استاندارد یورو 7 چیست؟

مقالات خودرویی

افزودن آلودگی حاصل از لاستیک و ترمز کردن به یورو7

در نوامبر 1402، پارلمان اروپا اعتراض خود را نسبت به تشدید قوانین مبارزه با آلودگی خودروها در اتحادیه اروپا اعلام کرد. طبق استاندارد جدید "یورو ۷"، میزان آلودگی مجاز برای موتورهای درون‌سوز تغییری نخواهد داشت؛ اما برای اولین بار، میکروپلاستیک‌های تولید شده از لاستیک و ترمز کردن خودروها که هوا را آلوده می‌کنند، نیز به استانداردها برای کاهش آلودگی اضافه شدند.

تصمیم پارلمان اروپا به عدم تصویب محدودیت‌های جدید برای آلودگی موتورهای درون‌سوز یک شکست بزرگ برای نمایندگان حوزه محیط‌زیست است. این نمایندگان باور دارند که موتورهای خودروها با آلودگی بسیار زیاد باعث مرگ زودرس هزاران نفر در اتحادیه اروپا سالانه می‌شود، و بر این باورند که بیشترین فشار بر خودروسازان باید اعمال شود تا موتورهای تمیزتری تولید کنند.

در دیدگاه دیگر، نمایندگان محافظه کار و لیبرال معتقدند که با افزایش سختی قوانین، تولیدکنندگان خودرو مجبور خواهند شد برای بهبود موتورهای درون‌سوز جدید هزینه‌های بیشتری صرف کنند و این باعث کاهش سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای الکتریکی خواهد شد، که به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند. در حال حاضر، در استاندارد یورو 7، قوانین برای کامیون‌ها و اتوبوس‌ها سخت‌تر شده‌اند و استانداردهای جدیدی برای دوام باتری‌های خودروهای الکتریکی نیز معرفی شده است. این استاندارد برای اولین بار حتی کاهش تولید ذرات میکروپلاستیک در خودروها را هم در بر می‌گیرد، که این ذرات از ساییدن لاستیک به جاده و ترمز کردن ایجاد می‌شوند و حتی با خودروهای الکتریکی نیز تولید می‌شوند و خاک و آب را آلوده می‌کنند. کمیسیون اروپایی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، تولید این ذرات را ۲۷ درصد کاهش دهد.

بقا تا سال 2026

در ماه خرداد سال 1400، علاقه مشتریان به خودروهای برقی، باعث افزایش توجه شرکت‌های خودروسازی به تولید این نوع خودروها شده است. همچنین، مقررات سختگیرانه‌ای توسط برخی دولت‌ها اعمال شده که باعث ایجاد نگرانی و ابهام درباره آینده پیشرانه‌های درون‌سوز شده است. به نظر می‌رسد که استاندارد آلایندگی یورو 7 ممکن است باعث شود که پیشرانه‌های درون‌سوز تا سال 2026 مورد استفاده قرار بگیرند.

از سال 2025 به بعد، استفاده از استاندارد یورو 7 برای وسایل نقلیه اجباری خواهد شد. کمیته اروپایی کاهش آلایندگی وسایل نقلیه، در حال حاضر در حال ارسال طرح‌های پیشنهادی خود است.

اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا (ACEA) بر این باور است که قوانین جدید در زمینه آلودگی همراه با شرایط مختلف آزمایش‌ها، به همراه پیشرانه‌های درون‌سوز، ممکن است بر بسیاری از خودروهای هیبرید تأثیر گذار باشد.

مقررات جدید درباره کاتالیست‌های پیشرانه و نیاز به نصب سامانه کنترل جدید آلایندگی، بخش حیاتی از برنامه استاندارد جدید آلایندگی را تشکیل می‌دهد. گزارش اتوکار نشان می‌دهد که ACEA اعلام کرده که نصب سامانه جدید کنترل آلایندگی در خودروهای کوچک بسیار مشکل است و هزینه زیادی دارد، زیرا ساختار خودروهای کوچک اجازه انجام این تغییرات را نمی‌دهد.

اجبار به نصب کاتالیزورهای جدید به منظور کاهش انتشار گازهای NOx، NO2 و NH3 اتحادیه شرکت‌های خودروسازی اروپا را ناراحت کرده است. این اقدام موجب محدود شدن آزادی عمل برای کاهش مصرف سوخت و انتشار CO2 می‌شود و احتمالاً تاثیرات منفی بر دوام و عملکرد پیشرانه خودروها خواهد داشت.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