اتوبوسرانی تهران (قیمت بلیت BRT+نقشه بی آر تی 1402)

مقالات خودرویی

افزایش چند برابری تعداد اتوبوس‌ها در سال 1403

در اسفند 1402، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در آیین معرفی ناوگان برقی جدید حمل و نقل عمومی شهر اعلام کرد که در حال حاضر چند طرح مهم در دست اقدام است. اولین طرح مربوط به افزایش خطوط و ناوگان مترو با هدف دوبرابر کردن ظرفیت این حمل و نقل عمومی می‌باشد. طرح دوم شامل ورود وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی، ون و موتور است. بر اساس قرارداد منعقده، سه هزار اتوبوس برقی خریداری شده که دو هزار و 500 دستگاه وارداتی و 500 دستگاه تولید داخلی هستند. همچنین برای ناوگان، قرارداد دیگری برای دو هزار دستگاه اتوبوس دیزلی داخلی منعقد شده و آن‌ها نیز تا پایان سال آینده به ناوگان اضافه خواهند شد. ورود اتوبوس‌های خارجی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و تا پایان شش ماه آینده تمامی اتوبوس‌های مذکور باید به تهران تحویل داده شوند.

به امروزه، بیش از ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط مختلف شهر تهران به کار می‌روند و این تعداد به طور مستمر افزایش می‌یابد. بر اساس برنامه‌های اجرایی، تعداد اتوبوس‌های فعال در سال آینده به چند برابر تعداد اولیه افزایش خواهد یافت. از زمان تحویل شهرداری تهران، تعداد کلی اتوبوس‌های فعال به هشت هزار دستگاه می‌رسد.

خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌ها را تحویل دهند

در آذر 1402، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد که تعداد اتوبوس‌های تولید داخل برای شهر تهران در قرارداد، از سه هزار به دو هزار و 500 دستگاه کاهش پیدا کرده است. او بیان کرد که حتی اگر به تعداد دو هزار اتوبوس هم برسیم، قطعاً برای تأمین نیاز شهر کافی نیست. افراد این ادعا را دور از واقعیت دانسته و اذعان کرده‌اند که تنها یک کارخانه به اختیار دارد و قول داده که 50 اتوبوس تحویل خواهد داد اما سایر شرکت‌ها تعهدات خود را انجام نداده‌اند و احتمالاً تا پایان سال انتظار نرود که به تعداد هزار اتوبوس برسیم.

وی اضافه کرد که قیمت‌های اعلام شده توسط تولیدکنندگان داخلی برای قرارداد با چینی‌ها برای واردات اتوبوس بسیار متفاوت است. او با اشاره به این مورد که خط تولید این تولیدکنندگان به مدت 10 تا 12 سال تعطیل بوده و زمان برای راه‌اندازی آن نیاز است، اظهار کرد که اگر این تولیدکنندگان تمایل داشتند، می‌توانستند این اتوبوس‌ها را تولید کنند. او همچنین بیان کرد که با امضای قرارداد با چینی‌ها، تاکید شده بود که اتوبوس‌ها با همکاری تولیدکنندگان داخلی تولید شوند، اما به دلیل شتابزدگی و توانایی کارخانجات چینی در تولید 450 اتوبوس در یک شیفت، تصمیم گرفته شد که اتوبوس‌ها خریداری شوند تا مردم نباید در مواقعی همچون باد و باران، سرما و گرما منتظر بمانند.

افزایش ناوگان حمل و نقل معلولان و جانبازان

در آبان ماه سال ۱۴۰۲، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد ناوگان سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

بر اساس دستورات شهردار تهران، تعداد بیش از 4800 نفر از جانبازان و معلولان از خدمات سامانه 6305 استفاده می‌کنند. بیش از 80 دستگاه ون و اتوبوس در سراسر شهر تهران در این سامانه مستقر است و این وسایل نقلیه برای حمل و نقل این افراد عملکرد می‌کنند.

