
ماه آبان سال ۱۴۰۲: موتور N20 که جزو اعضای خانوادهی موتورهای جدید گروه خودروسازی سایپا است، همزمان با افتتاحیهی نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در شهر مشهد و با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا رونمایی شد.
این پیشرانه با حجم 2000 سی سی، اولین عضو خانواده موتور در شرکت مگاموتور است و در حال حاضر در دسترس قرار دارد. این موتور با هدف تولید محصولات رقابتپذیر با استانداردهای روز، صرفهجویی در مصرف سوخت و دستیابی به استانداردهای آلایندگی یورو 6 به بازار عرضه شده است و به زودی به صورت انبوه تولید خواهد شد.
موتور N20 با بهره بردن از تکنولوژیهای متقدم موتورهای درون سوز، از جمله سیستم زمانبندی سوپاپها روی هر دو میل بادامک، سیستم زمانبندی متغیر Mid Lock، سیستم EGR و کارکرد در سیکل اتکینسون با کاهش اصطکاک قطعات متحرک، با توجه به رویکرد سنتی شرکت مگاموتور در موضوع دوام و هزینه نگهداری پایین (با استفاده از تایمینگ زنجیره) و بهرهگیری از تکنولوژی Mitsubishi ژاپن توسعه یافته است.
این موتور دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که امکان توسعه محصولات سایپا با استفاده از تکنولوژی هیبریدی را فراهم میکند.
معرفی انواع پیشرانه ایرانی
به منظور دریافت آخرین اخبار مرتبط با موتورهای ایرانی و همچنین مشاهده اطلاعات فنی انواع موتورهای جدید ایران خودرو، موتورهای جدید سایپا و دیگر موتورهای تولید کنندگان خودروهای ایرانی، میتوانید مقالات زیر را مرور نمایید.
من متن را باز نویسی کردم و بهبود دادم: مقاله پژوهشی، تلاشی برای کشف وضعیت کنونی استفاده از هوش مصنوعی در صنعت می باشد. ابتدا تعریف دقیق و کاملی از هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آن ارائه می شود. سپس کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در صنعت مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه، دچاری ها و چالش های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بررسی می شود و راه حل های ممکن برای پیش رفتن در این حوزه مورد بحث قرار می گیرد. در پایان، نتایج مقاله خلاصه شده و پیشنهادات برای پژوهش های آتی ارائه می شود.