
بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم
نسل چهارم کوراندو، که در سال 2019 با کد اتاق C300 معرفی شد، حالا پس از چندین سال از عرضه جهانی، وارد بازار کشور ما شده است. این خودرو تا قبل از این توسط شرکت "رامک خودرو" عرضه میشد، اما از این پس توسط "نورا موتور پارس" در ایران به فروش خواهد رسید.

در زمستان 1402، نخستین سری از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد. این نکته جالب است که تاکنون مدیران شرکت نورا موتور هیچ تبلیغات یا اعلان عمومی از این موضوع ارائه نکردهاند. در حالی که کوراندوی جدید به صورت مونتاژ شده توسط شرکت نورا موتور به ایران وارد شده است، شرکت بهمن موتور نیز قصد دارد این خودرو جذاب را به صورت کاملاً وارداتی و توسط شرکت زیرمجموعه واردکننده خود، یعنی شرکت "بیام کارز" در ایران عرضه کند.
طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو
طراحی جدید مدل جدید سانگ یانگ کوراندو، بر اساس خودروی مفهومی SIV-2 که در سال 2016 معرفی شد، الهام گرفته است. با بزرگتر شدن ابعاد در تمام جهات نسبت به نسخه قبلی، این اتومبیل فضای بیشتری به سرنشینان ارائه میدهد. بخصوص افزایش فاصله محوری از استفادهکنندگان این خودرو راضی خواهد کرد و اراحتی بیشتری به سرنشینان، به ویژه در نشستهای پشتی، خواهد داد.

دیزاین بخشهای جلو و عقب این خودرو به وضوح شامل فرم عضلانی بخش جانبی و شکل چراغهای جلو و عقب است که نسل جدید رکستون این عناصر طراحی را به خوبی نشان میدهد.
کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو
در داخل کابین، طراحی داخلی نسل جدید کوراندو از زبان جدید طراحی محصولات سانگ یانگ (که بر تکنولوژیهای دیجیتالی تأکید دارد) الهام میگیرد. داشبورد این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی است که به سامانه اطلاعات و سرگرمی مربوط است. علاوه بر این، صفحه آمپر 9 اینچی نیز در این خودرو موجود است.

با اینکه نسل جدید سانگ یانگ کوراندو در زمینه فناوریهای ایمنی پیشرفتهای قابل توجهی داشته است، اما این تقدیرات تنها به وجود هفت ایربگ خود محدود نمیشود. این خودرو همچنین با ویژگیهایی مانند ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله ایمنی وارد بازار شده است. سازنده کوراندو ادعا کرده است که این خودرو یکی از ایمنترین خودروهای موجود در دسته خودش محسوب میشود.
مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو
هنگام عرضه این خودرو به بازار جهانی، دو گروه موتور یورو 6 قابل نصب روی آن خواهد بود. اولین گزینه یک موتور بنزینی توربو 1.5 لیتری با قدرت 163 اسببخار است که در دورشمار 5550 دور در دقیقه حداکثر قدرت را ارائه میدهد. همچنین گشتاور 280 نیوتنمتری آن نیز در بازه 1500 تا 4500 دور در دقیقه به راننده ارائه میشود.
موتور دوم، که یک نمونه 1.6 لیتری توربو دیزل است، 136 اسب بخار قدرت و 324 نیوتن متر گشتاور را در 1500 دور در دقیقه به راننده ارائه میدهد. این موتور به بازار ایران عرضه نمیشود و تنها برای بازارهایی مانند استرالیا و اروپا عرضه میشود.
محرک توربو شش سرعته کوراندو، که توسط آیسین ساخته شده است، همراه با چهار چرخ محرک، قدرت را به تمام چرخها انتقال میدهد.