
Mercedes EQG یک نسخه برقی از یک خودروی شاسی بلند محبوب به نام G-Class است. این خودرو از تولید خارج نشده و هنوز در مراحل توسعه و طراحی قرار دارد. تصاویری از این خودرو به طور آشکار منتشر شده که برای طرفداران و علاقهمندان این خودرو بسیار جذاب است.
مرسدس برخلاف اعلام جزئیات فنی، در مورد قابلیت های استثنایی این خودرو در تردد در مسیرهای مشکل، با برتری یک خودرو بیراهه نورد رو به رو شده است. این شرکت آلمانی همچنین به فناوری برقی پیشرفته این محصول نیز اشاره کرده است.
طراحی مرسدس EQG
بهبود بخشی و بازنویسی:
ظاهر مرسدس EQG در حدی به همتای آن درونسوز شبیه است که قرار است به زودی بهصورت فیسلیفت بازنشانی شود. اما باید توجه کرد که این تغییرات بهنسبت کوچکی هستند و تأثیر زیادی بر روی شکلدهی نخواهند گذاشت.
یکی از ویژگیهای برجسته در مرسدس EQG مربوط به صندوق آن است که به شکلی نوآورانه بازطراحی شده است. صندوق EQG ، به جای زاپاس چرخ را در بردارد و به جای آن یک جعبه مربع شکل باز شونده را قرار میدهد. این جعبه به عنوان یک محفظه قفلدار برای قرار دادن لوازم کوچک طراحی شده است و برای کاربران امکان دسترسی آسان به این لوازم را فراهم میکند.
با یک نگاه دقیق میتوان جزئیات دیگری همچون طراحی جدید رینگها، جلوپنجره بدون منفذ و دریچههای هوای موجود در گلگیرهای عقب را مشاهده کرد.

کابین و امکانات مرسدس EQG
با توجه به عکسهای رازآلودی که قبلاً از کابین ماشین مرسدس EQG منتشر شدهاند، طراحی فرمان، کنسول میانی و دسته تعویض دنده تغییر کرده است. البته برخی از این تغییرات را هم در مدل جدید G کلاس نیز خواهیم دید. با این حال، دکمه G-Turn که برای فعال کردن قابلیت چرخش در جای خودشانست همچنان در دسترس EQG است.
مشخصات فنی مرسدس EQG
مرسدس از اطلاعات فنی EQG خودداری می کند، اما قابل انتظار است که این خودرو با داشتن 4 پیشرانه برقی، توان قابل توجهی و استحکام بالایی را به ما ارائه دهد.
علاوه بر این، برای خودروی مورد نظر یک باتری با ظرفیت بالا نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. شیمی سیلیکونی در ساختار باتری بخشی از ترکیبات است که باعث افزایش 20 تا 40 درصدی چگالی انرژی میشود.
مرسدس EQG، خودرویی که باعث پیامدهای بسیاری برای مشتریان منتظرن که بهتر و مکانیکی قوی تر از دسته خودش و ورود بیشتر و موثرتری در صنعت خودروسازی ایجاد کنه. اما هنوز کارخانه مرسدس بنز نچرخیده که این اطلاعات رو بیرون بریزه و همگانی سازی کنه.
تجربه رانندگی مرسدس EQG
خودروی مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی معروف و با سابقه شناخته میشود. این خودرو در طول سالیان طولانی به تغییرات مدرن نپیوسته، اما کمپانی آلمانی برای رفع نقصهای موجود، برنامهای برای جایگزینی موتورهای داخلی سوزانش ارائه نکرده است و تنها گزینهای برای آن استفاده از موتورهای برقی است.
ویژگیهای منحصر به فرد مدل G شامل هویت اشرافی و توانایی در بیراههنوردی است. بنابراین، مدل EQG که همتای برقی مدل G است، نیز میتواند از این ویژگیها بهره ببرد. به منظور اثبات قابلیتهای مدل جدید، یک نمونه آزمایشی از خودروی EQG به منطقهای کوهستانی در فرانسه ارسال شده است تا توانمندیهای خود را به چالش بکشد.
مرسدس بنز EQG، با بدنهای که به خوبی مخفی شده است، ظاهر میشود. در این تصویر، آقای امریش شیلر، یکی از مدیران مرسدس بنز، در صندلی راننده قرار گرفته است و در کنارش، تیم مهندسی مرسدس نیز حضور دارد.
مدل EQG شرکت مرسدس بنز به منظور حفظ ساختار خودکار مستقل از شاسی، از قطعات کولار کربن استفاده میکند تا موتور برقی و باتری ها را در برابر آسیب های ناشی از آفرود محافظت کند.

زمان رونمایی از مرسدس بنز EQC قبل از سال 2024 نیست. بنابراین، مشخصات مانند پیشرانه و ظرفیت باتری هنوز مشخص نیست. احتمالاً ظرفیت باتری بیشتر از 108 کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است. نصب 4 موتور الکتریکی روی هر چرخ بهترین گزینه برای استفاده بهینه از نیروی پیشرانه به نظر می رسد. در صورت مراجعه به مشخصات EQS 580 SUV می توان به این نتیجه رسید که EQG قدرتی در حدود 600 تا 670 اسب بخار خواهد داشت.
در صورت توجه به این موارد، شعاع حرکتی برای خودروی EQG به حدود 500 کیلومتر افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، با استفاده از یک باتری که از جریان 350 کیلووات پشتیبانی کند، میتوان آن را در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ نمود.

اگرچه داشبورد EQG مخفی است، اما به نظر می رسد که به جز بروزرسانی رابط کاربری MBUX، هیچ تغییر دیگری در موتور G کلاس اتفاق نیفتاده است. در این بخش یک دکمه وجود دارد که با فشردن آن، چرخهای سمت راست در جهت مخالف با چرخهای سمت چپ می چرخند تا راه اندازی آسان تر شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.