مزدا ممکن است در حال برنامه ریزی برای اولین شاسی فیبر کربنی خود باشد

مقالات خودرویی
مزدا ممکن است در حال برنامه ریزی برای اولین شاسی فیبر کربنی خود باشدمزدا دوست دارد هر کجا که می تواند وزن خود را کاهش دهد. گل سرسبد خودروی اسپورت آن، MX-5 Miata، به لطف استراتژی کاهش وزن در هر کجا که ممکن است، کمتر از 2400 پوند وزن دارد. در نهایت، تغییرات اساسی بیشتری باید اتفاق بیفتد، و به نظر می رسد که خودروساز ژاپنی به دنبال مواد جدید برای محصول احتمالی آینده است. حق اختراعی که چند روز پیش به این خودروساز اعطا شد، به جزئیات در مورد روش ها و فرآیندهایی که برای ساخت چنین خودرویی استفاده می کند، پرداخته است. این خودروی خاصی را فراتر از این که چهار در خواهد داشت توصیف نمی کند. متأسفانه، اگر خودروساز تصمیم به تولید آن داشته باشد، به نظر نمی رسد این یک خودروی اسپرت باشد. بر اساس هنر گنجانده شده، این می تواند یک سدان باشد. هنر ثبت اختراع همیشه نماینده یک محصول بالقوه نیست، اما متن سند چهار در را توصیف می کند. مزدا احتمالاً به دنبال این فناوری برای کاهش وزن در عصر برقی شدن است. پتنت های دیگری که اخیراً توسط این خودروساز منتشر شده است نشان می دهد که کار سختی برای ایجاد هیبریدی بیشتر و خودروهای برقی کامل است که هر دو معمولاً از خودروهای ICE خالص سنگین تر هستند. یکی از راه‌های مبارزه با این جرم اضافی، برداشتن آن از سنگین‌ترین قسمت بعدی خودرو پس از پیشرانه، بدنه و شاسی است. به نظر می رسد این خودروساز به طور خاص علاقه مند به عبور از لایه های فیبر کربنی در جهات مختلف برای ایجاد چیزی است که آن را یک ماده "شبه ایزوتروپیک" می نامد، یا همان ماده ای که در هر جهتی قوی باشد، بار روی آن اعمال می شود. این نه تنها نحوه ایجاد این ماده را مشخص می کند، بلکه چندین پروفایل را که برای قسمت های مختلف خودرو استفاده می کند، نشان می دهد. ستون های نگهدارنده سقف، ریل های قاب و ضربه گیرهای تصادف همگی دارای مقاطع مختلف هستند. مزدا امیدوار است با بافت های کربنی در جهات مختلف، کامپوزیتی بسازد که در چندین محور قوی باشد. بر اساس جزئیات حقوقی سند مزدا در توسعه این شاسی تنها نخواهد بود. این پتنت هم به خودروساز ژاپنی و هم به شرکت Nippon Steel Chemical & Material Co., Ltd واگذار شده است. به عبارت دیگر، این پتنت با شریکی کار می کند که تجربه توسعه ساختارهای فیبر کربنی را دارد. نیازی به گفتن نیست، ما نمی دانیم که کی و آیا یک مزدای شاسی بلند کربنی هرگز وارد خیابان ها می شود یا خیر، اما همیشه جالب است که بفهمیم خودروسازی متمرکز بر علاقه مندان مانند مزدا در پشت صحنه در حال تحقیق در مورد چه چیزی است. ممکن است یک روز به زودی مزدا یک سدان هیبریدی یا الکتریکی را بفروشد که به لطف قاب کربنی آن، به طور قابل توجهی سبک تر از رقبای خود باشد. فقط باید صبر کنیم و ببینیم.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم