
تولید پژو پارس در بهار 1403
در اطلاعیهای که در اسفند ۱۴۰۲ منتشر شده است، شرکت ایرانخودرو اعلام کرده است که قصد دارد تا بهار سال آینده تولید محصول پارس را ادامه دهد.
بنا بر این، افرادی که در سامانه یکپارچه ثبتنام کردهاند، به ترتیب اولویتهای معلن شده فراخوانی میشوند و فرآیند ثبتنام برای آنها آغاز میشود. ایران خودرو نیز با تهیه قطعات مورد نیاز برای تولید این محصول و استفاده از تمام ظرفیت ممکن، برنامه تولید را ادامه میدهد.
ادامه تولید پژو پارس در سال 1403
در اسفند 1402، رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس ادامه خواهد داشت تا نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد مشخص شود. او اظهار داشت که اعضای شورای عالی استاندارد بر مدیریت قوانین و مقررات فنی تأکید دارند و بر آن هستند تا خودروسازان را ملزم به بهبود و اصلاح عیوب فنی در زمینه ایمنی و کیفیت ساختاری کنند، که خودرو پژو پارس نیز از جمله این تلاشها محسوب میشود.
برای رفع نگرانی ثبتنامکنندگان، تولیدکننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و نیازهای مصرفکنندگان را برطرف کند. بنابراین، به تولیدکننده فرصت داده شده است که به تولید خود ادامه دهد و با تعهداتی که اخذ کرده است، این فرصت همچنان برقرار ماند تا نتایج مرکز آزمون بینالمللی برای تستهایی که درخواست کردهایم، به دست بیاید.
او پیشبینی کرد که نتیجه آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ قابل تعیین شود.
در تاریخ 24 دی ماه، آقای اسلام پناه به ضرورت اجرای قانون استانداردهای اجباری در صنعت خودرو اشاره کرد. او بیان کرد که این قانون حتماً اجرا خواهد شد و تولیدکنندگان نیز باید به این استانداردها پایبند شوند. ایرانخودرو هم نیز تا نیمه اسفند ماه امسال مجوز تولید خودروی پژو پارس را دریافت خواهد کرد و پس از آن بر طبق قوانین عمل خواهد کرد. همچنین، مدیرعامل ایرانخودرو اعلام کرد که در حال رایزنی با سازمان استاندارد برای ادامه تولید تا پایان سال هستند و اگر مجوز تولید با استانداردهای فعلی صادر نشود، خودروی جایگزین با استانداردهای بهتر را برای مشتریان معرفی خواهند کرد.
تسهیلات 100 میلیونی برای جایگزین پژو پارس
در اطلاعیهای که در اسفند ماه سال 1402 توسط شرکت ایرانخودرو منتشر شد، اعلام شد که این شرکت شرایط پرداخت وجه خودروهای پیشنهادی برای جایگزینی با خودرو پارس را تسهیل خواهد کرد. این اقدام به دنبال درخواستهایی بوده که از طرف متقاضیان به تشکیل آمده اند و نگرانیهای آنها مربوط به تامین مابهالتفاوتی بین وجه پارس و خودروی جایگزین بوده است. اطلاعیهای که منتشر شده شرکت ایرانخودرو به شرح زیر میباشد:
با هدف احترام به نظرات مشتریان، ما فرصت ارائه تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون بهره جهت تبدیل محصول پارس به خودرو را فراهم کردهایم. برند خودروسازی ما تأکید دارد که اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد برای ارتقاء استانداردهای تولید خودرو در ایران را رعایت میکند و تمام محصولات ایرانخودرو به استانداردهای اجباری تطابق دارند. ادامه تولید محصول پارس در سال 1403 بستگی به دریافت تاییدیههای لازم دارد، زیرا در غیر این صورت، این محصول قادر به تطابق با استانداردها نیست.
شرکت فرجام به منظور رعایت حقوق مشتریانی که خودرو پارس را از طریق سامانه یکپارچه انتخاب کردهاند، امکان انتخاب سایر محصولات را فراهم کرده است. در این راستا، 100 میلیون تومان از هزینه خودروهای جایگزین بدون دریافت سود و به صورت 12 ماهه دریافت خواهد شد.