وی در مورد ساعات طولانی انتظار معلولان و جانبازان برای دریافت سرویس افزود 4800 نفر در این سامانه ثبت نام کردند. اکنون، با 80 دستگاه ون و اتوبوس در دسترس، مدیریت زمانبندی ارائه سرویس بهبود یافته است. در گذشته، مشکلات تعمیرات و سرویس دهی با 20 الی30 دستگاه ون وجود داشت که آنها حل شده است. همچنین، با جذب رانندگان بیشتر، تمامی 80 دستگاه ون، اتوبوس و مینی بوس سامانه معلولان فعال هستند و تا زمانی که به تعمیرنیاز نداشته باشند، مستقر و در حال ارائه خدمات هستند.

< p dir="rtl" > آقای علیزاده اعلام کرد که طبق بودجه سال 1402، قرار است تعداد 30 دستگاه ون جدید به سامانه سرویس ویژه معلولان و جانبازان اضافه شود. با حمایت آقای زاکانی و اختصاص بودجه، شرکت اتوبوسرانی قرارداد خرید 40 دستگاه ون برای سامانه جانبازان منعقد کرده است و انتظار می رود تا پایان سال، این 40 ون به سامانه اضافه شود. نرخ هزینه سرویس دهی بر اساس تصمیم شورای شهر تهران تعیین می شود و هزینه اضافی دریافتی غیرقانونی است. برای گزارش تخلفات، می توان از سامانه 137 استفاده کرد و همچنین از کد دستور *137*22# برای انتقال پیام استفاده کرد. < /p>

درباره انتقال مدیریت این سامانه به سازمان تاکسیرانی، وی اعتراضات معلولان را مطرح کرده که چرا مدیریت به بخش تاکسیرانی منتقل می‌شود و اکنون این انتقال لغو شده و سامانه توسط شرکت واحد اتوبوسرانی اداره می‌شود. در حال حاضر، 2050 اتوبوس در شهر تهران فعال هستند و این تعداد باید به بیش از 5000 اتوبوس افزایش یابد تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران به 5000 دستگاه

در ماه آبان سال ۱۴۰۲، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد اتوبوس‌های شهر تهران تا پایان سال آینده به ۵۰۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های شاغل در خدمت‌رسانی در شهر تهران میان ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه است. تعداد کل اتوبوس‌های فعال در شهر تهران ۲۹۰۰ دستگاه است که با خرید اتوبوس‌های جدید، ناوگان تقویت خواهد شد. برای گسترش ناوگان اتوبوسرانی از تمام ظرفیت‌ها بهره می‌بریم. به منظور حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و با رعایت سیاست‌های مدیریت شهری، قرارداد خرید تقریباً ۳۰۴۰ اتوبوس به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان امضا شده است، به صورت نقدی و اعتباری.

آقای علیزاده اعلام کرد که با سفر شهردار تهران به چین، تفاهم‌نامه‌ی خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده است که از این تعداد، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی و دیگری‌ها گازسوز خواهند بود. امیدواریم در سال آینده تعداد کل اتوبوس‌ها به 5 هزار دستگاه افزایش یابد تا با اضافه شدن این ناوگان، توسعه اتوبوسرانی بخصوص در شهر تهران بهبود یابد و این اقدام بی‌سابقه اثر مثبتی در این زمینه داشته باشد. در گذشته، تمامی سامانه‌های اتوبوسرانی تلاش کرده‌اند تا تعمیر و بهسازی سیستم‌های گرمایش اتوبوس‌ها را انجام دهند و این موضوع نیز مورد توجه قرار گرفته است.

تمام اتوبوس‌های فعال در خطوط ما دارای معاینه فنی هستند. با توافقی که با ستاد معاینه فنی امضا شده است، تعداد مراجعات اتوبوس‌های بخش های عمومی و خصوصی به مراکز معاینه فنی دو برابر افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که شرکت ما به اهمیت و اهمیت این موضوع پایبند است.

