راه‌اندازی ترمینال جدید، ترمینال قدیمی شهر شرق که در انتهای خیابان دماوند واقع است، به مکان جدید منتقل می‌شود و از ترافیک شلوغ خیابان دماوند کاسته خواهد شد.

نصب آزمایشی نسل جدید کارت‌خوان‌های بلیت

در ماه مرداد سال 1402، سیدحمیدرضا اعرابی، مدیر کل فناوری اطلاعات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد که به همراه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک، یک دستگاه پذیرنده جدید بلیت الکترونیک به صورت آزمایشی بر روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی شرکت واحد نصب خواهد شد.

نسل جدید کارتخوان های الکترونیکی

سیستم‌های جدیدی که شامل سامانه یکپارچه کیف پول الکترونیکی متصل شده‌اند، AFC و GPS را دارا می‌باشند. این دستگاه‌ها قابلیت پذیرش کد QR برای پرداخت هزینه‌های کرایه را دارند و به شهروندان این امکان را می‌دهند تا از این ویژگی‌ها بهره‌مند شوند.

پس از نصب آزمایشی این کارتخوان بر روی یک اتوبوس خصوصی برای دو هفته، در صورت تایید و اجرای موفق آن، در مرحله بعدی بر روی ۴۰ اتوبوس دیگر شرکت نصب خواهد شد. امیدواری می‌شود که این شروع موفق، گامی مثبت برای پروژه کیف پول یکپارچه شهروندی باشد.

بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران

در ماه مهر 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، جزئیات طرح بازسازی خطوط اتوبوسرانی تهران را توضیح داد. او اعلام کرد که از ابتدای تیرماه اقدام به مهندسی خطوط شده است و تاکنون 5 خط اتوبوسرانی بازسازی شده و 57 اتوبوس از خطوط خارج و 67 مینی‌بوس جایگزین شده‌اند. خطوط مشمول این طرح شامل خطوط میدان امام حسین-پایانه بهشتی، شهرک رسالت-میدان محمدیه، اتوبوس پارکینگ شهرری-پایانه متروی شهرری و دهکده-پایانه متروی ایران خودرو می‌باشد. همچنین، بررسی‌های مربوط به بازسازی خط اتوبوس از خیابان معلم تا میدان ولی‌عصر (ع) انجام شده و در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی اظهار داشت که این بازمهندسی به منظور بهبود بهره وری از اتوبوس‌های موجود و استفاده در خطوط پرتردد انجام می‌شود. او به این نکته اشاره کرد که شهر به طور مداوم در حال تغییر است و به همین دلیل رفتار ترافیکی مردم نیز تغییر می‌کند. به اعتقاد وی، برخی از خطوط نیاز به تبدیل از اتوبوس به مینی‌بوس دارند، زیرا تعداد مسافران کاهش یافته است. وی پیش بینی کرد که اگر اتوبوس با ظرفیت پری به مقدار ۴۰ مسافر، از مبدا به مقصد برسد، این خط برای استفاده از اتوبوس مناسب است و در غیر این صورت نیاز به بازمهندسی خواهد داشت.

1600 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان می‌شوند

در تیر ماه سال ۱۴۰۲، جلال بهرامی، معاون شهردار تهران، اظهار کرد که قراردادهایی با سه شرکت اتوبوس‌ساز داخلی منعقد شده است که به منظور تأمین ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵ دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان است. او افزود که بر آنند تا تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران را تا پایان سال به حداقل ۳ هزار دستگاه افزایش دهند.

جلال بهرامی؛ معاون شهردار تهران

بر طبق برنامه‌ها، باید ۹۶۰ دستگاه اتوبوس (۵۰۰ دستگاه در نیمه نخست و ۴۶۰ دستگاه در نیمه دوم سال جاری) بازسازی شوند. همچنین، برنامه‌هایی برای مهندسی، اصلاح و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی در حال انجام است تا جابه‌جایی مسافران در ناوگان اتوبوسرانی به میزان بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گفته‌ی معاون شهردار تهران، فرآیند شماره‌گذاری ۱۹۵ دستگاه از کل ۶۳۰ ون وانا در حال انجام است. این ون‌ها با حمایت شهرداری تهران تأمین شده‌اند و پس از اتمام این فرآیند، به ناوگان تاکسیرانی تهران افزوده می‌شوند.

طراحی مجدد خطوط اتوبوس تهران

در خرداد ماه سال ۱۴۰۲، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، اعلام کرد که اورهال اتوبوس‌های تهران تا ابتدای ماه مهر مورد بازسازی قرار خواهد گرفت. برنامه‌ریزی شده است که قبل از بازگشایی مدارس، تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از بخش ملکی (اتوبوس‌های شهرداری) بهبود یافته و نوسازی شوند. همچنین، تا تعداد ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز با یارانه‌هایی که ارائه می‌شود، وارد ناوگان شده و بازسازی خواهند شد.

مینی بوس‌های جدید شرکت واحد تهران

برنامه‌ریزی‌هایی برای مهندسی خطوط انجام شده است. شروع مهندسی خطوط از اول تیرماه آغاز خواهد شد و در این مرحله، اتوبوس‌هایی در ایستگاه‌های کم تردد و کم مسافر جابه‌جا خواهند شد. در این ایستگاه‌ها به جای اتوبوس، مینی بوس استفاده خواهد شد. ۶۲ دستگاه مینی بوس جایگزین شده و ۵۷ دستگاه اتوبوس به خطوط پرمسافر مخصوص خواهند شد. این اقدام منجر به کاهش سفرهای مسافت بلند در خطوط پرتردد خواهد شد.

جناب علیزاده اعلام کرد که تا پایان سال قصد دارد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را به خطوط پرتردد جابجا کند. اگر منابع مالی تامین شود، برنامه ریزی شده است که ۲۰۰۰ اتوبوس داخلی و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی به خطوط اتوبوسرانی پایتخت اضافه شود.


قیمت بلیت اتوبوسرانی تهران در سال 1402

بلیت اتوبوسرانی در تهران از تاریخ 9 اردیبهشت 1402 با نرخ و قیمت جدید زیر عرضه می‌شود:

نقشه خطوط بی آر تی تهران در سال 1402

لطفا جهت دریافت آخرین تغییرات در خطوط BRT تهران، به همراه نقشه کامل ایستگاه‌ها و محدوده اتوبوس‌های BRT، از لینک زیر استفاده نمایید:

  • لینک: [دانلود آخرین تغییرات خطوط BRT تهران](لینک)


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین ، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را خودرو شاپ بخوانید:

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