تولید و عرضه سیلک در شش ماه اول 1403
در سومین نمایشگاه بینالمللی اتو شو، بهزاد رضایی، قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن، بیان کرد که شرکت آنها از جمله بهروزترین خودروسازان کشور است. او بیان کرد که شرکت سایپاسیتروئن تنوع گستردهای از محصولات را در نظر گرفته و هدف آنها کسب رضایت مشتریان است.
این خودرو سیلک از ابتدا یک پروژه مشترک بوده است. پس از ترک شریک تجاری، پروژه با کمک مهندسان و متخصصان گروه ساپا بازطراحی شد و طبق برنامهریزیهای انجام شده، شروع به تولید و عرضه به بازار در تیرماه سال 1403 خواهد کرد. طبق سیاستهای وزارت صنعت، تولید این خودرو با 20 درصد قطعات داخلی خواهد شروع شد و همچنین قطعات دیگری نیز در داخل کشور تولید خواهد شد. شرکت مگاموتور نیز در این فرآیند وارد شده و بهزودی قوای محرکه خودرو سیلک را داخلی سازی خواهد کرد. طبق برنامه فعلی، خودرو سیلک با موتور سه سیلندر ، حجم 1.2 لیتری، میزان مصرف سوخت 5 لیتر و قدرت 107 اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد.
شرکت سایپاسیتروئن با شرکای تجاری محترم چینی در حال همکاری است و مذاکرات مثمرثمری صورت گرفته است تا محصولاتی با کیفیت و متناسب با استانداردهای جهانی تولید شوند. در آیندهای نزدیک، این شرکت قصد دارد خودروهایی را تولید کند که با نیازها و تقاضای کاربران هماهنگ باشند و بهروز باشند.
رونمایی سایپا M44 با فیس جدید
در ماه شهریور سال ۱۴۰۲، یکی از رویدادهای معمول سایپا، رونمایی از پروژه M44 در نمایشگاههای خودرویی برگزار شد. در طی سالهای گذشته، این خودرو به عنوان یک پروژه داخلیسازی مورد توجه بوده است و در نمایشگاههای گذشته نیز حضور داشته است. اما در این باره رونمایی جدیدی صورت گرفت و ظاهر جدیدی به خود گرفت.
محصول سایپا M44، که بصورت داخلیسازی شده با نام سایپا سیلک در بازار کشور عرضه میشود، در واقع نسخه سیتروئن C3XR است. با این حال، مهمترین تفاوت بین خودروی معرفی شده در نمایشگاه مشهد و خودرویی که در سال 1401 در نمایشگاه تحویل صنعت خودرو رونمایی شده بود، این است که آنها با یکدیگر متفاوت هستند.
انتظار میرفت که این محصول از یک موتور 3 سیلندر 1.2 لیتری توربو استفاده کند، اما در نمایشگاه مشهد، آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، استفاده از این موتور را رد کرد. بنابراین، پیشرانه این خودرو احتمالاً از موتور ME16 استفاده خواهد کرد که حجمی 1.6 لیتر دارد. به علت وجود موتوری با مشخصات مشابه در خودروی کراساور ریرا ایران خودرو، احتمال استفاده از پیشرانه ME16 در سایپا سیلک بسیار زیاد است.
دلیل نامگذاری سایپا سیلک چیست؟
پاراگراف بهبود یافته: به تازگی اعلام شد که تولید مدل سیتروئن C3XR به همت شرکت سایپا و با همکاری شرکای چینی در حال پیشرفت قرار دارد. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، پیشرفت در فرآیند مونتاژ این خودرو بسیار قابل توجه است. به نظر میرسد که این خودرو در اواخر سال جاری یا حداکثر در نیمه اول سال آینده، به مرحله تولید نهایی خواهد رسید.
تولید محصول جدید شرکت سایپا، در ابتدا با نام "سایپا M44" شناخته میشد. اما به تازگی شرکت سایپا اعلام کرده است که نسخه تجاری این محصول با نام کاملا ایرانی وارد بازار میشود. این محصول جدید با نام تپه مشهور در کاشان، یعنی تپه سییَلک، نامگذاری شده است. مدیرعامل سایپا، آقای محمدعلی تیموری، اعلام کرده است که این خودرو با نام تجاری سایپا سیلک (Saipa Sialk) به بازار عرضه میشود. تولید این خودرو در کارخانه سایپا-سیتروئن انجام خواهد شد.
پاراگرافی که کاربر برات میفرسته بهتر ش کن و بازنویسی کن: سِلک نام یک تمدن باستانی در ایران مرکزی است که در شهر کاشان واقع شده است. سِلک یک محوطه باستانی است که در منطقه فین کاشان دریافت میشود و حدود هشت هزار سال قدمت دارد. این محوطه در اصل ویرانههای یک زیگورات باستانی در ایران است.
تولید سیتروئن C3XR با همکاری دانگ فنگ
در مراسم افتتاح خطوط تولید ساینا S اتومات و همچنین ساینا S دوگانهسوز، که در اسفند سال 1401 برگزار شد، آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، اطلاعات جدیدی درباره تولید سیتروئن C3XR در کارخانه سایپا کاشان ارائه کرد. وی بیان کرد که شرایط مناسبی برای ورود این خودرو به بازار ایران در حال ایجاد است و به نقل از قوانین جدید وزارت صمت برای واردات خودرو، گروه سایپا توانسته است همکاری جدیدی را با خودروسازان برتر چینی برقرار کند.
مدیریت سایپاسیتروئن، آقای تیموری، درباره تولید خودروی سیتروئن C3XR در ایران حرف زده است. او اعلام کرده است که شرکت در قراردادی با دانگ فنگ چین قرار دارد تا مدل جدید C3XR را با یک نسبت داخلیسازی 45 درصدی وارد بازار ایران کند. این توافق شرکت را به یک موفقیت بسیار خوب منتقل خواهد کرد.
رونمایی سایپا M44 در تهران
در شهریور ماه سال 1401، خبرهای جدیدی درباره بازگشت برندهای اتومبیل جهانی به بازار خودروی ایران پخش شده است. یکی از این برندها، پژوسیتروئن است که این بار در شکل و شمایل جدیدی به بازار میآید. در مراسم افتتاح نمایشگاه بینالمللی تهران که در سوم شهریور به روی مردم باز شده است، خودروی سیتروئن C3-XR یا به عبارت دیگر سایپا M44 نیز به نمایش گذاشته شده است.
از سلسلهی کیسینگ بهره برد و ویژهی این کار، ماژولهای اختصاصیشده به نام کیسینگ میباشد. استفاده از این ماژولها منجر به صرفهجویی در زمینهی هزینه و زمان و همچنین افزایش سرعت اجرا و عملکرد سیستمها میشود.
بنر معرفی سایپا M44 دارای یک نکته عجیب بود. در بنر، عکسی از خودروی سیتروئن نمایش داده شده بود که کاملاً متفاوت از خودروی واقعی سایپا M44 بود. در واقع، عکس منتشر شده روی بنر نمایشگر نسخه فیسلیفت C3-XR بود. در این مقاله، ما به معرفی این فیسلیفت میپردازیم و امیدواریم که در صورت تولید سایپا M44، شاهد نسخه قبل از فیسلیفت آن نباشیم.
شرایط فروش سایپا
لطفاً به مطالب منتخب زیر مراجعه کنید تا از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت ما مطلع شوید. این مطالب شامل شرایط فروش محصولات سایپا، قیمت جدید خودروهای سایپا، اخبار پیش فروش سایپا، اخبار فروش فوق العاده سایپا، و اخبار فروش محصولات سایپا در بورس می باشد:
- (طرح عادی)
- (طرح نوسازی خودرو)
- (طرح جوانی جمعیت)
- (طرح خودروهای سنگین)