این ویژگی این سامانه این است که با استفاده از بیش از 90 دستگاه ون و اتوبوس، به بیش از 4500 مشترک در تهران خدمات ارائه می‌دهد، و هر روز به تقریباً 400 نفر از آن‌ها خدمات حمل و نقلی فراهم می‌کند.

زمان شروع فعالیت متروباس‌ها

متروباس یا اتوبوس‌های سه کابین با ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر، به‌عنوان آخرین مدل اتوبوس جهان شناخته می‌شوند. ورود "متروباس" به ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌عنوان بخشی از اقدامات شهرداری برای توسعه سیستم حمل‌ونقل و کاهش ترافیک شهری در تهران، موضوعی مورد بحث واقع شده است. متروباس، با عملکرد بی‌مشکل خود در سال‌های گذشته، نشان داد که می‌تواند به‌عنوان یک راهکار موثر برای حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی مورد استفاده قرار گیرد. این اتوبوس‌های هیبریدی، با عمر مفید بالاتر و مصرف انرژی کمتر از اتوبوس‌های معمولی، از منابع انرژی کمتری استفاده می‌کنند و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز نسبتاً کمتر است. در کل، متروباس می‌تواند نقش مهمی در بهبود سطح زیست‌محیطی شهری ایفا کند.

در جلسه ستاد استقبال از مهر، که در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد، آمده بود که "متروباس" در ابتدای ماه مهر وارد ناوگان حمل‌ونقل پایتخت خواهد شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این خبر را به حضور دست‌اندازان اعلام کرد.

به گفته یکی از مقامات، تاکنون دو اتوبوس از این مدل به صورت آزمایشی در مسیر خط ۲ اتوبوس‌های تندرو از پایانه خاوران به پایانه آزادی عرضه شده‌اند تا مشکلات آن‌ها شناسایی شود. اعلام شده است که تا پایان ماه مهر، ظرفیت حمل و نقل شهر تهران با اضافه شدن متروباس افزایش خواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که مراحل آماده سازی برای انتقال بیش از ۱۰۰ اتوبوس جدید به شهر تهران تکمیل شده است. مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی نیز قول داده‌اند که این اتوبوس‌ها تا پایان مهرماه به کار افتاده و در مسیرهایی که پیچ و خم‌های زیادی ندارند، مانند مسیر تهرانپارس-آزادی، اجرا خواهد شدند.

در بحث حمل‌ونقل شهری، شهردار تهران به ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اشاره کرد. او اعلام کرد که چهار اتوبوس از این نوع در گذشته فعال بودند، اما به دلایلی در دوره پنجم استفاده نشدند. در حال حاضر، دو اتوبوس از آنها بازسازی شده و وارد خدمت شدند و بر اساس توافق‌نامه‌ای که امضا شده، ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز به زودی به خطوط حمل‌ونقل اضافه خواهند شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اظهار کرد که ورود متروباس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر به دلیل تکنولوژی بالای آنها، منجر به بهبود و پیشرفت حمل‌ونقل عمومی می‌شود. این اتوبوس‌ها با بهره‌گیری از انرژی الکتریکی، آلودگی هوا را کاهش می‌دهند و به دلیل ظرفیت بالایشان، قادرند در یک روز بیش از ۳۰۰۰ مسافر را جابجا کنند. از دیگر ویژگی‌های متروباس‌ها می‌توان به ظاهر زیبا، امکانات راحتی، کف پایین برای معلولان و جانبازان، ایمنی بالا و نصب حسگرهای مختلف اشاره کرد. به علاوه، این اتوبوس‌ها با طول ۲۵ متری، به راحتی در شهر حرکت کرده و جایگزین مناسبی برای حمل‌ونقل شهروندان هستند.

تست گرم دو متروباس در تهران انجام شد

در مهر ماه سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد که تست گرم دو دستگاه متروباس با موفقیت انجام شده است. او توضیح داد که دلیل عدم استفاده از متروباس در سال‌های گذشته، وجود چهار دستگاه متروباس در شرکت اتوبوسرانی بود که به دلیل نواقص فنی مختلف، در ۵ سال گذشته هیچ خدماتی ارائه نکرده‌اند.

وی توضیح داد که بیشترین استفاده از امکانات اتوبوسرانی باید شود. پس از توقف 5 ساله، از ابتدای هفته جاری یک دستگاه متروباس در خط دو (پایانه خاوران _ پایانه آزادی) به صورت آزمایشی و تست گرم به کار گرفته شد. دومین دستگاه متروباس نیز توسط همکاران پر تلاش در اتوبوسرانی در خط دو فعال شده است و به امید خدا دو دستگاه متروباس دیگر نیز تا پایان ماه مهر به خدمات رسانی اضافه خواهند شد.

اتوبوس‌ها دارای 25 متر طول هستند و از نوع هیبریدی می‌باشند. هر اتوبوس در هر سرویس، با در نظر گرفتن ظرفیت ایستاده، بالغ بر 200 نفر را جابه‌جا می‌کند. با برطرف کردن نواقص این اتوبوس‌ها، از ظرفیت خوب آن‌ها در خطوط استفاده خواهیم کرد.

در مورد اقدامات این شرکت در ماه مهر، آقای علیزاده اعلام کرد که توانسته‌ایم 430 دستگاه اتوبوس را تعمیر و بازسازی کنیم که این عمل از وعده‌هایی است که برای 6 ماه ابتدایی سال داده بودیم. همچنین، با انجام برنامه‌ریزی و انعقاد تعدادی قرارداد، تعداد ناوگان فعال را از 1750 دستگاه به حداقل 2050 دستگاه افزایش دادیم و به امید افزایش آن تا پایان ماه مهر به 2300 دستگاه. زمانی که ناوگان بالای نیمه عمرشان است، امیدواریم با اجرای برنامه‌های نوسازی و بازسازی، بتوانیم خدمات ارائه شده به شهروندان را بهبود بخشیم.

ورود نخستین متروباس به ناوگان حمل و نقل

در اولین روز سال تحصیلی جدید، در ماه مهر سال 1402، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد که اولین اتوبوس «متروباس» به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است. او همچنین اعلام کرد که از روز اول ماه مهر سال 1407، 2047 اتوبوس در خیابان‌ها خدمت مردم را انجام خواهند داد. پس از پنج سال از ورود چهار اتوبوس 25 متری متروباس، تست یک اتوبوس 25 متری در خط خاوران ـ آزادی با موفقیت انجام شد. سه اتوبوس متروباس تا پایان مهر ماه به مردم خدمت می‌دهند.

در 6 منطقه مختلف، 6 سامانه خدمات ویژه با اهداف مختلف برای ارائه خدمات به شهروندان ایجاد می‌شود. همچنین، یک خط ویژه برای دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه علوم تحقیقات، فعال شده و خط اتوبوس مدارس از ابتدای مهرماه شروع به کار کرده است.

فاز اول پایانه شرق در دی‌ماه افتتاح می‌شود

در ماه مرداد سال 1402، جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اظهار کرد که تعداد ۳۶۰ نفر در پایانه شرق مشغول به کار بودند و به سرعت برای تکمیل این پروژه تلاش می‌کنند. برنامه ریزی شده است که تا پایان مرداد، ۱۰۰۰ نفر دیگر در این پایانه مشغول به کار شوند تا پروژه به پایان برسد. پایانه شرق دارای سه فاز است و برنامه ریزی شده است که فاز اول آن در دی ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود که فاز دوم پایانه نیز باید تا یکسال آینده به بهره‌برداری برسد و فاز سوم اساساً با پایانه ارتباطی ندارد و یک اقدام زیرساختی محسوب می‌شود. همچنین، فاز اول که جزو سالن اصلی پایانه شرق است، در دی ماه به پایان می‌رسد.

