
در حالی که انتظار میرفت نسخه تولیدی از خودروی کرایسلر ایر فلو (Airflow) در حال توسعه باشد، اما این اتفاق رخ نداد و به نظر میرسد که دیگر این مدل در دست ساخت نیست. با این حال، کرایسلر حالا با مدل کانسپت الکتریکی جدیدی به نام هالسیون به بازار بازگشته است.
تا کنون هیچ اثری از حضور هالسیون در خط تولید وجود ندارد، اما معرفی آن به عنوان اولین خودرو برقی کرایسلر در سال 2025 و تبدیل آن به برند سازنده خودروهای برقی تا سال 2028، یک گام مهم به نظر میرسد.
آقای کریس فولر، مدیرعامل شرکت کرایسلر، خودروی هالسیون را به عنوان یک نمونهی مثالی از حمل و نقل خلاقانه و پایدار معرفی میکند که به مشتریانش فناوری پیشرفته و تجربهی آرامش بخش را ارائه میدهد.
مشخصات فنی کرایسلر هالسیون
خودروساز آمریکایی از اعلام توضیحات دقیق درباره قدرت موتور، عملکرد فنی و محدوده دقیق حرکتی خود پرهیز کرده است، اما اذعان دارد که این مدل مفهومی بر اساس یک پلتفرم واقعی ایجاد شده است.
در زیر پوسته کرایسلر هالسیون، از پلتفرم STLA Large استلانتیس استفاده شده است که در تولید خودروهای دیگر نیز استفاده خواهد شد. کرایسلر اظهار میکند که این کانسپت از ساختار 800 ولتی برخوردار است که میتواند در خودروهای مانند چارجر دیتونا Banshee نیز استفاده شود.
طراحی کرایسلر هالسیون
در بدنه کرایسلر هالسیون، ویژگیهای آیرودینامیکی متنوعی از جمله مجاری بزرگ عبور هوا طراحی شده است. این ویژگی همانند چارجر دیتونا، محصول جدید دوج که در تاریخ 5 مارس معرفی خواهد شد، میباشد. بنابراین، احتمالاً هالسیون نیز به همان اندازه که به نظر میرسد، مفهومی غیرمعمول و جالب باشد.

کرایسلر هالسیون بسیار کم ارتفاع است، با تنها 10 سانتیمتر فاصله دماغه تا سطح زمین. درهای جلو و عقب خودرو با زاویه 90 درجه کامل باز میشوند تا در حضور ستون B، دسترسی به کابین راحتتر باشد. همچنین، پنلهای سقف با استایل مشابه درهای گالوینگ باز میشوند که به خودروهای T-top دهه ۸۰ میلادی اشاره میکند.
در قسمت عقب خودرو کرایسلر هالسیون، یک فضای بار متوسط مخفی شده است که زیر شیشه تخت قرار دارد و طراحی آن نرم، ساده و در عین حال جالب است.
کابین و امکانات کرایسلر هالسیون
به گفته کرایسلر، هالسیون از سامانههایی استفاده میکند که برای برقراری ارتباط بین راننده و خودرو طراحی شدهاند. این مدل جدید از خودروی خودران سطح 4 از امکاناتی مانند جمع شدن فرمان و پدالها بعد از فعالسازی، تغییر میزان تیرگی شیشهها و خم شدن صندلیها برخوردار است. ضمن اینکه یک نمایشگر بزرگ بین ستونها قرار دارد که اطلاعات مربوط به راننده و سرنشینان را نمایش میدهد. نیرو برای این امکانات از باتری لیتیوم-سولفور تامین میشود، اما ظرفیت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

کرایسلر اعلام کرد که در تولید هالسیون از هوش مصنوعی برای شخصیسازی تجربه رانندگی استفاده خواهد کرد. این شامل نورپردازی و صداهای ویژه برای خوشامدگویی به راننده میشود. خودرو قادر خواهد بود اطلاعاتی مانند شرایط آب و هوایی و تقویم را به راننده اطلاع دهد و ارتباط شخصی با او برقرار کند. از اسکنرهای بیومتریک هم برای تشخیص راننده استفاده خواهد شد تا با ورود او به کابین، صداهای آرامشبخشی را پخش کند. این ویژگیها توسط کرایسلر با نام "Harmony in Motion" شناخته میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.