همکاری بین تویوتا و گروه پژو-سیتروئن در سال ۲۰۱۲ منجر به تولید یک ون بزرگ به نام پرو اِیس (ProAce) براساس مدل دوم سیتروئن جامپی شد. نسخه فعلی تویوتا پرو اِیس با استفاده از ساختار مشترکی با مدل سوم سیتروئن جامپی تولید میشود و در عین حال، مدل کوچکتر پرو اِیس سیتی (ProAce City) نیز با استفاده از ساختار مشترکی با سیتروئن برلینگو موجود است.
در سال 2021، اتحاد فیات و PSA ایجاد گروه استلانتیس را نتیجه داد و فیات دوکاتو به این گروه ونها اضافه شد. این خودرو که در نسل سوم خود از سال 2006 به بازار عرضه می شود، به طور دوره ای بروزرسانی می شود. سایر ونهای تولید شده بر اساس ساختار مشترک با دوکاتو شامل سیتروئن جامپر، اوپل موانو، پژو باکسر و رم پرو مستر هستند.
فیات دوکاتو این بار با نام تویوتا
تویوتا اخیراً تصمیم گرفته است نسخه تغییر یافته از دوکاتو با نام پرو اِیس مکس را به بازار معرفی کند. همچنین، به همراه معرفی این مدل، نسخهی بهروزرسانی شدهی پرو اِیس و پرو اِیس سیتی نیز به نمایش درآمده است. همچنین، نسخههای جدید دیگر ونهای گروه استلانتیس نیز به مرور رونمایی خواهند شد.
تفاوت طراحی بدنه خودروهای تویوتا، به نشانهای سازندگان این خودروها محدود میشود. گونههای مختلف پرو اِیس مکس در دو فاصله محوری و سه طول و ارتفاع متفاوت بدنه تولید میشود. حداکثر ظرفیت بارگیری نیز تا ۱۷ هزار لیتر میرسد.
مشخصات فنی تویوتا پرو اِیس
پیشرانه مشترک تویوتا پرو اِیس با تویوتا هایلوکس، همچنان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از نیروی کمکی برقی 48 ولت نیز بهره میبرد. جزئیات بیشتر در مورد این نیروی برقی در آینده اعلام میشود.
نسخه برقی این خودرو دارای برد حرکتی 420 کیلومتر (بر اساس WLTP) است و همچنین با تعدادی سامانه دستیار راننده عرضه میشود.
تویوتا در سال گذشته توانست با فروش 119 هزار دستگاه خودروی تجاری سبک، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. این شرکت خودروساز ژاپنی قصد دارد با افزایش تنوع محصولات خود در این دسته، تعداد فروش خود را بهبود بخشد.
گروه استلانتیس، به جایگاه فورد به عنوان پرفروشترین برند در بازار خودروهای تجاری، توجه ویژهای میکند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.