با تأکید بر انجام طراحی‌ها و انتخاب پیمانکار برای اتصال پایانه شرق به شبکه مترو، اینجاست که باید توجه داشت که پایانه جدید تا پایان دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد. توجه داشته باشید که منتقل کردن پایانه قدیم شرق به مکان جدید و انتقال دفاتر ممکن است مدت زمان طولانی ببرد، اما برای ما مهم‌ترین قسمت آماده‌سازی سالن است که تا پایان دی‌ماه جاری آماده می‌شود.

فرآیند ساخت پایانه جدید شرق از دهه ۹۰ آغاز شده و با گذشت حدود ۱۲ سال هنوز افتتاح نشده است. قرار است که فاز یک این پروژه تا دی ماه به بهره‌برداری برسد. پس از افتتاح پایانه جدید، پایانه قدیم شرق که در انتهای خیابان دماوند واقع است، به این محل منتقل خواهد شد. این اقدام منجر به کاهش بار ترافیکی در خیابان دماوند خواهد شد.

نصب آزمایشی نسل جدید کارت‌خوان‌های بلیت

در مرداد ماه سال 1402، سیدحمیدرضا اعرابی، مدیر کل فناوری اطلاعات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک، یک دستگاه پذیرنده بلیت الکترونیک به صورت آزمایشی بر روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی شرکت واحد نصب خواهد شد.

نسل جدید کارتخوان های الکترونیکی

دستگاه‌های جدیدی که به سامانه یکپارچه کیف پول الکترونیکی متصل شده‌اند، دارای AFC و GPS می‌باشند. این دستگاه‌ها قابلیت پذیرش پرداخت با استفاده از QR کد برای هزینه کرایه را دارند، به‌طوری که شهروندان محترم می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

این کارتخوان به صورت آزمایشی برای دو هفته روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی نصب شد. اگر عملکرد آن تایید شود، در مرحله اول، بر روی ۴۰ دستگاه اتوبوس دیگر نصب خواهد شد. این کارتخوان به زودی به حالت عملیاتی درآمده و امیدواریم که این آغاز موفق ، یک قدم مهم برای پروژه کیف پول یکپارچه شهروندی باشد.

بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران

در ماه مرداد سال 1402، مهدی علیزاده به عنوان مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، جزئیات طرح بازسازی خطوط اتوبوسرانی تهران را شرح داد. او اعلام کرد که از ابتدای تیرماه، فرایند مهندسی خطوط آغاز شده و تاکنون ۵ خط اتوبوسرانی بازسازی شده و ۵۷ اتوبوس از خطوط خارج و ۶۷ مینی بوس جایگزین شده‌اند. خطوط اتوبوسرانی میدان امام حسین-پایانه بهشتی، شهرک رسالت-میدان محمدیه، اتوبوس پارکینگ شهرری به پایانه متروی شهرری و دهکده به پایانه متروی ایران‌خودرو مورد اصلاح قرار گرفته‌اند. همچنین، خط اتوبوس خیابان معلم به میدان ولیعصر (ع) نیز در حال بررسی و طراحی مجدد است و در روزهای آتی وارد مرحله اجرا خواهد شد.

در جهت ارتقای بهره‌وری اتوبوس‌ها و استفاده‌ی بهینه آن‌ها در خطوط پر تردد، این بازید به صورت مداوم انجام می‌شود. شهر در حال تحول است و با تغییر رفتار ترافیکی مردم، نیاز به تغییرات در سیستم حمل و نقل پدیدار می‌شود. احتمالا برخی از خطوط اتوبوس باید به‌مینی‌بوس تبدیل شوند، زیرا تعداد مسافران کمتر شده است. با فرض اینکه اگر اتوبوس با ظرفیت ۴۰ نفر از مبدا به مقصد برسد، خط معینی را می‌توان به‌عنوان خط موثری در نظر گرفت، در غیر این‌صورت، این خط در برنامه اصلاحی قرار خواهد گرفت.