تولید پژو پارس با استانداردهای 85گانه
در فوریه سال 2024، منوچهر منطقی، معاون حمل و نقل وزارت صنعت، درباره سرنوشت خودروهای پارس و مطالبههای متقاضیان این خودروها توضیح داد. او اعلام کرد که با توافقاتی که در سطح دولت صورت گرفته است، تولید خودروهای پژوپارس به تعویق نخواهد افتاد و ادامه خواهد یافت. طبق برنامهریزی صورت گرفته، تصمیم گرفته شده است که خودروهای پژوپارس به تمام افرادی که در سامانه یکپارچه برای خرید این خودروها ثبت نام کردهاند، تحویل داده شود.
اینجانب اعلام میدارم که خودروی پژو پارس با قیمت مناسبی به مردم عرضه شده و آنها از آن رضایت دارند. برای بهبود و بهروزرسانی خودروهای این نوع، بهتر است که تولید آنها ادامه یابد. از سال آینده، خودروی پژو پارس با استانداردهای 85 گانه تولید خواهد شد.
اخیراً مدیرعامل ایرانخودرو اعلام کرده است که مذاکرات برای ادامه تولید خودروی پژو پارس در سال آینده در حال انجام است. او ذکر کرده است که با حمایتی که سازمان ملی استاندارد ارائه داده است، تولید خودروی پژو پارس تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
تحویل 16 هزار پژو پارس تا پایان 1402
در جلسهای که بهمن 1402 برگزار شد، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، با مدیران و مسئولان درباره مشکلات صنعت خودرو بحث و تبادل نظر کرد. او اعلام کرد که 13 هزار پیام از سوی مردم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. این پیامها بیشتر مربوط به عدم تحویل خودروهای پژو پارس، 207، دنا و تارا بوده و تقریباً 6 هزار و 390 پیام مربوط به مسئله ارسال خودروهای پژو پارس بوده است. سایر پیامها مربوط به روشهای تحویل دیگر محصولات این شرکت بوده است.
واکنش وی به اظهارات مسئولان ایران خودرو درباره عدم ارتباط ثبت نامهای انجام شده با سایت این شرکت خودروسازی بود. وی ابراز کرد که شرکت ایران خودرو باید اهمیت مرجع ثبت نام را در نظر بگیرد، زیرا ثبت نامهای در سامانه یکپارچه به عنوان تعهدی نسبت به مردم محسوب میشود که باید به موقع اجرا شود.
علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، اعلام کرد که استاندارد پژو پارس تا پایان سال تمدید شده و بنابراین تا پایان سال 12 هزار خودرو پژو پارس تولید و تحویل متقاضیان خواهد شد. در حال حاضر، چهار هزار خودرو پژو پارس در حال واگذاری به مشتریان هستند و کلیه تلاشها برای ارائه خدمات کامل و به موقع به مشتریان انجام میشود. در مجموع، تا پایان سال 16 هزار خودرو پژو پارس به مشتریان تحویل داده خواهند شد. تولید و عرضه خودروهای پژو پارس به سالهای زمستان 1402 و بهار و تابستان 1403 مرتبط بوده و با دریافت مجوز استاندارد، تمام تعهدات تولید و تحویل را اجرا میکنیم.
در این جلسه تصمیم گرفته شد که همهی افرادی که ثبت نام کردهاند و خودروی پژو پارس پاییز را در اختیار دارند، مهلت یک ماههای داشته باشند تا خودرویشان را تحویل بگیرند. اگر مجوز استاندارد در دسترس باشد، خودروهای فراخوان زمستان تا تابستان 1403 نیز تحویل داده خواهد شد و هیچ خودروی دیگری جایگزین نخواهد شد.
اشاره دادم که آقای عظیمی تأکید کرده است که تغییر کلاس خودروهای ثبتنامی 207، تارا و دنا اجباری نیست و اعلام کرد که تمامی ثبتنامکنندگان این خودروها باید تا قبل از عید فراخوانی شوند.