معرفی ب ام و ویژن نئو کلاس X

مقالات خودرویی

تعداد ماه‌ها پس از معرفی کانسپت ویژن نئو کلاس توسط ب‌ام‌و، خودروی شاسی‌بلند با پسوند X به بازار عرضه شد.

در اوایل دهه 60 میلادی، ب‌ام‌و برای اولین بار از عنوان "نئو کلاس" (به معنای کلاس جدید) استفاده کرد. طراحی اولیه این برند به تولید مدل 2002 اعتقاد داشت، که در نهایت از ورشکستگی ب‌ام‌و جلوگیری کرد.

با توجه به رقابت شدید در صنعت خودرو و به خصوص در بخش خودروهای هیبرید و برقی، ب ام و باید با زمان مدرن همگام شود. اگر ویژن نئو کلاس X را به عنوان نماینده‌ای از نسل جدید سری 3 ببینیم، می‌توان پیش بینی کرد که X3 در آینده تصویری از آن خواهد بود. این نشان دهنده تلاش ب ام و برای بروزرسانی و تطبیق با فن آوری‌های جدید است.

رئیس هیات مدیره BMW AG، یعنی آقای اولیوز زیپس، هم تأیید کرده است که این دو خودرو بیشتر از مدل‌های کانسپت هستند و از این جهت موضوع را به یادآوری می‌کند.

طراحی ب ام و ویژن نئو کلاس X

یکی از جنبه‌های بارز خودروی ویژن نئو کلاس X، طراحی جذاب آن است که با سدان‌ها شباهت دارد. در این مدل، جلوگاه دو پنجره از نوع سنتی ب ام و وجود دارد، اما با افزایش ارتفاع، ظاهر آن جذاب‌تر شده است. ب ام و تصمیم گرفته تا طراحی این بخش را به گونه‌ای تغییر دهد که این خط جدایی بین مدل‌های سدان و شاسی بلند را به خوبی نمایان کند.

تیره‌ی جانبی خودرو ب‌ام‌و نسبت به تیره‌ی جانبی دیگر خودروها، ابعاد بزرگتری دارد. این تفاوت ابعاد از تغییرات در عرض ستون‌های A و B ناشی می‌شود.

کابین و امکانات ب ام و ویژن نئو کلاس X

در کابین ویژن نئو کلاس X با طراحی مینیمال آشنا می‌شویم، که دارای داشبورد صاف، فرمان با طراحی جدید و نمایشگرهای دیجیتال است. بدون وجود سیستم iDrive، تنظیمات را می‌توان از طریق نمایشگر لمسی یا دکمه‌های روی فرمان انجام داد. نمایشگر عریض زیر شیشه جلو شامل اطلاعاتی مانند سرعت، وضعیت باتری و اطلاعات دیگر برای راننده نمایش داده می‌شود.

از مواد بازیافتی و روکش Verdana بدون استفاده از مواد پایه نفتی در کابین ویژن نئو کلاس X بهره برده شده است، همانند ویژن نئو کلاس.

کنترل ب ام و ویژن نئو کلاس X با ابرمغزها

ب‌اینگونه است که بی ام‌و، علاوه بر اصلاح طراحی بدنه، قصد دارد از یک استراتژی نرم‌افزاری جدید در خودروهای الکتریکی خود استفاده کند. در مدل‌های روزمره، هر سیستم مانند پیشرانه، انتقال قدرت، تعلیق، سیستم پایداری و غیره، توسط یک واحد پردازش مرکزی کنترل می‌شود. بنابراین برقراری هماهنگی یا ارتباط بین این واحدهای پردازش، اهمیت بسیاری دارد.

بر اساس گفته‌های آقای فرانک وبر، یکی از اعضای هیات مدیره BMW AG، پلتفرم نئو کلاس شامل ابرمغزی هوشمند خواهد بود که مجهز به چندین کامپیوتر است. این ابرمغز بیش از 10 برابر سریعتر از ECUهای فعلی عمل خواهد کرد و تمام پارامترهای رانندگی از جمله ارسال گشتاور، مدیریت کشش و تنظیمات حالات رانندگی مختلف به آن واگذار خواهد شد.

یک ابرمغز دیگر وظیفه کنترل تمام جزئیات رانندگی خودران شامل استفاده از مسیریاب، فرمان و ترمز را برعهده دارد. این تجهیزات طبق وعده ب‌ام‌و، با ساده‌سازی و کاهش ابعاد ساختار الکترونیکی، پویایی عملکرد و لذت رانندگی را افزایش می‌دهند.

در نسل ششم فناوری eDrive، از باتری‌های لیتیوم‌یون با چگالی انرژی 20 درصد بیشتر و ساختار 800 ولتی استفاده می‌شود. این باتری‌ها قادر به شارژ سریع هستند و در 10 دقیقه می‌توانند نیروی لازم برای راندن 300 کیلومتر را فراهم کنند. این ویژگی‌ها از مهمترین قابلیت‌های پلتفرم نئو کلاس محسوب می‌شوند.

برنامه تولید ب ام و ویژن نئو کلاس X

ویژن نئو کلاس X به عنوان یک ترکیب بین کانسپت و خودروی آماده تولید شده است. طراحی چراغ‌های جلو و عقب هنوز کامل نیست و بر اساس بیانیه ب ام و، تعدادی دکمه‌ها به طراحی نهایی کابین اضافه خواهند شد. با این حال، در سایر بخش‌ها، ویژن نئو کلاس X آماده است که از سال 2025 وارد خط تولید شود.

با این حساب، مطمئن باشید که خودروهای برقی ب‌ام‌و تحت تأثیر شاسی‌بلند هم در آینده جایگاه خود را خواهند داشت.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