1600 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان می‌شوند

در تیر ماه سال 1402، جلال بهرامی، معاون شهردار تهران، اعلام کرد که قراردادهایی با سه شرکت ایرانی برای تأمین 1600 اتوبوس منعقد شده است. همچنین، برای تأمین 25 دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان، قرارداد بسته شده است. او اظهار کرد که برنامه‌ای در دست اجرا است تا تعداد اتوبوس‌های فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران تا پایان امسال به حداقل 3000 دستگاه افزایش یابد.

جلال بهرامی؛ معاون شهردار تهران

باید ۹۶۰ اتوبوس (۵۰۰ در نیمه اول و ۴۶۰ در نیمه دوم سال جاری) را بازسازی کنیم. علاوه بر این، برنامه‌ای برای مهندسی، اصلاح و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی داریم تا جابه‌جایی مسافران را بیش از ۳۰ درصد افزایش دهیم.

معاون شهردار تهران اعلام کرد که تاکسی‌های ون نیز در حال حاضر از ۶۳۰ دستگاه ون وانا که توسط شهرداری تهران تأمین شده‌اند، درحال شماره‌گذاری ۱۹۵ دستگاه هستند. این اقدامات در راستای به‌کارگیری این وسایل در ناوگان تاکسیرانی تهران انجام می‌شود.

طراحی مجدد خطوط اتوبوس تهران

در خرداد ماه 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، وضعیت اورهال اتوبوس‌های تهران را توضیح داد. طبق برنامه، اورهال و بازسازی اتوبوس‌ها تا ابتدای مهرماه انجام خواهد شد. قبل از بازگشایی مدارس، حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از بخش ملکی، یعنی اتوبوس‌های شهرداری، بهسازی و نوسازی می‌شود. علاوه بر این، تا شماری دیگر از اتوبوس‌های بخش خصوصی با یارانه‌ای که شرکت ارائه می‌دهد، بازسازی و به ناوگان اضافه خواهند شد.

مینی بوس‌های جدید شرکت واحد تهران

برنامه‌ریزی‌هایی برای مهندسی خطوط نیز صورت گرفته است. در این برنامه، از اول تیرماه، اقداماتی جهت جابجایی اتوبوس‌ها از ایستگاه‌های کم ترافیک و کم مسافر انجام می‌شود. در این ایستگاه‌ها، جای اتوبوس‌ها با مینی‌بوس‌ها تعویض می‌شود. به طور کلی، ۶۲ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان مهندسی خطوط اضافه می‌شوند و ۵۷ دستگاه اتوبوس به خطوط پرمسافر تخصیص می‌یابد. این اقدام باعث کاهش سرفاصله‌ها و بهبود عملکرد خطوط پرمسافر می‌شود.

آقای علیزاده اعلام کرده است که تا پایان سال ۳۰۰ اتوبوس برای استفاده در خطوط پرتردد شهری بهره‌مند شوند. با فرض تامین منابع مالی، برنامه ریزی شده است که ۲۰۰۰ اتوبوس داخلی تولید شده و ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خارجی نیز به خطوط اضافه شود.


قیمت بلیت اتوبوسرانی تهران در سال 1402

اطلاعات جدید در مورد قیمت بلیتات اتوبوسرانی تهران از روز شنبه 9 اردیبهشت 1402 به شرح زیر است:

نقشه خطوط بی آر تی تهران در سال 1402

شما می توانید آخرین تغییرات خطوط BRT تهران را به همراه نقشه کامل ایستگاه‌ها و محدوده اتوبوس‌های BRT از اینجا دانلود کنید: [لینک دانلود](لینک جایگزین).


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین ، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را خودرو شاپ بخوانید:

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم